loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

.  باقری: با عملیات وعده صادق، بازدارندگی پوشالی رژیم صهیونیستی از بین رفت   ۱۴۰۳/۰۳/۱۲   سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ابتکار و تصمیم ایران در تنبیه متجاوز با عملیات وعده

طاهر مهدوی بازدید : 3 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)
.
 باقری:
با عملیات وعده صادق، بازدارندگی پوشالی رژیم صهیونیستی از بین رفت
  ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

‫خیال پوشالی رژیم صهیونیستی با «وعده صادق» از بین رفت - پیداگر نیوز | پیداگر  نیوز‬‎

  سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ابتکار و تصمیم ایران در تنبیه متجاوز با عملیات وعده صادق، ابتکار ناشیانه رژیم صهیونیستی را با زوال دیگری برای آنها تبادل کرد و بازدارندگی خیالی و پوشالی این رژیم را همه دیدند که از بین رفت.
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه صبح شنبه در اجلاس بین‌المللی غزه؛ مظلوم مقاوم که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور شخصیت‌های مختلف داخلی و خارجی در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز غزه مقتدر و مظلومانه‌ترین مسئله جهان است و فلسطین موضوعی راهبردی در منطقه و در جهان مطرح بوده، اما از یک زمانی قدرت‌های جهان تلاش کردند موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را هویتی مصنوعی بدهند و یک ملت به نام فلسطین را در میان قراردادهای پوشالی سیاسی محو کنند.
وی گفت: آنچه توانسته همه این کنفرانس‌ها، سیاست‌ها و توطئه‌ها را خنثی کند مقاومت اسلامی است. مقاومت اسلامی جریانی سیاسی یا اجتماعی نیست بلکه ریشه در باور مردم فلسطین و آزادی خواهان جهان دارد. پیام مردم فلسطین در همه جای دنیا حتی داخل خاک آمریکا و سازوکارهای بین‌المللی با لبیک مواجه می‌شود.
سرپرست وزارت امور خارجه بیان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین و مسیر زیست موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی است. این رژیم تسلیم یا مقاومت در برابر مقاومت را پیش رو داشت. امروز که تصمیم به مقابله با مقاومت گرفته وضعیتش روز به روز بدتر می‌شود.
باقری ادامه داد: آن روز که عملیات طوفان‌الاقصی شروع شد هیچ کشوری رابطه خود را با رژیم صهیونیستی قطع نکرده بود ولی امروز این‌طور شده است، امروز کمتر از ده رای به نفع رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی ثبت می‌شود و در سطح افکار عمومی نیز در کشورهای غربی تظاهرات‌های زیادی را شاهدیم و منفورترین موجودیت روی کره زمین، رژیم صهیونیستی است.
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ابتکار و تلاش جدی محور مقاومت بود که توانست چنین وضعیتی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند و این رژیم هیچ گاه نتوانست علی رغم کمک‌های بی‌دریغ آمریکا، ابتکار عمل را دستش بگیرد.
باقری ادامه داد: به هم پیوستگی جبهه مقاومت در کل منطقه و امتداد مستمر جریان مقاومت حاصل عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی بود. رژیم صهیونیستی دست به یک خطای راهبردی زد و به یک مقر دیپلماتیک ایران در دمشق حمله کرد ولی ابتکار و تصمیم ایران در تنبیه متجاوز این ابتکار ناشیانه رژیم صهیونیستی را هم با زوال دیگری برای آنها تبادل کرد و بازدارندگی خیالی و پوشالی این رژیم را همه دیدند که از بین رفته است.
وی افزود: شاید اگر صهیونیست‌ها اندکی فکر داشتند دست به چنین خطائی نمی‌زدند تا بازدارندگی پوشالی آنها حفظ می‌شد، ولی همه دیدند که آنها توان لازم برای دفاع از موجودیت نامشروع خود را نداشتند. امروز کشورهای جهان بر این موضوع مصر هستند که نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه جنایتی غیرقابل اغماض است و صهیونیست‌ها با هیچ توجیهی نمی‌توانند با کودک‌کشی شکست‌های خود را جبران کنند.
باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان از جریان مقاومت در منطقه حمایت می‌کند و این حمایت صرفا منحصر به ایران نیست. امروز هم‌افزایی بسیار هوشمندانه و مدبرانه‌ای را برای تقویت جبهه مقاومت شاهد هستیم.
وی گفت: مقاومت جریانی ثبات ساز در منطقه است و وظیفه اصلی آن ممانعت از تنش‌زایی صهیونیست‌ها است و عامل و سکوی استوارِ ثبات در منطقه است. مقاومت صرفا یک سازوکار سلبی برای نفی تجاوزگری و اشغالگری نیست بلکه سازوکاری ایجابی برای اداره منطقه است که نشان از دوراندیشی امام راحل و آینده نگری رهبری انقلاب ایران دارد.
سرپرست وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: جریان مقاومت دستاوردی بزرگ است و باید پاس داشته شود و همگی وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا فشارها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بیشتر شود و این می‌تواند پشتوانه مقاومت فلسطین شود. ما نباید از هیچ ظرفیتی برای کمک به مردم غزه بگذریم. آینده‌ای درخشان‌تر را پیش روی مقاومت در منطقه خواهیم داشت و همان‌طور که رهبری گفتند دور نخواهد بود که نماز را در قدس به‌جا ‌آوریم.
تلاش ایران در جهت بازگرداندن ثبات و آرامش به منطقه است
 علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه صبح روز شنبه در حاشیه اجلاس بین‌المللی غزه؛ مظلوم مقاوم، در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات دیپلماتیک ایران در حمایت از غزه اظهار داشت: ما در طول ۸ ماه گذشته تلاش متمرکز سیاسی‌‌مان این بود که به جنایت صهیونیست‌ها و نسل‌کشی آن‌ها در غزه پایان بدهیم.
وی گفت: تلاش‌های انجام شده توسط رئیس‌جمهور شهید و وزیر امور خارجه شهیدمان مبتنی بر این بود که به مردم غزه کمک کنیم و توقف فوری بدون قید و شرط این جنایت‌ها چه سفرهایی که آقای امیر عبداللهیان به کشورهای منطقه و خارج منطقه داشتند چه نشست‌های مجمع عمومی و شورای امنیت در این چارچوب بود.
سرپرست وزارت امور خارجه عنوان کرد: احتمالا این هفته یک سفر‌ی را به کشورهای منطقه در این چارچوب خواهم داشت. جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقاومت مردم فلسطین در مقابل تجاوز‌گری صهیونیست‌ها نقش جدی داشته و دارد و تلاش جدی ما همان طور که گفتم مانند جریان مقاومت این است که ثبات و آرامش به منطقه بازگردد و ثبات و آرامش با نفی اشغالگری و جنایت‌پیشگی صهیونیست‌ها است.
باقری گفت: من احتمالا این هفته به لبنان و سوریه در گام اول سفر خواهم کرد و امیدوارم که بتوانیم با بحث‌هایی که با مقامات این کشورها خواهیم داشت و همچنین جریان مقاومت، یک هم‌افزایی جدی را برای مواجهه با صهیونیست‌ها دنبال کنیم.
وی در پاسخ به پرسش ایرنا درخصوص برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران خارجه کشورهای اسلامی نیز تصریح کرد: از دیروز تماس‌هایی را با برخی از وزرای خارجی کشورهای اسلامی شروع کردیم با این هدف که صهیونیست‌ها بدون هیچ هزینه‌ای به جنایت‌شان ادامه ندهند، یکی از پیشنهادهای ما این بود نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شود و در این راستا در حال رایزنی هستیم بتوانیم در یک زمان نزدیک در یکی از پایتخت‌ها مانند جده که مرکز این سازمان همکاری است این نشست را برگزار کنیم.
باقری: ادامه و تشدید جنایت صهیونیست‌ها در غزه بدون هزینه نخواهد بود
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه و تقویت آن، همچنین آخرین تحولات در غزه و جنایات صهیونیست‌ها در رفح رایزنی و تبادل‌نظر کرد.
به گزارش ایرنا، باقری در این‌ گفت وگو مراتب قدردانی دولت و مردم کشورمان را از ابراز همدردی و پیام‌های تسلیت مقامات قطر به‌ ویژه حضور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و نیز نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور در آئین بزرگداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت.
باقری همچنین با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با امیر قطر در تاکید بر تداوم روح علاقه و اطمینان بین دو کشور ابراز اطمینان کرد با پیگیری و تعامل مقامات دو کشور شاهد اجرائی شدن همه توافق‌های صورت گرفته در جریان سفرهای رئیس‌جمهور شهید به دوحه و امیر دولت قطر به تهران خواهیم بود.
سرپرست وزارت امور خارجه همچنین ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین و تداوم جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه زنان، کودکان و مردم بی‌گناه در غزه و رفح، از تلاش‌های دولت قطر به خصوص در مسیر توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها و نیز ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه تقدیر کرد و خواستار تداوم و تقویت تعامل و همکاری بین دو کشور و دیگر کشورهای اسلامی برای دفاع از ملت فلسطین شد.
باقری با اشاره به تشدید جنایات اشغالگران در رفح و لزوم همکاری کشورهای اسلامی برای توقف این جنایت‌ها، تصریح کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند ادامه و تشدید جنایت در غزه بدون هزینه نخواهد بود.
نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز بر اهتمام ویژه امیر قطر برای تقویت روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.
نخست‌وزیر قطر شرایط بغرنج غزه را ناشی از رویکرد جنگ‌طلبانه رژیم اسرائیل‌ دانست و تلاش‌های کشورش در جهت توقف جنگ، برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های فوری برای مردم تحت محاصره فلسطین را تشریح کرد.
در این گفت وگو طرفین درباره ایده برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی آخرین تحولات فلسطین به‌ویژه جنایات اخیر اسرائیل در رفح تبادل‌نظر کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟