loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. نامه امیرعبداللهیان به گوترش: برخی اعضای شورای امنیت/ همچنان تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند  ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای

طاهر مهدوی بازدید : 16 یکشنبه 15 آبان 1401 نظرات (0)

.

نامه امیرعبداللهیان به گوترش: برخی اعضای شورای امنیت/

همچنان تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند 

۱۴۰۱/۰۸/۱۴
نامه وزیر امور خارجه به آنتونیو گوترش/ امیرعبداللهیان: عدم واکنش شورای  امنیت به حادثه شیراز نشان داد که آنها تروریستها را به خوب وبد تقسیم می کنند  - خبرگزاری برنا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از عدم واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حادثه تروریستی شیراز تأکید کرد، سکوت غیرقابل‌قبول شورای امنیت در برابر این حادثه نشان داد که برخی قدرت‌ها که ازجمله عضو دائم شورای امنیت نیز هستند، هنوز تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند و نه‌تنها همچنان به استفاده ابزاری از این گروه‌ها ادامه می‌دهند، بلکه مانعی در برابر انجام وظایف مؤثر شورای امنیت در مقابله با تروریسم بین‌المللی محسوب می‌شوند.
وزیر امور خارجه در این نامه ضمن تشکر از موضع‌گیری به‌موقع سخنگوی سازمان ملل و بیانیه وی در محکومیت حادثه تروریستی شیراز، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد عدم واکنش شورای امنیت سازمان ملل نسبت به این حادثه را تشریح کرد.
در این نامه آمده است: انتظار می‌رفت که شورای امنیت سازمان ملل به‌عنوان نهاد اصلی عهده‌دار حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، که مکرراً از تروریسم بین‌المللی به‌عنوان یکی از جدی‌ترین تهدیدات علیه صلح و امنیت جهان یاد کرده است، طبق قطعنامه‌های خود و همچنین رویه تثبیت‌شده این نهاد در مقابله با تروریسم، حادثه تروریستی شیراز را نیز شدیداً محکوم می‌کرد و خواستار محاکمه و مجازات عاملان آن می‌شد.
امیرعبداللهیان: ایران به ادامه مذاکرات برای احیای برجام پایبند است
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز شنبه ۱۴ آبان ماه در نخستین نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در سطح معاونان وزرای خارجه کشورها حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر اراده قاطع خود مبنی بر استیفای حق مسلم خویش در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در همه ابعاد آن شامل غنی‌‌سازی برای مقاصد صلح‌آمیز و با رعایت تعهدات بین‌المللی خود، با حسن نیت و بر مبنای برابری و احترام متقابل به ادامه مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای پایبند است.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران به ادامه مذاکرات برای احیای برجام پایبند است، گفت: آمریکا باید ثابت کند که دارای حسن نیت و اراده واقعی بوده و درصدد استفاده از مذاکرات برای وقت‌کشی و یافتن بهانه دیگری برای تداوم تحریم‌ها نیست.
آمریکایی‌ها گفته‌اند که طی روزهای آینده پاسخ پیام ایران را می‌دهند
امیرعبداللهیان دیروز شنبه ۱۴ آبان ماه همچنین در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سؤالی درباره گفت‌وگویش با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پیامی که ایران به طرف مقابل ارائه کرده است، نیز اظهار داشت: آقای بورل در گفت‌وگویی که چهار روز پیش با من داشت گفتند که پیام شما را درخصوص مسائل مذاکره برای رفع تحریم‌ها به طرف آمریکایی منتقل کردیم و طرف آمریکایی گفته پیام را به‌دقت بررسی می‌کنیم و پاسخ ایران را طی روزهای آینده ارائه می‌دهیم.
در حال اجرایی کردن مفاد نقشه راه همکاری‌های بلندمدت با ونزوئلا هستیم
«کارلوس خولیو رون ماتینز» معاون وزیر خارجه ونزوئلا دیروز (شنبه) ۱۴ آبان ماه در حاشیه نخستین نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در حال حاضر با تمام توان در حال اجرایی کردن مفاد نقشه راه همکاری‌های بلندمدت دو کشور هستیم.
امیرعبداللهیان با اشاره به تبادل هیئت‌های قابل‌توجه دو کشور در سال گذشته تأکید کرد: این موضوع پیام قدرتمندی از انسجام بین ایران و ونزوئلا را به دنیا مخابره می‌کند. ‌
ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از سطح روابط دوجانبه با روسیه
«سرگئی ورشینین»، معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه دیروز (شنبه) ۱۴ آبان ماه در حاشیه نخستین نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در تهران، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات اظهار داشت: کشورهای غربی به رهبری ایالات‌متحده آمریکا به دنبال تسلط بر جهان بوده و مخالف کشورهای مستقل هستند و پیام نشست تهران در زمینه مخالفت با روند یک‌جانبه‌گرایی و تحریم‌های ظالمانه، پیام مهمی از سوی کشورهای شرکت‌کننده در این نشست است.
امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط دوجانبه و ابراز رضایت از برگزاری موفق نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، همکاری‌ها در پلتفرم‌های چندجانبه به‌منظور حل‌وفصل مشکلات از طرق مسالمت‌آمیز را موردتوجه و تأکید قرار داد.
تأکید حاضران در نشست تهران بر حمایت از مردم و دولت ایران در مقابل تحریم‌های یک‌جانبه
نخستین نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو دیروز (شنبه) ۱۴ آبان ماه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
حاضران در نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مردم و دولت ایران در مقابل تحریم‌های یک‌جانبه، نگرانی خود را در قبال استفاده ابزاری برخی دولت‌ها از شورای امنیت برای مداخله در امور داخلی ایران اعلام کردند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟