loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. گروسی:  روند اجرای توافق ایران و آژانس پیشرفت داشته است      ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز (دوشنبه) در کن

طاهر مهدوی بازدید : 49 سه شنبه 16 خرداد 1402 نظرات (0)
.
گروسی:
 روند اجرای توافق ایران و آژانس پیشرفت داشته است  
   ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

دفاع پرس - روند اجرای توافق ایران و آژانس پیشرفت داشته است - صاحب‌خبر

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری خود در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود که آژانس در مقابل ایران تسلیم شده است، گفت: «ما به این‌گونه اظهارنظرات عادت داریم، کار آژانس بی‌طرفانه و فنی است. ما همواره وقایع را آن‌طور که هست، بیان می‌کنیم. برداشت آنها از این موضوعات به ما ارتباطی ندارد. ما درخصوص نقطه‌نظرات مقام‌های دولتی اظهارنظر نمی‌کنیم. ما استانداردهای خود را به دلایل سیاسی پایین نمی‌آوریم. ما استانداردهای خود را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران پایین نیاورده‌ایم و ارزیابی‌های خود را به هیچ دلیل سیاسی مغرضانه نکرده‌ایم».
وی با تأکید درخصوص همکاری ایران و آژانس گفت: «موضع خود را در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران تغییر نداده‌ است اما ما پاسخ‌های قابل قبولی از ایران دریافت کرده‌ایم و آنها را راستی‌آزمایی خواهیم کرد». گروسی سپس درخصوص فعال شدن دوربین‌های آژانس در ایران گفت: «ما به طرف ایرانی بر لزوم فعال ‌سازی مجدد دوربین‌ها و دستگاه‌های نظارت الکترونیکی در سایت‌های هسته‌ای تأکید کردیم».
عصبانیت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از گزارش آژانس انرژی اتمی
پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه این رژیم در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، ادعا کرده بود: تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برابر ایران لکه‌ای بر رفتار آن است.
او در بخشی دیگر مدعی شد: اگر آژانس به یک سازمان سیاسی تبدیل شود، نظارت آن بر ایران و گزارش‌های آن بی‌معنی است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟