loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. وزیر بهداشت در مراسم بهره‌برداری همزمان از 28 طرح درمانی ایرانشهر:  ۲۶۵ پروژه سلامت‌محور سیستان و بلوچستان در دولت مردمی افتتاح شد    ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ به گزارش وب

طاهر مهدوی بازدید : 3 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)
.
وزیر بهداشت در مراسم بهره‌برداری همزمان از 28 طرح درمانی ایرانشهر:
 ۲۶۵ پروژه سلامت‌محور سیستان و بلوچستان
در دولت مردمی افتتاح شد
   ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

‫بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور افتتاح شد - ایرنا‬‎

به گزارش وبدا، بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاح همزمان ۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه سهم سیستان و بلوچستان از بیش از ۱۶هزار تخت جدید بیمارستانی در دولت مردمی، ۶۰۰ تخت بیمارستانی بوده است، افزود: محرومیت‌زدایی یکی از شاخصه‌های شخصیتی رئیس‌جمهور شهید بود و این ویژگی ایشان در عمل برای همگان مشخص شد، اما محرومیت‌زدایی از مناطقی که محرومیت‌های تاریخی را تجربه کرده‌اند، زمان‌بر است و تمام ارکان دولت با انگیزه خدمت در این مسیر گام برمی‌دارند.
وی به افتتاح بیش از دوهزار و ۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی تاکنون اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ۲۶۵ پروژه سلامت‌محور سیستان و بلوچستان در دولت مردمی با اعتبار حدود سه‌هزار میلیارد تومان افتتاح شده است. رویکرد ما در وزارت بهداشت قطعا سلامت پیشگیری‌محور است. در منطقه‌ای قرار داریم که تهدیدات سلامت در کشورهای همسایه ما فراوان است اما با عملکرد ارزشمند نظام شبکه، نیروهای حوزه سلامت و به ویژه نیروهای حوزه بهداشت که دیده نمی‌شوند و سنگرسازان بی‌سنگر هستند، شاخص‌های سلامت در کشورمان متحول شده و جایگاه قابل قبولی در منطقه داریم.
 افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان مادر و کودک جنوب‌شرق کشور در ایرانشهر
وزیر بهداشت، همچنین در سفر به استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان مادر و کودک حضرت فاطمه‌الزهرا(س) ایرانشهر به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی مادر و کودک جنوب‌شرق کشور را افتتاح کرد.
عین‌اللهی در حاشیه افتتاح این مرکز، با اشاره به آغاز عملیات ساخت این پروژه از سال ۹۴ و پیشرفت فیزیکی ۶۵درصدی تا ابتدای کار دولت مردمی، گفت: تکمیل و تجهیز این پروژه در طول سه سال گذشته با جدیت دنبال شد و ارزش روز آن، حدود یک‌هزار و ۱۰۰میلیارد تومان است.
وی از فعالیت ۱۱۴ تخت بیمارستانی در این مرکز خبر داد و افزود: این بیمارستان از پیشرفته‌ترین مراکز درمانی جنوب‌شرق کشور است که دارای امکانات و بخش‌های پیشرفته‌ای از جمله مراقبت‌های ویژه نوزادان می‌باشد.
وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح ۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی در روز جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها که حدود یک‌هزار و ۲۵۰میلیارد تومان ارزش دارد، ۱۰هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزوده می‌شود. عین‌اللهی تصریح کرد: مقرر بود که تا پایان سال، ۱۵هزار تخت بیمارستانی را در سراسر کشور افتتاح کنیم و هدف ما، افتتاح نمایشی طرح‌ها نیست بلکه شرط افتتاح، تکمیل پروژه‌ها و پذیرش بیماران و مراجعان است و تا زمان دولت جدید، یک‌هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور، راه‌اندازی می‌شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟