loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. کاش اندکی از شعور آن خانم آمریکایی را داشتند!   ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ ۱- فیلمی از سخنان یک خانم آمریکایي در فضای مجازی منتشر شده است که بازتاب فراوان و گسترده‌ای داشته است‌. ابتدا به

طاهر مهدوی بازدید : 3 پنجشنبه 10 خرداد 1403 نظرات (0)

.

کاش اندکی از شعور آن خانم آمریکایی را داشتند!

  ۱۴۰۳/۰۳/۰۹

‫حسین شریعتمداری‬‎
۱- فیلمی از سخنان یک خانم آمریکایي در فضای مجازی منتشر شده است که بازتاب فراوان و گسترده‌ای داشته است‌. ابتدا به متن سخنان ایشان توجه کنید. می‌گوید:‌
«‌هنگام مطالعه قرآن به آیه‌ای برخورد کردم که به نظرم خشن آمد! ابتدا این آیه را برای شما می‌خوانم و بعد نظرم را درباره آن می‌گویم. آیه ۵۶ از سوره نساء که چهارمین سوره قرآن است. می‌گوید: آنان که به آیات ما کافر شدند به زودی آنان را در آتش دوزخ می‌اندازیم که هر چه پوست تن آنها بسوزد، برای آنان پوست دیگری جایگزین می‌کنیم تا (سختی) عذاب را بچشند، که همانا خدا مقتدر و کارش از روی حکمت است‌». 
اگر ۶ ماه پیش این آیه را می‌خواندم و نظرم را می‌پرسیدند به شما چیز دیگری می‌گفتم. شاید می‌گفتم خیلی سنگین است و کسی که چنین رفتاری با انسان‌ها داشته باشد، خدا نیست‌(!). اما بعد که دیدم چه بلایی بر سر مردم فلسطین آورده‌اند. اسرائیل را دیدم با بمب‌های میلیاردی که دولت ما [آمریکا] در اختیارش گذاشته است چه بلایی بر سر مردم فلسطین می‌آورد، متوجه شدم مجازاتی که در این آیه آمده است کاملاً عادلانه است و اکنون این آیه را درک می‌کنم. معذرت می‌خواهم به خاطر رفتاری که دولت ما علیه مردم فلسطین داشته است. ما در این جنایت شریک هستیم. واقعاً متاسفم‌».
۲- جنایات وحشیانه‌ای که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده و کماکان ادامه دارد به گواهی تمامی مورخان و صاحبنظران در طول تاریخ حیات بشر سابقه نداشته است. قتل عام مردم عادی و زنان و کودکان. بمباران خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها، مهد کودک‌ها و هرنقطه‌ای از غزه که در آن نشانی از حضور انسان‌ها بوده است. زنده به گور کردن صدها بیمار و همراهان آنها با دست‌های بسته و‌... اسرائیل نه فقط یک رژیم جعلی است، بلکه به هیچیک از قواعد اخلاقی و انسانی و قوانین بین‌المللی نیز پایبند نبوده و نیست. بمباران اردوگاه مردم غیر‌نظامی در رفح و قتل عام زنان و کودکان با بمب‌های یک تنی GBU-39 اهدایی آمریکا و به آتش کشیدن و سوزاندن آنان در یکشنبه شب همین هفته‌... فقط یک نمونه از جنایات وحشیانه صهیونیست‌هاست. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در این خصوص از قول خبرنگار اعزامی خود می‌نویسد
«‌والدین زنده زنده در آتش می‌سوختند و بچه‌ها از ما می‌خواستند که آنها را نجات بدهیم ولی هیچ وسیله‌ای نبود. اجساد سوخته زنان و کودکان در میان چادرهای سوخته و ....»‌... اتحادیه اروپا اعلام کرد که باید در ارسال سلاح به اسرائيل تجدید نظر کنیم! و یکی از سخنگویان کاخ سفید که نمی‌خواست نامش فاش شود به خبرنگار واشنگتن‌پست گفت‌: اسرائیل حق دارد! و البته باید اقدامات لازم را برای محافظت از غیر‌نظامیان به کار گیرد»!‌... همین! 
۳- بیداری و برانگیختگی افکار عمومی در غرب و شرق جهان و قیام دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها علیه جنایات رژیم صهیونیستی که اظهارات نقل شده از آن خانم آمریکایی نمونه‌ای از آن است، اگرچه بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین ضربه علیه صهیونیست‌های وحشی است و این رژیم منحوس را که انگل‌گونه از کشورهای غربی استفاده می‌کند به نابودی قطعی می‌رساند ولی جهان اسلام نیز باید همانند ایران اسلامی توان و ظرفیت خود را برای مقابله با این رژیم وحشی به میدان آورد. ‪چگونه؟‬‬
۴- در این کلام گره‌گشای امام راحل -‌رضوان‌الله تعالی علیه- دقت کنید. حضرت ایشان روز بیست و چهارم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در جمع یک هیئت دیپلماتیک که از سوریه به دیدار ایشان آمده بودند، می‌فرمایند: «‌هرچه ضعف در مسلمین و فساد در ممالک اسلامی است، از حکومت‌های [‌وابسته] است. حکومت‌ها به واسطۀ خودخواهی که دارند مع‌الأسف برای اجانب به طور نوکری عمل می‌کنند و برای ملت خودشان آقایی می‌کنند، و تمام مفاسد را همین نوکری و آقایی در ممالک مسلمین ایجاد کرده است. 
ملت‌ها باید با دولت‌هایی که برخلاف مصالح اسلامی و مصالح ملت‌ها عمل می‌کنند همان معامله را بکنند که ملت ایران با شاه مخلوع کرد. و اگر این مطلب در آنجاهایی که دولت‌ها برخلاف مسیر ملت‌ها عمل می‌کنند عمل بشود، حل مشکلات می‌شود و دست اجانب از ممالک اسلامی کوتاه می‌شود. و من از خدای تبارک و تعالی مسئلت می‌کنم که یا حکومت‌ها را به هوش بیاورد که موافق اسلام و مصالح مسلمین عمل کنند، یا ملت‌ها را بر آنها غلبه بدهد که آنها را قلع و قمع کنند... اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌بُرد‌».
۵- خدای مهربان بر درجات شهید امیرعبداللهیان بیفزاید که برقراری روابط دوستانه و محترمانه با کشورهای اسلامی را مانع از گوشزد کردن وظایفی نمی‌دید که برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بر عهده ‌دارند و تاکنون بر زمین مانده است. آن شهید بزرگوار و اسوه فراموش‌نشدنی یک 
وزیر خارجه تراز انقلاب اسلامی، بر حسب ضرورت از افشای همکاری برخی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی نیز خودداری نمی‌کرد. اکنون نیز از وزارت خارجه کشورمان انتظار می‌رود که رهنمود گره‌گشای امام راحل و خلف حاضر آن بزرگوار را با جدیت و به‌گونه‌ای هوشمندانه دنبال کند و ملت‌ها را در کشورهای اسلامی نسبت به وظایفی که دولت‌های آنها بر عهده‌ دارند آگاه کند تا به فرموده حکیمانه حضرت امام(ره) یکی از دو رخداد حیات‌بخش به وقوع بپیوندد «‌یا حکومت‌ها را به هوش بیاورد که موافق اسلام و مصالح مسلمین عمل کنند، یا ملت‌ها را بر آنها غلبه بدهد که آنها را قلع و قمع کنند‌».
 حکومت‌های دست‌نشانده و به قول حضرت امام «‌نوکران آمریکا‌» که به کشورهای اسلامی تحمیل شده‌اند، پوشالی‌تر از آنند که در مقابل قیام ملت‌های مسلمان خود توان ایستادگی داشته باشند. این واقعیت را در پرچم‌های بر‌افراشته به مقاومت مردم فلسطین و لبنان و یمن و عراق و پیشتازی و پرچمداری ایران اسلامی در این عرصه به وضوح می‌توان دید.
۶- حالا یک بار دیگر متن سخنان آن خانم آمریکایي که در صدر یادداشت پیش‌روی آمده است و ترجمان خواسته صدها میلیون از مردم جهان برای مجازات سخت و به درک فرستادن رژیم صهیونیستی و سرکردگان وحشی این رژیم است، را بخوانید‌.... چه احساسی دارید؟!‌... کاش اندکی از شعور و هوشمندی این خانم آمریکایی در قاموس برخی از سران دست‌نشانده کشورهای اسلامی نیز وجود داشت!‌... که ندارد!
حسین شریعتمداری

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟