loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. دیدار نایب ‌رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس با معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان    ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ابراهیم عزیزی نایب‌رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شو

طاهر مهدوی بازدید : 3 یکشنبه 07 آبان 1402 نظرات (0)

.

دیدار نایب ‌رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس

با معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان   

۱۴۰۲/۰۸/۰۶

دیدار نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان -  ایسنا

ابراهیم عزیزی نایب‌رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه مرتضی محمودوند و سیداحمد آوائی دیگر اعضای کمیسیون که جهت ابلاغ پیام مکتوب محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی به نبیه بری رئیس‌مجلس نمایندگان لبنان در بیروت به سر می‌برند، با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.
عزیزی در ابتدای این دیدار به مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت نیز در همین راستا، دیپلماسی رسمی و پارلمانی را به کار گرفته تا روشنگری‌های کافی درباره اتفاقات اخیر در فلسطین را تبیین کنند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به اعزام سه هیئت از مجلس شورای اسلامی به کشورهای منطقه و حضور در اجلاس IPU اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدامات هم‌افزایی کشورهای اسلامی در سطح بین‌المللی است تا به راهکارهای مناسب در این مقطع برسیم. نایب‌رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هرچه سریع‌تر جنایت جنگی رژیم صهیونیستی باید در غزه متوقف و امداد رسانی‌ها به مردم مظلوم غزه ارائه شود. جمهوری اسلامی حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داند.
محمودوند: حزب‌الله لبنان در تقویت جبهه مقاومت بسیار اثرگذار است
مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به اهتمام نمایندگان مردم ایران در خانه ملت برای کمک به فلسطین و جریان مقاومت اشاره کرد و گفت: اثرگذاری حزب‌الله لبنان در تقویت جبهه مقاومت ستودنی است.
آوایی: حزب‌الله لبنان و حماس می‌توانند شکست رژیم صهیونیستی را رقم بزنند
سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این دیدار به شیخ نعیم قاسم، گفت: حزب‌الله لبنان در شرایط اخیر که رژیم صهیونیستی مسبب آن بوده، بهترین اقدامات لازم را انجام داده است و حماس نیز در غزه می‌تواند با مقاومت، شکست رژیم صهیونیستی را رقم بزند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: اقدامات امیرعبداللهیان در منطقه 
منجر به شنیده شدن صدای فلسطین شد
شیخ نعیم قاسم نیز در این دیدار اقدامات پارلمانی در زمینه حمایت و شفاف‌‌سازی از فلسطین را مهم ارزیابی کرد و گفت: اجلاس‌های پارلمانی و بین‌المللی برای دفاع از فلسطین بسیار مفید است.
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی مواضع حساب شده و مفیدی در مورد اتفاقات اخیر در فلسطین اتخاذ کرده است، اظهار کرد: سفرهای متعدد و اقدامات امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در منطقه مفید بود و منجر به شنیده شدن صدای فلسطین شد تا دیگران بدانند مردم غزه و فلسطین نیز از حقوق خود برخوردارند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان پس از عملیات طوفان‌الاقصی حمایت خود را از حماس نشان دادند تا همگان بدانند جریان مقاومت متحد و یکپارچه عمل می‌کند.
عزیزی: طوفان‌الاقصی نشان داد گنبد آهنین رژیم صهیونیستی قابل دوام نیست
ابراهیم عزیزی نایب‌رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست با گروه‌های فلسطینی حاضر در لبنان، گفت: در راستای وظایف پارلمانی مسئله فلسطین را در دستور کار قرار دادیم و هیئت‌هایی را به کشورهای منطقه و اجلاس‌های بین‌المللی پارلمانی اعزام کردیم و جهت همفکری درباره غزه هیئت سه نفره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ابتدا به بغداد و سپس به بیروت سفر کرد تا رایزنی‌های پارلمانی را انجام دهد.
این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه امروز غزه عصای موسی است و سحر فرعونیان را باطل می‌کند، بیان کرد: طوفان‌الاقصی نشان داد گنبد آهنین رژیم صهیونیستی قابل دوام نیست و متوسلین به مکتب نبی مکرم اسلام (ص) این رژیم را شکست می‌دهند.
وی افزود: اگر جنایات جنگی در غزه متوقف نشود، رژیم صهیونیستی با جامعه یکپارچه اسلامی رو‌به‌رو خواهد شد و با این شرایط وعده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند، محقق خواهد شد‌‌. عزیزی ادامه داد: چنانچه دستورات لازم صادر شود آماده حضور در میدان هستیم و از ابتدای طوفان‌الاقصی هوشمندانه، منطقی و دوراندیشانه حرکت‌های لازم انجام شده و این اساس مقاومت است که به دور از احساسات تصمیمات مهم را اتخاذ می‌کند‌.
نایب‌رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به جمله‌ای از شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: تهدید‌ها را باید به فرصت تبدیل کنیم. یک روز فلسطینی‌ها با سنگ در مقابل رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کردید و امروز موشک شلیک می‌کنید و این نتیجه نعمت‌های الهی است. جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت حضور دارد و پشتیبان اقدامات شماست و پیروزی را قطعی می‌دانیم.
حسن حب‌الله مسئول قضیه فلسطین در حزب‌الله لبنان نیز در این نشست، گفت: بمباران‌های رژیم صهیونیستی در غزه عامل قتل کودکان و زنان بی‌دفاع و غیرنظامی شده است و حتما باید رژیم صهیونیستی محاکمه شود.
علی فیصل نماینده جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین و نایب‌رئیس‌مجلس ملی فلسطین، گفت: نشست «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان بعد از نبرد «طوفان‌الاقصی» با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» معاون رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس بسیار دلگرم‌کننده بود و نشان‌دهنده همکاری و همفکری جبهه مقاومت است.
احسان عطایا نماینده جهاد در لبنان و عضو شورای سیاسی جهاد نیز در این جلسه حضور داشت و گفت: حماس برادران و شریک اساسی ما در مسیر مقاومت هستند و مردم فلسطین نیز تا آخرین نفس از سرزمین و آرمان خود دفاع می‌کنند.
به گزارش فارس، مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان نیز در این نشست، گفت: قطعا مردم غزه و حماس این فجایعی که رژیم صهیونیستی عامل آن است را با پیروزی پشت سر می‌گذارد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟