loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: دشمن به دنبال تخریب وحدت ملی ماست/ فرهنگ جهاد تمام شدنی نیست/ پیاده روی اربعین یک رزمایش مساوات بود ۱۴۰۲/۰۶/۲۴  

طاهر مهدوی بازدید : 13 یکشنبه 26 شهریور 1402 نظرات (0)

.

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دشمن به دنبال تخریب وحدت ملی ماست/

فرهنگ جهاد تمام شدنی نیست/

پیاده روی اربعین یک رزمایش مساوات بود

۱۴۰۲/۰۶/۲۴

دشمن به دنبال تخریب وحدت ملی ماست/ فرهنگ جهاد تمام شدنی نیست/ پیاده روی اربعین یک رزمایش مساوات بود
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نماد همدلی دو ملت بود، گفت: انصافاً این پذیرایی و میزبانی از مردم و دولت عراق و حشدالشعبی عراق جای تشکر دارد که در پذیرایی و تکریم ایرانیان سنگ‌تمام گذاشتند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره)‌ تهران اقامه شد، با بیان اینکه دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با مقام معظم رهبری که از دیدارهای کلیدی به شمار می‌رود، آن دسته از دیدارهایی است که ضد انقلاب را سوزانده است، گفت: من به آنها می‌گویم که شاهی‌هایی که بعضاً شما هم از آن شاهی‌ها هستید درباره راهپیمایی‌های مردم همین مهملات را می‌گفتند، ادعا می‌کردند که به مردم پول داده‌اند و می‌گفتند این‌ها مردم نیستند و نوار می‌گذارند. شما از این حرف‌های بی‌پایه و اساس گفتید، واقعیات‌ها را مشاهده نکردید و سرنگون شدید.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ۴۴ سال است که خمیازه می‌کشید و می‌گویید ۶ ماه دیگر، یک سال دیگر اما ۴۴ سال از آن گذشته است و خمیازه می‌کشید و تا ابد نیز خمیازه خواهید کشید.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: رهبر انقلاب مطالب مهمی را در این دیدار فرمودند، دو مطلب خیلی شاخص بود. نخست، اینکه آمریکا مجموعه‌ای را برای بحران‌‌سازی در کشورها تولید کرده است که در مواقف بحران‌زا بدمند و آنها را تحریک کنند. وی گفت: این گروه در ایران درخصوص اختلافات قومی، مذهبی، جنسیتی و مسئله زن می‌خواهند بدمند و برای ما گرفتاری و مشکل ایجاد کرده و ضربه وارد کنند ولی بهترین جواب همان فرمایش رهبر انقلاب است که فرمودند شتر در خواب بیند پنبه دانه. به فضل خداوند آنچنان که در گذشته ناکام بودید، اکنون و بعد هم ناکام خواهید بود. امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مطلب دوم این است که دشمن در پی تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت کشور است و آنها توطئه در این زمینه دارند، رهبر انقلاب فرمودند که ما هم محکم در برابر توطئه‌های آنها ایستاده‌ایم و توطئه‌های آنها را خنثی می‌کنیم و به فضل خدا نمی‌توانند هیچ غلطی انجام دهند.
آیت‌الله خاتمی با ‌اشاره به پیاده‌روی اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین تشویق امامان است و کار هیچ کسی نیست. در صفحه ۲۵۳ کتاب کامل الزیارات آمده است که خداوند برای هر کسی که به زیارت امام حسین(ع) مشرف شود، برای هر قدم و گام او هزار پاداش می‌نویسد و هزار گناه را او پاک می‌کند و هزار درجه به او می‌دهد. بنابراین اساس و مبنای آن نیز مشخص است. این پیاده‌روی هیچ تحلیلی جز عشق ندارد؛ جوان، پیر، کودک، سالم و بیمار در این پیاده‌روی حضور دارند.
وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین نماد همدلی دو ملت بود، ملت ایران و ملت عراق پس از شیطنتی که صدام انجام داد. انصافاً این پذیرایی و میزبانی از مردم و دولت عراق و حشدالشعبی عراق جای تشکر دارد که در پذیرایی و تکریم ایرانیان سنگ تمام گذاشتند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین رزمایش مواسات و همدلی بود. آنچه در این پیاده‌روی اجرا شد همه‌اش مردمی بود و یک ریال آن دولتی نبوده است. البته دولت وظیفه داشت پشتیبانی کند و من از دولت محترم و فرمانده فراجا صمیمانه تشکر می‌کنم.
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: یکی از نشانه‌های تاثیرگذاری این حماسه عصبانیت دشمن است. لذا باید به آنها گفت که از این عصبانیت بمیرید. برخی می‌گویند این راهپیمایی یک مانور تبلیغاتی است که باید گفت اگر دولتی چنین توانی دارد که ۲۲ میلیون نفر را در یک مسیر قرار دهد، قدرتمندترین دولت منطقه است.
اجازه ندهیم دشمن از نسل جوان و نوجوان سرباز بگیرد
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، طی سخنانی بیان داشت: عصر حضرت امام رضا(ع)، عصری مثل زمان ما است. در این عصر اوج نهضت ترجمه شکل می‌گیرد و نحله‌های فرهنگی و فکری اوج گرفتند و هسته‌های علمی خودنمایی می‌کردند. در عصر رضوی، حضرت به تنهایی پاسخ گروه‌های دیگر را می‌داد و در مناظرات مختلف با رهبران فکری زرتشتیان، مسیحیان و یهودیان به تنهایی شرکت می‌کرد.
به گزارش ایسنا، وی با ‌اشاره به نقش امام رضا(ع) در جهاد تبیین و روشنگری و پاسخ به شبهات نحله‌های فکری مختلف، گفت: جهاد تبیین مورد تاکید رهبری است ولی ما در برابر آن کوتاهی داریم. حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: جهاد هیچ وقت تمام نمی‌شود. امروز ما باید روشنگری کنیم و در برابر افکار انحرافی که روی نسل جوان و نوجوان متمرکز شده، بایستیم و اجازه ندهیم دشمن از این نسل سرباز بگیرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟