loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان:  دود این جنگ به چشم آمریکا هم خواهد رفت     ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد: اگر اسرائیلی‌ها جنگ را

طاهر مهدوی بازدید : 7 سه شنبه 09 آبان 1402 نظرات (0)
.
امیرعبداللهیان: 
دود این جنگ به چشم آمریکا هم خواهد رفت
    ۱۴۰۲/۰۸/۰۸

امیرعبداللهیان: دود این جنگ به چشم آمریکا هم خواهد رفت - خبرگزاری سلامت|  TEBNA

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد: اگر اسرائیلی‌ها جنگ را متوقف نکنند و به کشتار و جنایت‌هایشان ادامه دهند، باز شدن جبهه‌های جدید غیرقابل اجتناب است و آن موقع، رژیم اسرائیل در شرایط جدیدی قرار می‌گیرد که قطعاً از اقدامات خودش پشیمان خواهد شد.
خبرنگار بلومبرگ به عنوان نخستین سؤال از وزیر خارجه ایران پرسید که اتفاقات مهمی در ۴۸ ساعت اخیر رخ داده و پاسخ ایران به حمله آمریکا به شرق سوریه و هدف گرفتن مواضع ایران پس از سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل چیست؟
وزیر امور خارجه ایران پاسخ داد: اولاً شما گفتید اتفاقات مهمی در ۴۸ ساعت گذشته رخ داده، من فکر می‌کنم این اتفاق مهم در مجمع عمومی سازمان ملل روی داد و به هرحال بعد از چالشی که بین بعضی از کنشگران اصلی و اعضایی که دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل هستند، هیچ قطعنامه‌ای که به آتش‌بس و مسائل انسان‌دوستانه در مورد فلسطین توجه کند، در سه هفته گذشته صادر نشد، روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل بالاخره یک قطعنامه با رأی ۱۲۰ کشور صادر شد که هم به موضوع آتش‌بس انسانی توجه دارد و هم مسائل انسان‌دوستانه. این اتفاق خوبی است که در سازمان ملل رخ داده است اما در مورد سؤال شما اولاً ادعای دولت آمریکا، ادعای نادرستی است. زمانی که داعش در منطقه ما فعال شد، در عراق و سوریه گروه‌هایی برای مبارزه با تروریسم شکل گرفت. این گروه‌ها در راستای امنیت کشورشان اقدام می‌کنند. این گروه‌ها مرتبط با کشورهای خود در منطقه هستند. نه از جمهوری اسلامی ایران دستور می‌گیرند و نه ما دستورالعملی به آنها می‌دهیم.
طرف آمریکایی مدعی است این گروه‌ها مرتبط با ایران هستند. این گروه‌ها راسا خودشان تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند.
خبرنگار بلومبرگ پرسید شما می‌گویید آنها خودشان تصمیم می‌گیرند ولی شما به حماس و حزب‌الله نزدیک هستید، آیا بر این گروه‌ها تأثیری دارید؟
وزیر خارجه ایران پاسخ داد: من از حماس و حزب‌الله صحبت نکردم. از گروه‌هایی می‌گویم که آمریکا مدعی است در عراق و سوریه، منافع او را هدف قرار داده‌اند.
حماس و حزب‌الله گروه‌های آزادی‌بخشی هستند که برای امنیت سرزمین فلسطین و لبنان تلاش می‌کنند. ما رابطه سیاسی قوی با آنها داریم. در مورد حماس مایلم این نکته را اشاره کنم که حماس از نظر ما، یک جنبش آزادی‌بخش در مقابل اشغالگری است.
بلومبرگ درباره اظهارات امیرعبداللهیان در مجمع عمومی سازمان ملل و هشدارش به آمریکا مبنی بر اینکه اگر نسل‌کشی در غزه ادامه یابد، خود نیز از این آتش در امان نخواهند بود، پرسید و گفت که منظور شما چیست؟
وزیر خارجه ایران پاسخ داد: الان چه وضعیتی در منطقه وجود دارد. رژیم اسرائیل و شخص نتانیاهو یک جنگ گسترده‌ای را علیه غیرنظامیان در غزه به راه انداخته‌اند. یک نسل‌کشی و جنایت جنگی که در کمتر از سه هفته، هفت هزار و ۳۰۰ غیرنظامی شامل ۶۴ درصد از زنان و کودکان را به شهادت رسانده‌اند.
آمریکا به طور کامل در کنار رژیم اسرائیل قرار گرفته در حالی که به ایران توصیه می‌کند خویشتنداری کند. کاخ سفید به ما پیام می‌دهد که ما به عنوان آمریکا به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و از ایران می‌خواهیم خویشتنداری کند. 
در حالی که خودش خویشتنداری نمی‌کند و در کنار یک طرف جنگ، قرار گرفته است. آن هم در کنار یک رژیم اشغالگر قرار گرفته است.
بلومبرگ پرسید که رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است اسرائیل حق دفاع از شهروندان خود را دارد در حالی‌که تمام تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌دهد. این خبرنگار خواستار توضیح امیرعبداللهیان درباره سخن و هشدارش خطاب به آمریکایی‌ها شد.
 ادامه این روش یعنی کنترل در منطقه از دست همه طرف‌ها می‌تواند خارج شود
وزیر امور خارجه پاسخ داد: جمله‌ای را که گفتم در مصاحبه با شما تکرار می‌کنم. آمریکا دیگران را توصیه به خویشتنداری می‌کند اما خودش به‌ طور کامل در کنار اسرائیل که از نظر حقوق بین‌الملل، قدرت اشغالگر شناخته می‌شود، قرار دارد. اگر رفتار آمریکا را طی سه هفته گذشته مرور کنید، حضور تمام‌عیار آمریکا در کنار رژیم اشغالگر اسرائیل باعث افزایش شدت جنگ و افزایش کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان شده است. ادامه این روش یعنی کنترل در منطقه از دست همه طرف‌ها می‌تواند خارج شود، در حالتی که آمریکا این رویه و رفتار را بخواهد ادامه دهد، توسعه جنگ و باز شدن جبهه‌های جدید، امری اجتناب‌ناپذیر است و در آن حالت، دود این جنگ به چشم آمریکا هم خواهد رفت.
بلومبرگ سؤال کرد تا زمانی که آتش‌بس معتبری وجود نداشته باشد، آزادی اسرا وجود ندارد؟
وزیر خارجه ایران پاسخ داد: واقعیت این است آقای اسماعیل هنیه به من گفت مگر در سایه بمباران شدید، امکان تفکیک اسرای نظامی از غیرنظامی وجود دارد؟ طبعاً نه.
بلومبرگ درباره واکنش به تشدید حملات اسرائیل پرسید که وزیر خارجه ایران پاسخ داد: من نمی‌توانم وارد جزئیات نظامی‌ شوم چون متخصص مباحث نظامی نیستم ولی اگر اسرائیلی‌ها جنگ را متوقف نکنند و به کشتار و جنایت‌هایشان ادامه دهند، باز شدن جبهه‌های جدید غیرقابل اجتناب است و آن موقع، رژیم اسرائیل در شرایط جدیدی قرار می‌گیرد که قطعاً از اقدامات خودش پشیمان خواهد شد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگر بلومبرگ درباره بر روی ماشه بودن دست‌ها گفت: الان شما در کف خیابان‌های اروپا و آمریکا، تظاهرات گسترده و کم‌سابقه مردمی را در محکومیت جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین می‌بینید. احساسات مردم منطقه را می‌بینید و این وضعیت به مرحله انفجار احساسات مردمی نزدیک شده است. در نتیجه هر احتمالی وجود دارد و هر جبهه‌ای جدید می‌تواند باز شود. راهکار این است تا دیر نشده بر راه‌حل سیاسی متمرکز شوند.
بر اساس اطلاعاتی که ما داریم مدیریت این جنگ در اختیار آمریکا است 
امیرعبداللهیان همچنین درباره مرتبط بودن این موضوع با آمریکا گفت: اولاً بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، مدیریت این جنگ در اختیار آمریکا است و اسرائیل به نیابت از آمریکا، این جنگ را انجام می‌دهد ولی مدیریت جنگ با نظامیان آمریکا است چون در داخل رژیم اسرائیل وضعیت فرو ریخته‌ای وجود دارد.
خبرنگار بلومبرگ با تکرار ادعاهای آمریکا و برخی کشورها مبنی بر حق دفاع از خود و حفاظت از غیرنظامیان از سوی اسرائیل و تاکید ایران بر نقش نداشتن در این درگیری‌ها پرسید که تأثیر ایران بر حماس و حزب‌الله چیست؟
وزیر خارجه ایران پاسخ داد: اولاً تصمیمی که حماس گرفت، تصمیمی کاملاً فلسطینی بود که عملیات طوفان‌الاقصی را انجام داد. دلایل آن هم کاملاً برای همه جهان روشن است.
ثانیاً حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله، گروه‌هایی هستند که در راستای منافع کشورهای خودشان عمل می‌کنند نه از ما دستور می‌گیرند نه ما به آنها دستور می‌دهیم.
بلومبرگ درباره ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر آموزش نظامیان حماس قبل از حمله ۷ اکتبر از سوی ایران سؤال کرد که امیرعبداللهیان پاسخ داد: ما درباره وضعیت موجود صحبت می‌کنیم. آنها خودشان نیروهایی برای آموزش دارند. آنها سلاح و امکانات مورد نیازشان را تهیه و تولید می‌کنند. ما ارتباط سیاسی قوی با حزب‌الله و گروه‌های مقاومت داریم. در چارچوب حقوق بین‌الملل از منطق مقابله با قدرت اشغالگر استقبال و حمایت سیاسی می‌کنیم. مخالف کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان هستیم اما در بعد سیاسی معتقدیم راه‌حل فلسطین، می‌تواند دمکراتیک باشد. طرح دموکراتیکی که ایران در سازمان ملل ثبت کرده است، مبتنی بر برگزاری رفراندوم بین ساکنان اصلی فلسطین شامل یهودی، مسیحی و مسلمان است. بگذارید فلسطینیان خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.
بلومبرگ با اشاره به سخنان وزیر خارجه ایران مبنی بر اینکه به حماس دستور و آموزش نمی‌دهیم، درباره نقش ایران در منطقه سؤال کرد.
امیرعبداللهیان پاسخ داد: ما از مقابله با اشغالگری که پدیده شومی است، حمایت می‌کنیم. اگر امروز گروهی و فرقه‌ای بیاید و بخشی از نیویورک را اشغال کند، شما در آمریکا چه می‌کنید؟ به او می‌گویید حق دفاع مشروع داشته باشد؟
وزیر امور خارجه با بیان اینکه اگر آمریکا به این روند و حمایت‌ از رژیم صهیونیستی ادامه دهد، توسعه جنگ و باز شدن جبهه‌های جدید در منطقه امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در آن صورت دود این جنگ به چشم آمریکا هم خواهد رفت. 

 

در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح شد
پاسخ دو کلمه‌ای کنعانی به کاملا هریس: بس کنید!
 
ایران آنلاین » پاسخ دو کلمه‌ای کنعانی به کامالا هریس: بس کنید!
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران درخصوص آخرین تحولات‌ سرزمین‌های اشغالی، اظهار داشت: بیست وچهار روز از آغاز حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد و در این حملات این رژیم از تمامی خطوط قرمز و قوانین و مقررات بین‌المللی عبور کرده است.
موضوع فلسطین جزء اولویت کاری اصلی دستگاه دیپلماسی است
کنعانی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان درباره عملکرد و فعالیت‌های نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در مسئله غزه و فعالیت‌های وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی عمومی در موضوع کشتار مردم غزه عنوان داشت:عملکرد نمایندگی‌ها‌، کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسئله فلسطین و بحران جاری در غزه، در امتداد ماموریت‌ها تلاش‌ها و وظایف دستگاه دیپلماسی است. حمایت از فلسطین در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای یک اصل مسلم برای جمهوری اسلامی ایران و یک موضوع درجه یک اولویت دار برای ما در این مرحله است. 
وی در این زمینه افزود: دستگاه دیپلماسی به طور کامل با همه بازوان اجرائی و عملیاتی خودش در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی چه در حوزه دولت‌ها و چه در مجامع بین‌المللی پیگیری مسئله فلسطین را با سه اولویت اساسی خاتمه بخشیدن به حملات بی‌رحمانه، رفع محدودیت‌ها و محاصره کامل اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌ها انساندوستانه به طور جدی مورد پیگیری قرار می‌دهند و (سفرا) این را در گفت‌وگو با مقامات و دولت‌های منطقه در تماس با همتایان و سفرا و دیپلمات‌های حوزه ماموریت و همچنین در تماس با نمایندگان بین‌المللی مستقر در برخی از کشورها دنبال می‌کنند. همچنین بحث اعلام همبستگی با ملت فلسطین را از طریق ایجاد تشکل‌های جمعی از طریق همراهی با سفرای کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و دیدار با سفرای فلسطین در حال دنبال شدن است و تببین شرایط فلسطین در حوزه ماموریت دارد صورت می‌گیرد. همچنین در حوزه دیپلماسی عمومی با همه امکانات و ابزارها نشان دادن اوج قساوت و شدت عمل و جنایات رژیم صهیونیستی و ضرورت حمایت جهانی و دولتی و رسمی را سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ما گام به گام و همراه با مرکز با جدیت دنبال می‌شود.
موضوع فلسطین جز اولولیت کاری اصلی دستگاه دیپلماسی است نگاهی هم به میزان فعالیت‌های وزیر خارجه سفرها و حضور ایشان در ملل متحد و همکاری اسلامی و تماس‌های مستمر نشانگر اوج تلاش دستگاه دیپلماسی است و وزارت خارجه همراستا با دولت در حال استفاده از تمام ظرفیت خود در این موضوع است
وی گفت: کشتار بی‌رحمانه و شهادت بیش از هشت هزار نفر از شهروندان فلسطینی را تسلیت می‌گویم. 
بر اساس آمار ۳۳۴۲ نفر کودک، ۴۶۰ نفر سالخورده، ۲۰۰۰ نفر دانش‌آموز و بیست‌هزار نفر مجروح هستند.
کنعانی افزود: مرگ اخلاق و ارزش‌های انسانی را در قاموس دولت آمریکا و در قاموس برخی رژیم‌های اروپایی به بشریت و ملت‌های آزاد دنیا و کسانی که آزاد اندیشانه خود را در کنار ملت فلسطین می‌دانند، تسلیت می‌گویم.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: یادی می‌کنم از محمود درویش شاعر دردمند فلسطینی، درد و رنج ملت فلسطین را وی این‌طور گفته که ما (ملت) قربانی هستیم که هر نوع کشتاری، حتی با جدیدترین سلاح‌ها، علیه آن تجربه شده است. اما اعجوبه‌ای هستیم که نمی‌میرد و نمی‌تواند بمیرد!
پیگیری‌های حقوقی ایران درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی
کنعانی درخصوص پیگیری‌های حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی گفت: داستان جنایت رژیم صهیونیستی درخصوص مردم فلسطین داستان دیروز و امروز نیست بلکه رنج هفتاد و پنج ساله‌ای است که تا به امروز ادامه دارد و خوشبختانه جهان بیش از هر زمان دیگری به ماهیت نژاد‌پرستانه این رژیم پی برده است.
وی ادامه داد: همان‌طور که وزیر امور خارجه در صحن مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بیش از بیست جنگ را در منطقه به راه انداخته است و بخش‌هایی از خاک فلسطین و لبنان را اشغال کرده است‌. آقای وزیر در سخنرانی خود در سازمان ملل که کاملا سخنرانی حقوقی و مبتنی بر قوانین بین‌المللی بود اشاره به این محصول داشت که این رژیم جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی را بارها مرتکب شده است و پیگیری حقوقی جنایتکاران رژیم صهیونیستی مسئولیتی است که برعهده همه دولت‌ها است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دادستان کل دیوان بین‌المللی تاکید کرد که گذرگاه‌ها بسته است و نمی‌توان کمک‌های بشردوستانه را به غزه ارسال کرد. سال‌هاست که ایران از جامعه جهانی می‌خواهد که درخصوص جنایت جنگی رژیم صهیونیستی کمیته‌ای تشکیل شود.
آخرین اخبار از کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال ایرنا مبنی بر اینکه آخرین وضعیت ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران چگونه است و اینکه آیا آمادگی پذیرش آن از سوی مصر وجود دارد یا خیر، گفت: از ابتدای بحران عزم جدی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه جاری بوده و هست. اصل ضرورت توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به عنوان اولویت اول را مورد تاکید قرار دادیم، رفع تحریم‌های ظالمانه و بازشدن گذرگاه‌های بین‌المللی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه نیز دارای اولویت است. ما این موضوعات را با مقامات مصر در دو دور گفت‌وگوی تلفنی و در ارتباط با صلیب سرخ جهانی پیگیری کرده و کماکان دنبال خواهیم کرد.
وی افزود: متاسفانه تا به امروز شرایط به گونه‌ای ایجاد نشده که در مرز رفح تحول مثبتی را شاهد باشیم و رژیم صهیونیستی درخواست جامعه جهانی را درخصوص بازشدن این گذرگاه جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه رد کرده است.
کنعانی بیان داشت: میزان کمک‌های ارسالی تا کنون کمتر از ۱۰۰ کامیون است و این کمک‌ها در مصر دپو شده و امکان ارسال آن میسر نشده است. مقامات ما با مسئولین مصر کماکان ارتباط دارند و ایران این آمادگی را دارد که در اسرع وقت این کمک‌ها را از طریق مصر ارسال کند.
پاسخ دو کلمه‌ای سخنگوی وزارت امور خارجه به کاملا هریس
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «بس کنید.»
گفتنی است کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن در روزهای اخیر با اشاره به تحولات منطقه در پیامی یک کلمه‌ای به ایران گفته بودند: «نکنید» اکنون ناصر کنعانی سخنگوی وزیر امور خارجه در پاسخ دو کلمه‌ای خود به حمایت‌های تمام عیار آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «بس کنید»
دو نشست مرتبط با حوزه زیست محیطی دریای خزر
در ادامه نشست خبری کنعانی درخصوص آخرین وضعیت همکاری‌ها میان کشورهای همسایه دریای خزر تصریح کرد: در چارچوب همکاری میان کشورهای همسایه دریای خزر سازوکارهایی با هدف توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه مسائل زیست محیطی، تجاری و مسائل مرتبط با حمل‌ونقل و ترانزیت در بازه‌های زمانی مشخص نشست‌هایی تعریف شده است.
کنعانی بیان داشت: کشورهای عضو خارج از چارچوب‌هایی که خبری می‌شود، نشست‌ها و تماس‌هایی را با یکدیگر دارند و نماینده ایران هم در روزهای اخیر نشست‌های متعددی را با همتایان خود داشته است.
باد بکارید طوفان درو می‌کنید
کنعانی درخصوص ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر انجام حملاتی در عراق علیه منافع آمریکا، گفت: هرچه بکارید درو می‌کنید، حمایت از تنش آفرینی در منطقه واکنش‌هایی را در پی خواهد داشت و این موضوعی است که ما بارها در مواضع رسمی و پیام‌هایی که داشتیم، اعلام کردیم و این طبیعت رفتار آمریکا است. اینکه آنها می‌گویند در برخی کشورهای منطقه مورد حمله قرار گرفتند واکنشی به حمایت ‌های بی‌قید و شرطی است که از جنایات رژیم صهیونیستی و البته سیاست‌های اشتباه آنها در منطقه بوده است و امیدواریم که این سیاست‌ها را اصلاح کنند.
توضیحاتی درخصوص رای مثبت ایران به قطعنامه اخیر سازمان ملل
سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص رای مثبت ایران به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل بیان داشت: در قبال قطعنامه‌ها ممکن است کشوری نسبت به اغلب مفاد آن نظر مثبتی داشته باشد و درخصوص برخی نکات و محتوای آن نکاتی داشته باشد که با سیاست‌ها و عُرف آن کشور تحفظات و ملاحظاتی داشته باشد و این رویه‌ای است که ایران نیز از آن استفاده کرد که باتوجه به اهمیت حمایت از فلسطین و ایجاد نقطه پایان بر حملات رژیم صهیونیستی رای مثبت داد، ولی در بیانیه پایانی ملاحظات خودش را به ثبت رسانده است.
لزوم خلع سلاح کامل گروه‌های معاند حاضر در خاک عراق
وی درخصوص توافقنامه امنیتی ایران و عراق گفت: موضوع اجرای این توافقنامه با توافقی که میان دو طرف وجود داشت قرار بود تا تاریخ ۲۸ شهریور اجرائی شود و مقامات عراقی نیز گزارش‌هایی از آنچه در قالب تحقق مفاد این توافقنامه انجام دادند به ایران ارائه کردند. در این خصوص کمیته مشترکی نیز برای بررسی میدانی ناظر بر کم و کیف اجرای آن شکل گرفت و بازدیدهایی صورت گرفت.  
کنعانی ادامه داد: گفت‌وگو‌ها و بازدیدهای میدانی کماکان ادامه دارد و ما هنوز نظر قطعی بر اینکه مفاد این توافقنامه به طور کامل اجرائی شده است یا نه نداریم و خواستار خلع سلاح کامل گروه‌های معاند حاضر در خاک عراق هستیم و این مسئله تا زمان تحقق تمام مفاد توافق شده، باید مورد راستی آزمایی قرار بگیرد.
همه در انتظار سخنرانی دبیرکل حزب‌الله
سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص عملکرد نمایندگی‌های ایران در ارتباط با فلسطین بیان کرد: در امتداد وظایف دستگاه دیپلماسی، نمایندگی‌های ایران بازوان پیگیری سیاست‌های ایران هستند. پیگیری این موضوع در اولویت است و دستگاه دیپلماسی با همه بازوان خودش پیگیری اقدامات حمایتی از فلسطین را در دستورکار دارد. سفرای ایران در تماس با همتایان خودشان و همچنین در تماس با نمایندگان بین‌المللی مسئله فلسطین را دنبال می‌کنند.
به گزارش ایرنا،کنعانی درخصوص احتمال ورود حزب‌الله به جنگ در سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: من هم منتظر سخنرانی آقای نصرالله هستم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟