loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. فریاد بانوان طلبه تهرانی در ‌حمایت از «طوفان‌الاقصی»  ۱۴۰۲/۰۷/۲۴ حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در این اجتماع، انقلاب اسلامی را دارای دو عامل و وجه ب

طاهر مهدوی بازدید : 5 سه شنبه 25 مهر 1402 نظرات (0)
.
فریاد بانوان طلبه تهرانی در ‌حمایت از «طوفان‌الاقصی» 
۱۴۰۲/۰۷/۲۴
فریاد بانوان طلبه تهرانی در‌حمایت از «طوفان‌الاقصی»+عکس | خبرگزاری فارسفریاد بانوان طلبه استان تهران در حمایت از طوفان الاقصی | ابوترابی فرد:  فلسطین نقطه اوج اقتدار جهان اسلام است - خبرگزاری حوزه
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در این اجتماع، انقلاب اسلامی را دارای دو عامل و وجه برجسته خواند و تصریح کرد: وجه برجسته اول، هویت دینی و اسلامی این انقلاب است. یعنی هویت این انقلاب را ارزش‌های اسلامی و مبانی فکری اسلام سامان داده است و بن مایه انقلاب آموزه‌های اسلام و مدرسه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه مدرسه عاشورا است.
به گزارش فارس، وی افزود: ویژگی برجسته دیگر انقلاب، مردمی بودن آن است. انقلاب با مردمی پیوند خورد که به اسلام و مبانی آن باور داشتند. همین باور و تفکر دفاع مقدس را اداره کرد.
امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی را محصول هویت دینی و مردمی دین باور خواند و افزود: پیام انقلاب بازگشت به اسلام و قرآن و مدرسه امامت و ولایت است. برای یافتن هویت واقعی باید به اسلام و هویت دینی بازگشت. امروزه گسترش هویت اسلامی و بازگشت به قرآن را در سراسر جهان می‌بینیم. امروز تار‌ و‌ پود جوانان مقاوم فلسطین با قرآن و نماز و هویت اسلامی گره خورده است و اسلام این قدرت را به آنان داده است. وی اظهار داشت: بازگشت به اسلام در دو حوزه مهم اجتماعی، فرهنگی، دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارد. اولین دستاورد شناخت دشمن و برخورد با دشمن و مقاومت در برابر او است. چنانچه در کلام وحی آمده: «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم». هر کجا هویت اسلامی معنا پیدا کرد، مبارزه با استکبار دیده شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد دومین دستاورد «رُحَماءُ بَینَهُم» خواند و تصریح کرد: امروزه شاهد سطح عظیمی از وحدت در امت اسلامی هستیم. این وحدت بین مسلمانان بعد از پیامبر(ص) کم‌سابقه است و غزه دستاورد این وحدت است. مردم غزه، مسلمانان را در کنار خود و پشتیبان خود می‌بینند. بازگشت به اسلام و قرآن، دستاورد و ثمره انقلاب اسلامی است. لذا باید به هویت دینی استحکام بخشید تا در پرتو این استحکام به پیروزی دست یافت.
وی با دعا برای اسلام و مسلمین بخصوص مردم مظلوم فلسطین، ابراز داشت: رحمت خدا بر مادرانی که زیر گلوله‌ها ایمان و صبر خود را به نمایش گذاشتند. خداوند مردم مظلوم فلسطین را در پناه خود از دسیسه‌ها حفظ نماید و ان‌شاءالله به زودی شاهد پیروزی آنان خواهیم بود.
در این مراسم طلاب ضمن قرائت بیانیه مشترک محکومیت کشتار بیرحمانه زنان و کودکان فلسطینی در غزه، انزجار خود را از مظلوم‌کشی رژیم غاصب اسرائیل اعلام نمودند و با امضای طوماری در حمایت از فلسطین و نگارش نامه از طرف بانوان طلبه برای زنان فلسطین، پیام خود را مبنی بر حمایت و پشتیبانی از زنان و کودکان فلسطینی به نماینده حماس در ایران رساندند.
در بیانیه حوزه‌های علمیه خواهران در پی آغاز عملیات طوفان الاقصی و حمایت از فلسطین آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«أَذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» (حج/٣٩)
قرآن می‌گوید قُل موتوا بغیظکم؛ بله خشمگین باشید و از خشم بمیرید؛ و همین هم خواهد شد، دارند می‌میرند. بعون الله این (قل موتوا بغیظکم) در مورد رژیم صهیونیستی در حال تحقق است.  رهبر معظم انقلاب1402/7/11
«طوفان الاقصی» عملیاتی بهت‌آور و عزت‌بخشی که توسط رزمندگان فلسطینی انجام شد، دل‌های آزادگان و مستضعفان جهان را شاد و امیدوار به سرنگونی ظالمان و ستمگران نمود و خشم جبهه ظلم را برانگیخت و نقطه عطفی در مسیر مبارزه و ایستادگی علیه هر ستمگری شد. آری! جوانان غیور و مسلمان جبهه مقاومت به‌ویژه گردان‌های عزالدین قسام از شاخه نظامی حماس در پی اهانت چندین باره رژیم‌اشغالگر قدس به مسجدالاقصی و کشتار مردم بیگناه فلسطین به ویژه کودکان و زنان به شایستگی پاسخی کوبنده و «بی نظیر» در تاریخ فلسطین را رقم زدند که در طول تمام سال‌های نبرد و جنگ‌های دولت‌های منطقه با رژیم‌اشغالگر و مبارزات ملت فلسطین بی‌سابقه بود.
در ادامه بیانیه یاد شده خاطرنشان شده است: طلاب، اساتید و کارمندان حوزه‌های علمیه خواهران ضمن حمایت قاطع از جهاد مقدس، مادران، همسران، دختران و فرزندان مقاومت در فلسطین لبنان و سوریه و محکوم کردن کشتار زنان و کودکان مظلوم فلسطینی و تداوم ظلم ‌اشغالگران صهیونیست از همه ملت‌های مسلمان سازمان‌های بین‌المللی و کنفرانس اسلامی می‌خواهند در پی احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین که باز پس‌گیری سرزمین و خانه و کاشانه خود را اراده کرده‌اند، به صحنه آمده و در این مسیر، از هیچ کوششی دریغ نورزند.
در انتهای مراسم طلاب به جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای رزمندگان مقاومت پرداختند و همراه با به آتش کشیدن پرچم رژیم منحوس صهیونیستی، با مشت‌های کوبنده و گره کرده خود، شعارهایی سردادند از جمله: «اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است.»
گفتنی است، طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان تهران نیز در حمایت از طوفان الاقصی و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن اختری دبیر سابق مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام و رئیس‌سابق کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در حوزه علمیه مروی واقع در خیابان ناصرخسرو تهران تجمع کردند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟