loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان:  حمله غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن تنش‌ها را تشدید می‌کند ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ حسین امیرعبداللهیان در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک

طاهر مهدوی بازدید : 3 چهارشنبه 27 دی 1402 نظرات (0)
.
امیرعبداللهیان:
 حمله غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن تنش‌ها را تشدید می‌کند
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

امیرعبداللهیان: دود این جنگ به چشم آمریکا هم خواهد رفت | خبرگزاری فارس

حسین امیرعبداللهیان در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، درخصوص لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تحولات اخیر در دریای سرخ گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مواضع آقای گوترش درخصوص لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان در غزه، بار دیگر بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد.
وی ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج انسانی در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را اعلام کرد. وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تاکید و تصریح کرد: هدف یمن از توقف کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی،
متوقف کردن جنایت و نسل‌کُشی
رژیم صهیونیستی علیه شهروندان غزه است. امیرعبداللهیان اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر ضمن محکومیت جنگ در غزه، بر لزوم توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه تاکید کرد. آنتونیو گوترش با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، از گسترش درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و تلاش‌های سازمان ملل را معطوف به توقف جنگ و کاهش آلام مردم منطقه دانست.
به گزارش ایرنا، وی ضمن مخالفت با توسل به زور و ضرورت توجه همه طرف‌ها به منشور ملل متحد و دوری از جنگ، نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند.

 

 

 

کنعانی:

در تنبیه جنایتکاران تردید نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران- مشاهده پروفایل

در دفاع از امنیت شهروندان خود و «تنبیه جنایتکاران» تردید نخواهیم کرد، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی ۲۶ دی ماه در پی عملیات‌های نظامی سپاه در اربیل و ادلب بیان کرد. وی بر حق مشروع و قانونی ایران برای برخورد بازدارنده با منابع تهدید‌کننده امنیت ملی تأکید کرد و گفت که در عزم خود برای مبارزه با تروریسم در چارچوب همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی مصمم هستیم. شامگاه دوشنبه ۲۵ دی ماه سپاه پاسداران در پی حمله تروریستی اخیر در کرمان، اقدام به شلیک ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به مرکز وابسته به موساد در اربیل و مقر وابسته به تروریست‌ها (داعش) در ادلب کرد. در این عملیات‌ها ۴ نفر از مسئولان ارشد موساد و چند فرمانده ارشد داعش به هلاکت رسیدند. به گزارش فارس، کنعانی همچنین عنوان کرد که این عملیات‌ها بخشی از پاسخ ایران به اقدام کنندگان علیه امنیت ملی و امنیت شهروندان ایرانی و در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه علیه متجاوزان به امنیت کشور بود.
کنعانی: دولت استرالیا با اقدامات ثبات‌زدای آمریکا در منطقه همراهی می‌کند
ناصر کنعانی درخصوص اظهارات اخیر نخست‌وزیر استرالیا در‌باره کشورمان، این‌گونه اتهام زنی‌ها به جمهوری اسلامی ایران را ناعادلانه و بی‌اساس دانست.
«آنتونی آلبانیزی» نخست‌وزیر استرالیا، روز قبل از حمله به یمن (21 دی) در مصاحبه با خبرنگاران در ملبورن مدعی شده بود: «ایران باید دست از مداخله بردارد و این کشور نقش بسیار مخربی در منطقه ‌ایفا می‌کند.». «استرالیا از طریق وزارت خارجه موضع ما را کاملاً روشن خواهد کرد. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که درگیری گسترش پیدا نمی‌کند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دولت استرالیا به خوبی از نقش و جایگاه مهم ایران در برقراری صلح و ثبات در افغانستان، مبارزه مؤثر با پدیده شوم و خطرناک تروریسم داعش و گروه‌های افراطی در منطقه و تامین امنیت انرژی در یکی از مهم‌ترین آبراه‌های بین‌المللی جهان آگاه است.
کنعانی اضافه کرد: متأسفانه با وارونه دیدن واقعیت‌های منطقه و با حمایت‌های یکجانبه و عدم جدیت در توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه از سوی رژیم صهیونیستی و همچنین پشتیبانی از اقدامات خودسرانه آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به یمن و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، کانبرا مجددا بعد از تجربه تلخ همراهی با ائتلاف آمریکایی در عراق و افغانستان، در مسیر اشتباهی گام برداشته و با اقدامات ثبات‌زدای ایالات متحده در منطقه همراهی می‌کند.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جا دارد از افکار عمومی بیدار و عدالتخواه استرالیا که با حمایت از ملت مظلوم فلسطین خواهان توقف حملات سبعانه رژیم صهیونیستی علیه زیرساخت‌های مدنی و زنان و کودکان فلسطینی شده‌اند، قدردانی کنیم و از دولتمردان استرالیایی هم می‌خواهیم که بعد مسافت جغرافیایی، مانع دوراندیشی سیاسی آنها در درک حقایق سیاسی و امنیتی منطقه نشود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟