loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

.  مقاومت یمن و عراق 4 کشتی دیگر وابسته به اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار دادند     ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ جنبش انصارالله یمن و نیروهای مقاومت عراق طی عملیاتی مشترک ۴ کشتی دیگر و

طاهر مهدوی بازدید : 0 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)

.

 مقاومت یمن و عراق 4 کشتی دیگر وابسته

به اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار دادند  

  ۱۴۰۳/۰۴/۰۹

‫یمنی ها یک کشتی به مقصد اسرائیل را هدف قرار دادند | سایت انتخاب‬‎

جنبش انصارالله یمن و نیروهای مقاومت عراق طی عملیاتی مشترک ۴ کشتی دیگر وابسته به رژیم آپارتاید اسرائیل را هدف قرار دادند.
یکی از اتفاقاتی که مولود مقاومتِ پس از «طوفان‌الاقصی» بود، همکاری نزدیک مقاومت یمن و عراق است؛ حدأقل می‌توان گفت که این همکاری در پی عملیات طوفان‌الاقصی تقویت شد. به هر حال سیاست‌گذاران انصارالله چند سال است که به دنبال ایجاد روابط با سران قبایل جنوب عراق بوده‌اند، اما جنگ رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه روابط بین انصارالله و گروه‌های برجسته محور مقاومت عراق را تسریع کرده است. شاخه انصارالله عراق در ماه مه (خرداد) بیانیه‌ای مشترک با کتائب حزب‌الله امضا کرد که نشان‌دهنده قدرت رو به رشد این گروه در ساختار سیاسی عراق بود و این عملیات مشترک اخیر نشانه بروز بیرونی این همپیمانی‌هاست.
حالا دیروز جنبش انصارالله یمن از انجام یک حمله گسترده دیگر با کمک نیروهای مقاومت عراق خبر داده است. مهر در این‌باره به نقل از الجزیره نوشت، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد: ما موفق شدیم طی عملیات مشترک با نیروهای مقاومت عراق ۴ کشتی وابسته به صهیونیست‌ها را در دریای سرخ و دریای مدیترانه هدف قرار دهیم... پس از آنکه نفتکش والر (Waler) به ممنوعیت‌ها برای ورود به بنادر سرزمین‌های اشغالی بی‌تفاوتی کرد، با موشک و پهپاد در دریای مدیترانه مورد هدف قرار گرفت. سریع سپس ضمن اشاره به ۹ ماه جنگ در غزه، افزود: حمله اخیر در پاسخ به نسل‌کشی فلسطینیان به دست ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد. بلافاصله نیروهای مقاومت عراق نیز با صدور بیانیه‌ای، عملیات مشترک با جنبش انصارالله علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی را تأیید کرد؛ طبق این بیانیه، این حمله با چند فروند پهپاد صورت گرفته است.
رونمایی یمن از ۳ سلاح منحصر به فرد
برخلاف امیدهای آمریکا و شرکای آن در ائتلاف دریایی به تضعیف یا بی‌تاثیری توان نظامی یمن، نیروهای مسلح یمن ظرف ۲۰ روز یعنی از ژوئن (خرداد) از سه نوع سلاح بسیار پیشرفته، کشنده و باکیفیت در جریان نبرد حمایت از غزه رونمایی کرده‌اند. کارشناسان نظامی آمریکا، بارها نسبت به توانمندی‌های نظامی یمنی‌ها دچار حیرت شده و نسبت به این مهم، ابراز نگرانی کرده‌اند. مسئله دیگری که باعث نگرانی آمریکا و صهیونیست‌ها شده است، همین اتحاد مثال‌زدنی جبهه‌های مقاومت است که در جنگ غزه، علنی‌تر شد. موضوعی که نمایندگی کشورمان در سازمان ملل، وقتی راجع‌به احتمال حمله گسترده رژیم اسرائیل به لبنان صحبت می‌کرد، بر زبان راند!
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، مستقر در نیویورک با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد، حمله گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل خواهد شد. در این پیام آمده است: «اگرچه ایران تبلیغات رژیم صهیونیستی مبنی بر قصد حمله به لبنان را جنگ روانی می‌داند اما در صورت دست زدن به یک تهاجم نظامی تمام‌عیار، جنگی نابودکننده رخ خواهد داد. تمام گزینه‌ها، از جمله مشارکت کامل همه جبهه‌های مقاومت روی میز است.»
میقاتی: جنگ روانی است!
در پی تهدید مقامات صهیونیستی در مورد حمله به لبنان، نخست‌وزیر دولت موقت لبنان اما این تهدیدات را نوعی جنگ روانی توصیف کرد. «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت موقت لبنان، همچنین، با تأکید بر لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه اعلام کرد که ما هرگز به دنبال جنگ نیستیم و مقاومت در جنوب وظیفه خود را در قبال لبنانی‌ها انجام می‌دهد. میقاتی افزود: امیدواریم در این شرایط سخت، همه‌چیز برای کشور خوب پیش برود و مردم جنوب و سراسر لبنان لبخند بزنند. ما اکنون در جنوب، شاهد ویرانی‌های ناشی از حمله دشمن هستیم و شهدایی در این راه تقدیم کرده‌ایم.
افسر صهیونیست: آماده نیستیم، شکست می‌خوریم
یکی از افسران ارشد نیروی هوائی رژیم صهیونیستی نیز در پیامی خطاب به اعضای ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به آغاز عملیات نظامی به هر قیمتی هشدار داد. «آلون بن‌دیوید»، تحلیلگر نظامی کانال ۱۳، اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ ادامه‌دار در لبنان آماده نیست و جنگ با لبنان این رژیم را به سمت فاجعه‌ای راهبردی بزرگ‌تر از هفتم اکتبر سوق خواهد داد.
در ادامه اعترافات محافل و رسانه‌های صهیونیستی به عواقب مرگبار هرگونه گسترش جنگ با حزب‌الله، روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای به قلم «رویو دروکر» نویسنده خود، از شکست مطلقی که اسرائیل در صورت آغاز جنگ گسترده یا مانور زمینی در لبنان، با آن مواجه می‌شود، صحبت کرد.
«دیوید آزولای» رئیس شهرک صهیونیست‌نشین متولا در شمال فلسطین اشغالی در گفت‌وگو با رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه ماجراجویی ارتش این رژیم علیه حزب‌الله لبنان هشدار داد و تأکید کرد که این ارتش و شهرک‌نشین‌های صهیونیست در چنین ماجراجویی توان مقاومت ندارند. 
آزولای گفت: فراخوان‌هایی که مسئولان اسرائیلی برای حمله به لبنان و نابودی حزب‌الله می‌دهند، شبیه به شعارهای پوچ انتخاباتی است و در مورد کسانی که به جنگ علیه حزب‌الله فرا می‌خوانند، تردید دارم که درکی از این منطقه داشته باشند و بدانند چنین درگیری چه پیامدهایی را در پی دارد. 
این مسئول رژیم صهیونیستی درباره شرایط موجود در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ضمن تأکید بر اینکه کابینه این رژیم تصمیم گرفته الجلیل را رها کند، گفت: شرایط امروز پس از گذشت ۹ ماه از جنگ بسیار بدتر از هفتم اکتبر (15 مهر) گذشته است. او در ادامه این مصاحبه گفت: همان‌گونه که رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بیش از ۲۰۰ خانه در شهرک متولا ویران شده و تعداد اندکی از ساکنان در آنجا باقی ماندند، باید بگویم که ۴۰درصد از خانه‌های شهرک‌نشین‌ها آسیب دیدند.
وزیر جنگ اسرائیل: به دنبال جنگ نیستیم
«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، به نیروهای مستقر در شمال اسرائیل گفته است که در حالی که دولت ترجیح می‌دهد با حزب‌الله به یک راه‌حل سیاسی دست یابد، اما اگر این گروه مسلح لبنانی بخواهد، اسرائیل آماده جنگ است.
آخرین خبرها حاکی است، به‌رغم همه تهدیدات و جنگ‌های روانی که صهیونیست‌ها علیه لبنان به راه انداخته‌اند، حزب‌الله لبنان حتی یک روز هم حملاتش به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده و این حملات با قدرت ادامه دارد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟