loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. شعله‌ور شدن دوباره جنبش دانشجویی مخالف رژیم اسرائیل در آمریکا: پلیس آمریکا 80 دانشجوی  حامی فلسطین را بازداشت کرد ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ با شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات دانشجویی در

طاهر مهدوی بازدید : 39 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)
.
شعله‌ور شدن دوباره جنبش دانشجویی مخالف رژیم اسرائیل در آمریکا:
پلیس آمریکا 80 دانشجوی  حامی فلسطین را بازداشت کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۲

‫گسترش خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان+ عکس و فیلم‬‎‫جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎

با شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند پلیس این کشور ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرده است.
240 روز از جنگ غزه و مقاومت جانانه و مظلومانه ملت فلسطین مقابل وحشی‌ترین ارتش تاریخ می‌گذرد. وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید شمار شهدا تاکنون از 36 هزار شهید و 82 هزار مجروح گذشته است. سازمان دفاع مدنی غزه روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۷۰ پیکر شهید فلسطینی را که بیشتر آنها نیز زن و کودک بودند و در عملیات نظامی ۲۰ روزه ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه شهید شده‌اند، پیدا کرده است. کادر درمان و نیروهای دفاع مدنی اعلام کردند پیکر ده‌ها شهید را از محله‌های اردوگاه جبالیا، پروژه بیت لاهیا و تل الزعتر در شمال نوار غزه بیرون آورده‌اند و عملیات جست و جوی اجساد شهدا همچنان ادامه دارد.
تداوم اعتراضات دانشجویی در آمریکا
هر چه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گسترده‌تر می‌شود جنبش دانشجویی حامی فلسطین نیز در غرب جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه طی نامه‌ای خطاب به دانشجویان آمریکایی با اشاره به جنبش دانشجویی شکل گرفته در آمریکا فرمودند که شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و اکنون بخشی از محور مقاومت هستید. گزارش رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا علی‌رغم سرکوب‌های گسترده همچنان به حیات خود با تمام قدرت ادامه می‌دهد. دیروز «ای بی‌سی نیوز» از قول معاون دانشگاه «سانتاکروز» در ایالت کالیفرنیا آمریکا اعلام کرد که افسران پلیس، ۸۰ نفر از دانشجویان معترض حامی فلسطین متحصن در محوطه این دانشگاه را دستگیر کرده‌اند.
در بیانیه ‌این دانشگاه آمده است: افسران مجری قانون که از چندین مرکز پلیس به این دانشگاه اعزام شده بودند، بامداد جمعه (به وقت محلی) با حمله به چادرهای معترضان حامی فلسطین در محوطه این دانشگاه، ۸۰ نفر از آنها را دستگیر کردند. افسران پلیس همچنین یک اردوگاه و سنگر را که دسترسی به محوطه دانشگاه سانتاکروز را برای چند روز مسدود کرده بود، برچیدند. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید از ۱۸‌آوریل(30 فروردین) به این سو دست‌کم ۳۱۱۷ نفر در محوطه‌های ۶۳ کالج و دانشگاه‌ آمریکا دستگیر شده‌اند.
دانشجویان دانشگاه کلمبیا نیز بار دیگر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با برپایی چادر، خواستار قطع ارتباط این دانشگاه با شرکت‌های مرتبط اسرائیلی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از از روزنامه نیویورک‌پست، دانشجویان دانشگاه کلمبیا واقع در منهتن نیویورک، جمعه شب در محوطه این دانشگاه در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه چادر برپا کردند. گزارش‌ها حاکی است که اندکی پس از برپایی این چادرها، نیروهای امنیتی دانشگاه کلمبیا وارد شده و شروع به برچیدن برخی از این چادرها کردند. پیش از این نیز و در تاریخ ۳۰‌ آوریل (۱۱ اردیبهشت)، پلیس نیویورک، پس از برپایی اعتراضات دانشجویی 
ضد اسرائیلی، ضمن هجوم به محوطه دانشگاه، بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرده بود. 
 جمعه شب همچنین موزه هنر بروکلین نیویورک نیز شاهد اعتراض‌های ضداسرائیلی بود و حامیان مردم غزه در حرکتی اعتراضی، بخش‌هایی از این موزه را به تصرف خود درآوردند. معترضان در موزه بروکلین با در دست داشتن بنرهایی که روی آنها شعار«فلسطین را آزاد کنید» و «دست از نسل‌کشی بردارید» خواهان پایان جنگ در غزه شدند. شبکه خبری فاکس نیوز هم از اعتراض معلمان و دانش‌آموزان در نیویورک خبر داد و نوشت: معلمان و دانش‌آموزان آمریکایی روز جمعه در نیویورک در اعتراض به جنگ غزه دست از کار کشیدند و از کلاس‌های درس خارج شدند. گفته می‌شود در این اعتراض‌ها، صدها معلم و دانش‌آموز شعار «فلسطین از نهر تا بحر» سر می‌دادند.
گزارش‌ها از آمریکا همچنین حاکی است محدودیت‌ها علیه نمایندگان حامی فلسطین در کنگره آمریکا افزایش پیدا کرده است. تارنمای آکسیوس به نقل از منابع آگاه در حزب دموکرات نوشت «الکساندریا اوکازیو-کورتز» نماینده دموکرات ایالت نیویورک و «رشیده طلیب» نماینده دموکرات ایالت میشیگان به دلیل اظهارات ضد اسرائیلی، به طور علنی و خصوصی مورد انتقاد قانونگذاران هم حزبی خود در کنگره قرار گرفته‌اند.
تعلیق روابط دانشگاه خنت بلژیک با اسرائیل
از بلژیک نیز خبر می‌رسد پس از اعمال فشارهای جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا و اروپا برای تحریم کردن رژیم صهیونیستی به علت جنایت‌هایش در غزه، دانشگاه «خنت» بلژیک تمام روابط و همکاری‌های عملی خود را با دانشگاه‌های این رژیم تعلیق کرد. 
به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه «1 VRT» بلژیک روز جمعه گزارش داد درحالی که معترضان خواستار بایکوت کامل اسرائیل هستند و تحصن همچنان ادامه دارد، دانشگاه خنت همکاری دانشگاهی با تل‌آویو را تعلیق کرده است. بر اساس این گزارش، دانشگاه خنت اعلام کرد که تمام همکاری و پروژه‌های مشترکی که در حال حاضر با مؤسسه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌های اسرائیل دارد را متوقف خواهد کرد. با این حال فعالان حامی فلسطین که بیش از سه هفته است در ساختمان دانشگاه تحصن کرده‌اند، با این اقدام هم راضی نشدند. آنها می‌خواهند که دانشگاه خنت همچنین همکاری با شرکت‌های رژیم صهیونیستی را نیز متوقف کند. دانشگاه خنت دو هفته پیش نیز رابطه خود را با سه مؤسسه آموزشی یا پژوهشی صهیونیستی قطع کرد زیرا کمیته حقوق بشر این دانشگاه گفته بود که این مؤسسات در تولید موادی که به ارتش اسرائیل ارائه می‌شود، نقش دارند یا متعلق به مقامات اسرائیلی هستند.
درگیری اسرائیل در 7 جبهه
اما در خود سرزمین‌های اشغالی نیز رسانه‌ها و مقامات این رژیم هیچ امیدی به پیروزی در جنگ غزه را ندارند و روزی نیست که مقامات و رسانه‌های اسرائیلی نسبت به قطعی بودن شکست هشدار ندهند. رسانه‌های عبری زبان روز شنبه نیز اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی پس از حدود هشت ماه جنگ، خسته شده است و توان جنگیدن ندارد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند: این اعتقاد که «پیروزی مطلق» با متلاشی شدن تیپ‌های جنبش حماس در رفح محقق خواهد شد، درست نیست. طبق گزارش این رسانه‌ها، رژیم صهیونیستی امروز با هفت جبهه؛ غزه، کرانه باختری، حزب‌الله لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران مواجه است. این رسانه‌ها نوشتند: هفت جبهه پیش روی ما چالشی است که سال‌های آینده نیز ما را تهدید خواهند کرد و این مسئله ما را وادار می‌کند که به جایگاه خود در منطقه و ساختار ارتش اسرائیل نگاه متفاوتی داشته باشیم. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعتراف کردند: با کابینه فعلی ما نه تنها شاهد پیروزی نخواهیم بود، بلکه در مسیر تضمینی شکست و نابودی قرار داریم. پیشتر نیز رسانه‌های عبری‌زبان از خستگی نظامیان ارتش این رژیم از جنگ و کمبود فرمانده در میان آنها به دلیل کشته شدن افسران ارشد در نبرد با رزمندگان مقاومت پرده برداشته بودند.
در یک قدمی شکست راهبردی
وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی هم  در یادداشتی که در روزنامه معاریو منتشر شده است با اشاره به عدم تحقق اهداف جنگی که حدود 8 ماه از آغاز آن می‌گذرد، نوشت که این امر دیگر برای همه آشکار شده است. وی با انتقاد از عملکرد کابینه جنگ و ستاد مشترک ارتش اشغالگر و اشاره به «شکست اسف‌بار» آنها در تحقق اهداف، نوشت که شورای جنگ و ستاد مشترک ارتش همه حقیقت را به اسرائیلی‌ها نمی‌گویند. اما در سایه اختلافات داخلی در شورای جنگ و تبادل اتهامات اعضای آن درخصوص شکست راهبردی در جنگ، «زمان افشای حقیقت تلخ فرا رسیده است.»
در یادداشت وزیر سابق دادگستری اسرائیل آمده است: کابینه جنگ و ارتش هیچ‌کدام طرحی عملی درباره نحوه تحقق اهداف در آینده مورد نظر، ندارند و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «تساحی هنگبی» نیز به این امر اعتراف کرد زمانی که گفت «هیچ یک از اهداف راهبردی جنگ را محقق نکردیم». اما در مقابل «حماس هنوز در سراسر منطقه نوار غزه و مناطقی که ارتش اسرائیل از آن عقب‌نشینی کرده، روی پا است». این وزیر اسرائیلی نوشت که حماس موفق شد کنترل نظامی خود را بازگرداند، زیرا جنگجویان آن به خان‌یونس -در جنوب نوار غزه- بازگشتند، جایی که «ارتش ماه‌ها در آن کار کرد». و هزاران جنگجوی حماس در شمال نوار غزه باقی مانده‌اند. جایی که ارتش با تمام قدرت و توانایی خود به آن حمله کرد.
در ادامه این یادداشت آمده است: درست در زمانی که ارتش بار اول از نابودی توانمندی نظامی حماس در شمال نوار غزه در حملاتش، خبر داد، برای بار دوم، با شمار زیاد جنگجویان حماس که در آنجا مانده بودند و نیز حجم حملاتشان، غافلگیر شد. بار سوم، زمانی که ارتش خواست مجددا وارد جبالیا شود با توانمندی‌های باقی‌مانده حماس غافلگیر شد. 
 رامون تصریح کرد که ««اسرائیل در آستانه یک شکست راهبردی است» با این وجود ارتش به کار خود طبق راهبردی شکست‌خورده ادامه می‌دهد و «بدون تلاش برای دستیابی به کنترل میدانی» حمله و سپس عقب‌نشینی می‌کند. وی در خاتمه نوشت که اقدام اعضای شورای جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در رد پذیرش مسئولیت اهمال و شکست در هفتم اکتبر، موجب شده که همچنان به همه بتوانند بگویند که «اسرائیل در یک قدمی پیروزی مطلق است» حال که در «یک قدمی شکست راهبردی قرار دارد». این وزیر اسرائیلی در خاتمه پیشنهاد داد که اسرائیل به ایالات متحده آمریکا و میانجیگران اطلاع دهد که آماده پایان دادن به جنگ به طور رسمی است به شرطی که همه اسرا بازگردند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟