loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. انتقاد کنعانی از رفتارهای دوگانه اروپا:  ایران حق خود را برای پاسخ محفوظ می‌داند  ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ ناصر کنعانی اظهار داشت: اتحادیه اروپا که طی ماه‌های گذشته در خصوص نحو

طاهر مهدوی بازدید : 3 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)
.
انتقاد کنعانی از رفتارهای دوگانه اروپا: 
ایران حق خود را برای پاسخ محفوظ می‌داند 
۱۴۰۳/۰۳/۱۲

‫واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه تهران‬‎

ناصر کنعانی اظهار داشت: اتحادیه اروپا که طی ماه‌های گذشته در خصوص نحوه مواجهه با فاجعه انسانی در غزه و فلسطین دچار انفعال و بی‌عملی بوده و بر همین اساس مورد انتقاد افکار عمومی اروپا و مردم سراسر دنیا قرار گرفته است، بار دیگر به جای تمرکز بر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و تنبیه و تحریم این رژیم جنایتکار، برخی مقامات و نهادهای ایرانی پیشرو و مؤثر در مقابله با تروریسم و تأمین امنیت پایدار در منطقه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
وی افزود: جای تأسف است که اتحادیه اروپا با توسل به بهانه‌ها و اتهامات تکراری، پوچ و بی‌اساس و با چشم‌پوشی از واقعیات میدانی غرب آسیا و در ادامه رویکرد شکست‌خورده و ناکارآمد خود، بار دیگر به ابزار منسوخ و ناکارآمد تحریم علیه ایران مقتدر متوسل شده و تأمین رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر منافع اتحادیه و ملت‌های اروپا ترجیح داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر استمرار سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و انتقاد شدید از رفتارهای دوگانه اتحادیه اروپا، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخ به این رویکرد مخرب اتحادیه اروپا محفوظ می‌داند.
اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع ۶ فرد و سه نهاد را به بهانه «نقش آنها در انتقال هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به روسیه و انتقال پهپاد یا موشک به گروه‌های مسلح و نهادهایی که صلح و امنیت در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ را تضعیف می‌کنند، یا به دلیل مشارکت در برنامه پهپاد ایران» تحریم کرده است.
بر اساس این بیانیه، قرارگاه خاتم‌الانبیا، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت کاوان الکترونیک بهراد به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند.
به گزارش ایرنا، در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: علاوه ‌بر این، شورای اروپا تصمیم گرفت «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، یک فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(IRGC-QF) و رئیس سازمان صنایع هوائی ایران را تحریم کند.
 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟