loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. تولیت آستان قدس رضوی: مقاومت در برابر مستکبران را از اهل بیت آموختیم     ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ حجت‌الاسلام احمد مروی در کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم رض

طاهر مهدوی بازدید : 18 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)
.
تولیت آستان قدس رضوی:
مقاومت در برابر مستکبران را از اهل بیت آموختیم 
   ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
تولیت آستان قدس رضوی: مقاومت در برابر مستکبران را از اهل بیت آموختیم - ایرنا
حجت‌الاسلام احمد مروی در کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم رضوی افزود: حضور ریاست دفتر مقام معظم رهبری در این همایش نیز نشان‌دهنده عنایت ویژه رهبر فرزانه انقلاب به این‌گونه مجالس و محافل است.
به گزارش ایرنا، تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: رضوان الهی بر روح مطهر امام خمینی(ره) و سلام و درود الهی بر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب که این راه نورانی، پربرکت و عزت‌آفرین و حیات‌بخش را برای ما ترسیم کردند.
حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: این بزرگ‌مردان و عزیزان در مکتب اهل بیت(ع) رشد و تربیت یافته‌اند و این روحیه مبارزه، مقاومت و ایستادگی را از مکتب اهل بیت(ع) و حضرت رضا(ع) آموختند.
وی گفت: وقتی زندگی سراسر نورانی اهل بیت(ع) را مطالعه و مرور می‌کنیم، غیر از مقام عرشی و ملکوتی آن بزرگواران، روحیه مبارزه و مقاومت در برابر ستمگران را در لحظه لحظه زندگی آنان مشاهده می‌کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: وقتی حضرت امام رضا(ع) به دستور مامون، خلیفه عباسی به خراسان آمدند، آن حضرت از آن سفر تمدن‌آفرین برای افشاگری ستمگران و غاصبان استفاده کردند که نمونه بارز آن بیان حدیث سلسله‌الذهب در میان علمای اهل سنت و قلم به دستان در نیشابور بود.
مروی افزود: فرمایش امام در نیشابور خط بطلانی بر حکومت غاصبانه مامون و همه حکومت‌های ستمگر در طول تاریخ بود، حضرت امام رضا(ع) فرمودند که توحید، قرآن و نبوت باید حول محور امامت و ولایت باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟