loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌ اکبری خطیب جمعه تهران:  سفر رئیس‌جمهور به نیویورک نمونه دیپلماسی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس بود    ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

طاهر مهدوی بازدید : 8 شنبه 01 مهر 1402 نظرات (0)
.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌ اکبری خطیب جمعه تهران:
 سفر رئیس‌جمهور به نیویورک
نمونه دیپلماسی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس بود 
  ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

حاج علی اکبری؛ خطیب آخرین نمازجمعه سال در تهران - خبرگزاری حوزه

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌ اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: همچنان متحیر از عظمت اربعین هستیم، طلوع خورشید هدایت حسینی از افق اربعین، این اعجاز بزرگ عصر ما و همچنان پیش روی ماست، انسان‌ساز و جامعه‌ساز و چه شکوه و صفایی اربعین داشت.
به گزارش فارس، وی تأکید کرد: در اقتدا به رهبر انقلاب اسلامی و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران که از ملت شریف عراق تشکر کردند، بنده هم به نمایندگی از طرف همه شما مردم عزیز از مسئولین و دولت کشور عراق و از مردم مهربان و مهمان‌نواز عراقی و به ویژه از سازمان بسیج مردمی حشدالشعبی تشکر می‌کنم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌ اکبری گفت: امید داریم که مسئولان و مردم در استقبال خوب و شایسته از مردم عراق که برای زیارت از حرم‌های مطهر به ایران تشریف‌فرما می‌شوند بتوانیم قدرشناسی عملی کنیم.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز آغازین روز هفته دفاع مقدس است. ۳۱ شهریور ماه چه روز حساس و خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی در تاریخ ملت و انقلاب اسلامی است. خداوند متعال توفیق داد به ملت ما با رهبری امام راحل عظیم‌الشأن از این جنگ تحمیلی جهانی که به ملت عزیز ما تحمیل شد، دفاع مقدس هشت ساله‌ای را بسازد که نقطه عطف تاریخ کشور ما بلکه تاریخ منطقه و جهان محسوب می‌شود.
وی ابراز داشت: از سردار رشید و عزیزمان جناب آقای سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که علاوه‌بر حسن تدبیر موصوف به دانش و فرهیختگی و بیان نافذ هستند، به خاطر حضورشان صمیمانه تشکر می‌کنم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌ اکبری با‌اشاره به دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت با رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبر مجاهد و عزیزمان، بزرگ رزمنده جهان اسلام چهار زاویه را برای تحلیل دقیق‌تر این واقعه عظیم گشودند و جای کار فراوانی دارد که ان‌شاءالله مردم عزیز و جوانانمان مراجعه کنند تفکر کنند. اهل فن این زوایا را جدی بگیرند. این سخن شرح حال گذشته ما نبود، بلکه وضعیت امروز و فردای ما را  کاملاً روشن می‌کند. ما در یک جمله و یک برداشت از این بیانات نورانی می‌توانیم عرض کنیم دفاع مقدس مردمی‌ترین دفاع و جنگ تاریخ بود. حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌ اکبری گفت: طی این مسیر و فتح قله‌ها فقط با تکیه بر این میراث بزرگ و با این نقشه راه میسر است. درباره دفاع مقدس گفتن خیلی کار سخت است و فرصت زیادی می‌خواهد و علاوه‌بر آنکه فرمودند اگر ده‌ها و صدها خطبه دیگر هم صحبت کنیم، هم باز فرصت کم می‌آوریم؛ تجلی‌گاه سنت‌ها و وعده‌های الهی بود. دفاع مقدس میدان تجلی استعدادهای ملت ایران بود. مظهر وحدت ملی و دینی ایرانیان بود. کارگاه تربیت کادر انقلاب بود. میدان تربیت انسان‌های عارف و مومن و رشید بود، رسانه جهانی انقلاب اسلامی و میدان تجلی عقلانیت و دانشجوانان رشید سرزمین ما بود. به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سفر رئیس‌جمهور نمونه دیپلماسی مقاومتی و مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس بود و در قامت نماینده ملت ایران با عزت و صلابت در برابر رسانه‌ها و ملت‌ها قرار گرفت و صدای رسای ملت ایران، انقلاب و جهان اسلام  و شهیدان ما شد.
سرلشکر سلامی: در تمام نبردها دشمن را شکست دادیم
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، طی سخنانی با بیان اینکه امروز عظمت ایران اسلامی را حتی در قلب سرزمین استکبار می‌بینید، به صحبت‌های رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل ‌اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور کشورمان با مواضع انقلابی و منطقی و دقیق و عادلانه خود، استکبار را به چالش کشاند.
وی ادامه داد: به عنوان یک سرباز و خادم کوچک و به عنوان یک فدایی این ملت از رئیس‌جمهور کشورمان تقدیر و تشکر می‌کنم.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: جوانان عزیز و آنها که شهید شدند، ضامن بقای ما هستند و اگر آنها نبودند شهرها ‌اشغال و کشور تجزیه و مردم آواره  می‌شدند، اما این شهیدان برومند باعث شدند که این کشور چنین ‌جنگ ‌بزرگی را اداره و اراده خود را در پایان جنگ به دشمن تحمیل کند و ما توانستیم آخرین گلوله را شلیک کنیم و راه را بر دشمن ببندیم. تعبیر رهبری که شهدا مظهر قدرت ایران هستند، یک حقیقت عالی است و ما به قوت شهادت جنگیدیم و بر سلاح‌ها تکیه نکردیم و قلب‌ها و ایمان‌ها جنگیدند. سرلشکر سلامی تصریح کرد: ما در تمام نبردها دشمن را شکست دادیم و ملت ایران شجاعانه و آگاهانه و با بصیرت در تمام صحنه‌ها دشمن را با ناکامی بدرقه کردند. وی تأکید کرد: به دشمنان بگویم، ما در تمام فرازهای این تاریخ 45 ساله، دشمنان بزرگمان را مرتب شکست داده‌ایم، چه در حصر اقتصادی، چه در فضای تحریم، چه در جنگ رسانه‌ای، چه در نبرد شناختی، چه در جنگ اطلاعاتی، چه در عملیات‌های ویژه، چه در جنگ نیابتی، چه در راهبرد انزوای سیاسی، چه در جنگ استحاله فرهنگی.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟