loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. پیکر آیت‌الله صلواتی ‌در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد   ۱۴۰۲/۰۷/۰۲ مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله صلواتی از اساتید پیشکسوت حوزه، عصر شنبه در قم برگزار شد. مراسم تشییع و

طاهر مهدوی بازدید : 4 دوشنبه 03 مهر 1402 نظرات (0)
.
پیکر آیت‌الله صلواتی ‌در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد
  ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
فیلم| تشییع پیکر آیت‌الله صلواتی با حضور آیت‌الله سبحانی در قم | خبرگزاری  فارسپیکر آیت الله غلامرضا صلواتی در قم تشییع شد - تقریب | خبر فارسی
مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله صلواتی از اساتید پیشکسوت حوزه، عصر شنبه در قم برگزار شد.
مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله صلواتی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه قم عصر شنبه با حضور مراجع تقلید، نمایندگان بیوت مراجع، علما، اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی از اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، اساتید حوزه، طلاب، شاگردان، مسئولان استانی و مردم ولایتمدار قم از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
به گزارش رسا، آیت‌الله سبحانی بر پیکر مرحوم آیت‌الله صلواتی نماز خواند و پیکر این استاد اخلاق در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شد.
مراسم بزرگداشت این عالم ربانی نیز شنبه‌شب از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برقرار شد.
آیت‌الله غلامرضا صلواتی از اساتید قدیمی دروس خارج حوزه‌ علمیه‌ قم بعد از مدتی بیماری و بستری شدن در بیمارستان، روز جمعه دار فانی را وداع گفت.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم یکم فرودین ۱۳۰۷ هجری شمسی مطابق با ۲۹ رمضان ۱۳۴۶ هجری قمری به دنیا آمد.
این مرحوم در سال ۱۳۲۶ شمسی از اراک به قم مهاجرت کرد و پس از طی دروس سطح، به حلقه‌ درس اساتید بزرگی همچون آیات عظام بروجردی، سید احمد خوانساری، محقق داماد، گلپایگانی و اراکی پیوست.
از مهم‌ترین امتیازات و توفیقات استاد صلواتی که او را در این جهت نمونه و ممتاز و به تعبیر بعضی بی‌نظیر کرده، مسئله تدریس و شاگردپروری او در طول بیش از نیم قرن است که در این مدت با بیانی نشاط بخش، توانست شاگردان زبده و برجسته‌ای پرورش دهد.
تاکید بر مرجعیت امام خمینی(ره) در نامه‌ای که به امضای آیت‌الله صلواتی و یازده تن دیگر از فضلا و مدرسین عالی مقام حوزه رسیده بود، بیانگر همراهی و همگامی ایشان با امام راحل بود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟