loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیئت نظامی ایران    ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ خبرگزاری «ترند» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از دیدار ژنرال «ذاکر حسن‌اف»

طاهر مهدوی بازدید : 7 دوشنبه 20 شهریور 1402 نظرات (0)

.

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیئت نظامی ایران 

  ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیأت نظامی ایران+عکس | خبرگزاری فارس

خبرگزاری «ترند» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از دیدار ژنرال «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع این کشور با هیئتی از نیروهای مسلح ایران به ریاست امیر سرتیپ «محمد احدی» که برای شرکت در جلسه کمیسیون مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این کشور حضور دارد، خبر داد.
به گزارش فارس، حسن‌اف ضمن خیرمقدم به مهمانان ایرانی، درباره عملیات باز‌سازی انجام شده در مناطق آزادشده و وضعیت عملیاتی در مرز مشروط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و در منطقه اقتصادی قره‌باغ صحبت کرد.
وی گفت «اخیراً تعداد اقدامات تحریک‌آمیز یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان و گروه‌های مسلح غیرقانونی این کشور در خاک جمهوری آذربایجان، افزایش یافته و این تحرکات فوراً و قاطعانه توسط یگان‌های ارتش آذربایجان سرکوب شده است.»
طبق این گزارش، رئیس‌هیئت نظامی ایران هم در این دیدار ضمن تشکر از مهمان‌نوازی طرف آذربایجانی، سلام سردار سرلشکر «محمد حسین باقری» رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران را ابلاغ کرد و افزود روابط دو کشور برگرفته از ریشه‌های تاریخی کهن است و بر اهمیت دیدارهای متقابل در جهت گسترش روابط دوستانه و همسایگی تاکید کرد.
در این نشست دو طرف همچنین درباره چشم‌انداز توسعه همکاری بین دو کشور در زمینه نظامی، مسائل امنیت منطقه‌ای و همچنین موضوعات دیگر مورد توجه متقابل تبادل‌نظر کردند.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان در فعالیت‌های خود، ابراز امیدواری کرد چنین دیدارهایی به همکاری نظامی دوجانبه کمک مثبت کند و از رئیس‌هیئت نظامی ایران درخواست کرد سلام او را به سردار سرلشکر باقری برساند.
تکذیب تجمع نیروهای نظامی ایران در مرزهای شمالی
معاون همکاری‌های بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح شایعات مطرح‌شده درباره تجمع نیروهای ایرانی در مرزهای شمالی برای ورود به ارمنستان را تکذیب کرد.
 امیر سرتیپ محمد احدی، معاون همکاری‌های بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری آپای جمهوری آذربایجان در خصوص تجمع نیروهای نظامی ایران در مرزهای شمالی و احتمال ورود این نیروها به داخل خاک ارمنستان در جنگ احتمالی با جمهوری آذربایجان گفت: این خبر کاملاً بی‌اساس است و از زمانی که هیئت عالی‌رتبه نظامی ایران در باکو حضور دارد، چنین اخباری قطعاً بی‌اساس است.
وی افزود: چند روز قبل از آن هم رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت‌وگوی صمیمانه تلفنی داشتند و روابط بسیار خوبی بین دو کشور برقرار است.
طی روزهای گذشته شایعاتی درباره اخطار جمهوری اسلامی ایران به طرف‌های منطقه‌ای درباره جنگ ارمنستان منتشر شده بود که در آن ذکر شده است، ایران در صورت جنگ آذربایجان و ارمنستان وارد خاک ارمنستان خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟