loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حملات گسترده مقاومت به اراضی اشغالی: بندر« ایلات» تعطیل و «کریات شمونه» ویران شد   ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ فعالیت به صفر رسیده ایلات روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از

طاهر مهدوی بازدید : 9 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)
.
حملات گسترده مقاومت به اراضی اشغالی:
بندر« ایلات» تعطیل و «کریات شمونه» ویران شد
  ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

‫حمله موشکی گسترده مقاومت به اراضی اشغالی-راهبرد معاصر‬‎

‫حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» در اراضی اشغالی - ایرنا‬‎

فعالیت به صفر رسیده ایلات
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از صفر شدن فعالیت بندر ایلات (ام الرشراش) در جنوب فلسطین اشغالی به دنبال عملیات مداوم نظامی و تنبیهی ارتش یمن در دریای سرخ خبر داده است. روزنامه جروزالم پست در گزارشی به نقل از بخش پژوهشی کنگره آمریکا نوشته است که ارتش یمن از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) دست‌کم ۵۳ نوبت به اهداف صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده است. این روزنامه اضافه کرد: «جنبش انصارالله یمن نه تنها به طور مستقیم به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) حمله می‌کند بلکه کشتی‌هایی را که تلاش می‌کنند از طریق دریای سرخ و تنگه باب‌المندب به بندر ایلات وارد شوند، هدف قرار می‌دهد و این موضوع، فعالیت‌های اقتصادی بندر ایلات را به صفر رسانده و متوقف کرده است.»
«گدعون گولبر»، مدیراجرائی بندر ایلات، گفت: «یمن تلاش می‌کند بندر ایلات و اقتصاد آن را خفه کند؛ طوری که تجهیزات و کارکنان این بندر اکنون بدون استفاده مانده‌اند.» آن‌طور که ایرنا نوشته است، وی اضافه کرد: کشتی‌هایی که میان اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) و کشورهای آسیایی در رفت و آمد بودند، اکنون باید برای فرار از حملات یمنی‌ها، آفریقا را دور بزنند و این موضوع هزینه و زمان رسیدن محموله‌ها و امکان هدف قرار گرفتن در دیگر مناطق مانند سواحل آفریقای جنوبی یا تنگه 
جبل الطارق را افزایش می‌دهد. گولبر گفت: «آمریکا باید تا اوضاع وخیم‌تر نشده است به شکل جدی‌تری با یمنی‌ها مقابله کند زیرا اگر- در زمانی که به آمریکا به دید یک کشور ضعیف نگاه می‌کنند، به آن‌ها اجازه انجام عملیات بیشتر داده شود- مشکل بزرگ‌تر خواهد شد.»
بندر اشدود منتظر سرنوشت ایلات
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ادامه داد که بندر «اشدود» (در غرب سرزمین‌های اشغالی) نیز منتظر چنین سرنوشتی است زیرا این بندر و بندر «حیفا» در برد موشک‌های حزب‌الله لبنان قرار دارند. «ریچارد‌هاسی»، کارشناس امنیت دریایی و مدیر شرکت «وفترین»، گفت: «تشدید درگیری به حملات بیشتر و تعطیلی تجارت و تغییر مسیر کالاها منجر خواهد شد.»
گفتنی است، نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته و در حمایت از مردم غزه، کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب و... که عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است. نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، به حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی‌های شرکت‌هایی که با تل‌آویو مراوده دارند و نیز کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ، دریای مدیترانه و یا هرجایی که دست نیروهای مسلح یمن به آن‌ها برسد، ادامه خواهند داد.
عملیات موشکی و پهپادی انصارالله
خبر دیگر آنکه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد ارتش یمن پنج پهپاد و ۲ موشک بالستیک در دریای سرخ و خلیج عدن پرتاب کردند. به گزارش ایسنا، ارتش آمریکا اعلام کرد که ارتش یمن روز جمعه پهپادها و موشک‌های بالستیک ضدکشتی را در پی حملات آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف یمن پرتاب کرد. فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه (سنتکام) در این‌باره مدعی شد که روز جمعه چهار پهپاد پرتاب شده توسط ارتش یمن، سه فروند در دریای سرخ و یک فروند در خلیج عدن را رهگیری کرد و پنجمین پهپاد نیز در دریا سقوط کرد. فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه ادعا کرد ارتش یمن همچنین ۲ موشک بالستیک ضدکشتی از یمن به سمت خلیج عدن شلیک کرد که آسیب و تلفاتی به همراه نداشت. جالب توجه است که در این شرایط، گردان‌های حزب‌الله عراق با اشاره به ناتوانی قدرت‌های استکباری در شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هرگونه حمایت از برادران یمنی‌ خود دریغ نخواهد کرد.
کریات شمونه ویران شد
در طرف دیگر میدان، رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیر هشدار در کریات شمونه و اطراف آن به ظن نفوذ پهپاد از جنوب لبنان خبر دادند. رسانه‌های عبری زبان در این باره گزارش دادند موشک‌هایی به مقر فرماندهی تیپ شرقی اسرائیل ۷۶۹ در کریات شمونه در الجلیل علیا شلیک شد که منجر به آتش‌سوزی در آن شد. رسانه‌های عبری زبان 
همچنین گزارش دادند برق مناطق وسیعی از شهرک کریات شمونه به دلیل شلیک موشک‌ها از لبنان قطع شد. شهرداری کریات شمونه اعلام کرد به دلیل حملات موشکی از لبنان، خسارت‌های شدیدی به زیرساخت، ساختمان‌ها و خودروها وارد شده است. روزنامه ‌هاآرتص نیز نوشت پایگاه نظامی کریات شمونه خسارت شدیدی دیده است.
حملات دیگر حزب‌الله
مقاومت لبنان در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد: مبارزان ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت جسور ساختمانی را که سربازان دشمن صهیونیستی در شهرک «شومیرا» در آن مستقر شده بودند، با موشک هدف قرار دادند. مقاومت لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، ساختمان محل تجمع سربازان دشمن در شهرک «نطوعه» را با موشک هدف قرار داد. مقاومت لبنان همچنین تأکید کرد: مبارزان ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت جسور و پاسخ به حمله دشمن صهیونیستی به یک موتورسیکلت در شهرک «مجدل سلم»، حمله هوائی را با چند پهپاد به محل استقرار گروه زرهی اشغالگران در شمال پادگان «یفتاح» انجام دادند و سربازان و افسران دشمن را هدف گرفتند که منجر به تلفاتی در بین آن‌ها شد. مقاومت لبنان قبلا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور آن‌ها صبح روز شنبه پایگاه «البغدادی» را با موشک هدف قرار دادند. رزمندگان حزب‌الله لبنان روز شنبه (12 خرداد) همچنین شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند و موشک‌های حزب‌الله به مقر فرماندهی تیپ شرقی ۷۶۹ در پادگان جیبور ارتش رژیم صهیونیستی اصابت کرد. محل تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست‌نشین شومیرا نیز روز شنبه هدف حمله حزب‌الله لبنان قرار گرفت. از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد محل توپخانه دشمن در منطقه «خربه ماعر» و استقرار سربازان در اطراف آن را با موشک هدف قرار داد.
حمله به «هدفی استراتژیک و فراتر از حد انتظار»
رسانه‌های صهیونیستی از مورد اصابت قرار دادن یک «هدف استراتژیک و دور از انتظار» صهیونیست‌ها در حمله جمعه شب حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی پرده برداشتند. به گزارش ایسنا، منابع رسانه‌ای جمعه شب از حمله موشکی و راکتی گسترده از خاک لبنان به شمال اراضی اشغالی خبر دادند. منابع رسانه‌ای عبری زبان نیز در این باره از پرتاب حدود ۱۰۰ راکت و موشک از لبنان به منطقه «الجلیل غربی» در شمال اراضی اشغالی خبر دادند. رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند: حزب‌الله لبنان برای اولین بار از هشتم اکتبر تاکنون به نقاطی در الجلیل غربی حمله کرد که ساکنان آن تخلیه نشده بودند. در همین راستا، صبح روز شنبه رسانه‌های صهیونیستی درباره این حمله فاش کردند: حزب‌الله لبنان به یک هدف استراتژیک و دور از انتظار حمله کرد و درپی این حمله نظارت نظامی بر ماهیت هدف و آسیبی که در واقع رخ داده است درحال انجام است.
سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی
همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرده است که حزب‌الله لبنان پهپاد رژیم صهیونیستی را با موشک زمین به هوا در شهرک «دیرکیفا» در جنوب لبنان سرنگون کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «یک موشک زمین به هوا به پهپاد نیروی هوائی اسرائیل در آسمان لبنان شلیک شد که منجر به سقوط آن در خاک لبنان شد.» البته باید افزود که از طرف دیگر، منابع رسانه‌ای از شهادت و زخمی شدن پنج شهروند لبنانی در حمله هوائی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر دادند.
هستی اسرائیل در خطر است/قدرت مقابله نداریم
«گرشون ‌هاکوهن»، ژنرال ذخیره ارتش و فرمانده سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، در این باره گفت: تهدیدی که اسرائیل در این مرحله تجربه می‌کند، وجودی است و مسئله «بودن یا نبودن» است. وی در گفت‌وگو با شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی تأکید کرد: اسرائیل امروز قدرتی را که با آن بتواند به تهدید حزب‌الله پایان دهد، در اختیار ندارد. ‌هاکوهن افزود: سیستم مفاهیم و سبک زندگی در اسرائیل باید تغییر کند. اگر خود را برای موقعیتی که قبلا هرگز شاهد آن نبوده‌ایم، آماده نکنیم، فردا ممکن است دیگر این‌جا نباشیم. وی در پاسخ به اظهارات ساکنان شهرک‌های شمال اراضی اشغالی مبنی بر درخواست تعیین تاریخی برای پایان رنج‌هایشان، گفت: کابینه نمی‌داند این اتفاق تا چه زمانی طول خواهد کشید؛ چراکه این جنگ تحت کنترل کابینه نیست. ‌هاکوهن ادامه داد: ارتش اسرائیل امروز نمی‌تواند نبرد با حزب‌الله را به نفع خود به پایان برساند، چرا که لبنان یک کشور بزرگ است و حزب‌الله نیز در همه‌جا مستقر شده است. وی خطاب به صهیونیست‌ها اضافه کرد: شما باید درک کنید که ارتش اسرائیل کوچک است و به همین دلیل نه تنها حریدی‌ها، بلکه صدها هزار نفر از کسانی را که در رده سنی ۲۰ تا ۵۰ سالگی معافیت از خدمت گرفتند، باید برای ساخت ۳ یا ۴ لشکر استخدام کند. و سپس می‌توانیم درباره مسائل دیگر صحبت کنیم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟