loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلام ابوترابی فرد خطیب جمعه تهران: حضور بیش از 4 میلیون ایرانی در مراسم اربعین آفریننده حماسه‌ای بزرگ بود      ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ به گزارش تسنیم،

طاهر مهدوی بازدید : 8 شنبه 18 شهریور 1402 نظرات (0)
.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد خطیب جمعه تهران:
حضور بیش از 4 میلیون ایرانی
در مراسم اربعین آفریننده حماسه‌ای بزرگ بود
     ۱۴۰۲/۰۶/۱۷

ابوترابی فرد ؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران - ایسنا

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به حماسه اربعین، بیان داشت: حضور بیش از
4 میلیون نفر از زائران ایرانی در این حرکت حماسی آفریننده حماسه‌ای دیگر بود. نقش دولت و ملت بزرگ عراق در خلق این حضور استثنایی بر کسی پوشیده نیست. مردان، زنان و جوانانی که دلهای پاک آنان در شوق تکریم زائران حضرت اباعبدالله می‌تپید. از جوانان عزیز و اقشار مختلف و موکب‌های مردمی و جهادی در ایران اسلامی به ویژه مردم شریف کردستان عراق و ایران که با همت و دلهای آکنده از عشق به ساحت مقدس سیدالشهداء(ع) این حرکت عظیم و پرشور انسانی را گرامی داشتند، تشکر می‌کنیم.
امام جمعه موقت تهران افزود: همچنین برنامه ریزی درخور تقدیر دولتمردان ایران و عراق و نهادهای نظامی و امنیتی بویژه فراجا که نقش تحسین برانگیزی در اجتماع بزرگ انسانی ایفا نمود، قابل تحسین است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس خاطرنشان کرد:‌ با عنایت به اینکه برنامه هفتم توسعه با اولویت پیشرفت کشور در دستور کار مجلس و دولت قرار دراد برخی اقدامات دولت محترم را در طی دو سال گذشته که به اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی کمک کرده یا می‌تواند زمنیه ساز تحول در تغییر شاخص‌های کلان اقتصادی باشد بیان می‌کنم.
وی گفت: بسیاری از سیاست‌های اقتصادی که ظاهری جذاب و دلپذیر دارند در میان مدت و بلندمدت پیامدهای ناگوار برای مردم و کشور دارند و باید مراقب آنها بود. در مقابل سیاست‌های اقتصادی که ظاهری خوش‌آیند ندارند عموما در میان‌مدت و بلندمدت دستاوردهای مطلوب و دلپذیر دارند و موجب افزایش سطح رفاه عمومی می‌گردند. تصمیم دولت در حذف ارز ترجیحی از این گونه تصمیمات مهم و سازنده بود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ هرچند این اقدام شجاعانه، عقلانی و علمی، ظاهری فریبنده و خوش‌آیند نداشت و در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت کالاها و خدمات شد ولی در میان مدت دستاوردهای مطلوبی برای کشور خواهد داشت و باید قدر بدانیم. با حذف رانت تخصیص ارز ترجیحی یکی از عوامل کلیدی گسترش فساد از بین رفت. علاوه بر این ضربه مهلکی به قاچاق کالاهای یارانه‌ای وارد کرد و زمینه مدیریت مناسب منابع ارزی کشور را فراهم کرد. البته در این حوزه لازم است بخشی از منابع حاصل از ارز ترجیحی به دهک‌های پایین انتقال پیدا کند که دولت برنامه مناسبی دارد و بخش دیگر باید صرف تامین مالی تولید و رفع آثار این اقدام اصلاحی اقتصادی گردد و تولید رونق پیدا کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: دولت سیزدهم فعالیت خود را در شرایطی آغاز کرد که میزان نرخ تشکیل سرمایه در پایان 1400 نسبت به 1396 معادل 18 درصد کاهش یافته بود، یعنی اقتصاد ایران در
مدت 4 سال به مدت قابل توجهی کوچک شده بود که با اصلاح ساختارها شاهد جهش تشکیل سرمایه در کشور هستیم. رشد 6.7 نرخ تشکیل سرمایه دستاورد بزرگی است. رشد اقتصادی 4.4 درصد در سال 1400 و رشد اقتصادی 4 درصدی در سال 1401 که می‌تواند پیام‌آور خروج اقتصاد کشور از رکود باشد نیز از دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی 8 درصد در برنامه هفتم توسعه هدفگذاری شده است، اظهار داشت: فراهم آوردن افزایش حضور و نقش آفرینی اقتصادی در منطقه و عرصه بین المللی در تحقق نرخ رشد 8 درصدی در جریان اجرای برنامه هفتم توسعه نقش بسزایی خواهد داشت.
امام جمعه موقت تهران گفت: ما باید بستر مناسبات و فعالیت‌ اقتصادی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را فراهم کنیم که البته در این حوزه در دو سال گذشته قدم‌های امیدآفرینی از سوی دولت برداشته شده است. از جمله اینکه سطح روابط با کشورهای همسایه از شمال و جنوب کشور گرفته تا همسایگان شرقی و غربی به طور ملموس افزایش یافته است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: دولت و مجلس هم باید با تمرکز جدی بر سیاست‌های برنامه هفتم از هرگونه اقدام هزینه‌آفرین که در راستای رشد اقتصادی بالا و مهار تورم و رشد تولید نیست، جلوگیری کنند.
صفار هرندی: ۱۷ شهریور فصل جدیدی
از حیات انقلاب اسلامی شد
محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی، با گرامیداشت خاطره شهدای قیام خونین
۱۷ شهریور ۵۷ علیه رژیم ستمشاهی که «جمعه سیاه» نام گرفت، به زمینه‌های وقوع این رخداد پرداخت و گفت: مردمی که صبح روز عید فطر برای اقامه نماز به امامت شهید مفتح در مسجد قبا حضور پیدا کردند، شنیدند که قرار شده نماز در تپه‌های قیطریه در فضای باز برگزار شود؛ بنابراین جمعیت عظیم مردمی به‌صورت خودجوش حرکت کرد و در خیابان شمیران سابق راهپیمایی اعتراضی برگزار شد و همان روز نام این خیابان به شریعتی تغییر یافت. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: جمعیت در آن روز به حدی زیاد بود که نمی‌شد انتهایی برای آن متصور بود؛ این جمعیت تا عصر آن روز به راهپیمایی ادامه دادند و از خیابان بهشتی عبور و به سمت خیابان ولی‌عصر حرکت کردند و بعد هم به میدان انقلاب رسیدند و همه این اتفاق پیش چشم نیروهای نظامی رژیم که متحیر بودند، رقم خورد.
صفار هرندی خاطرنشان کرد: بعد از این راهپیمایی پرشکوه، جریان هدایت انقلاب در ایران به‌ویژه شهید بهشتی به این نتیجه رسیدند که حیف است این ظرفیتی که در راهپیمایی پدیدار شد از بین برود و لذا دو سه روز بعد راهپیمایی دیگری در میدان آزادی تکرار شد و در آنجا شهید بهشتی سخنرانی کرد و نماز ظهروعصر با حضور پرشور مردم انقلابی اقامه شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در این راهپیمایی مردم برای تجمع در میدان شهدا قرار گذاشتند، یادآوری کرد: میدان شهدا روز ۱۷ شهریور و قبل از کشتار میدان شهدا نام گرفته بود؛ به این صورت که سه روز قبل از این تاریخ چند نفر که به سمت میدان ژاله حرکت کرده بودند، با نیروهای اهریمنی رژیم برخورد کرده و شهید شدند. صفار هرندی ادامه داد: رژیم شاه با ترس و هراس از این اتفاقات، در روز ۱۷ شهریور اعلام حکومت نظامی کرد و جمعیت غالب هم از اعلام حکومت نظامی بی‌خبر بود؛ بنابراین حکومت شاه که تصمیم گرفت زهرچشمی از مردم بگیرد، با بی‌رحمی مردم را به رگبار بست.
وی با بیان اینکه ۱۷ شهریور به فصل جدیدی از حیات انقلاب اسلامی تبدیل شد، ادامه داد: پیام حضرت امام (ه) که به فاصله یک روز بعد از این واقعه تلخ و خونبار صادر شد، به بهت سنگینی که بعد از این جنایت حاکم شده بود پایان داد. عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: پیام امام (ره) به‌گونه‌ای بود که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است اما بعد از این پیام، مردم روحیه جدیدی پیدا کردند. امام گفته بودند همه شهدای
۱۷ شهریور همانند مصطفی من بودند و ای کاش من هم در میان آنها بودم و شهید می‌شدم.
صفار هرندی با اشاره به اینکه برخی جریانات سیاسی قادر به درک حقیقت ۱۷ شهریور نبودند، اظهار داشت: برخی از سیاسیون بعد از ۱۷ شهریور می‌گفتند کار نهضت تمام شد و نباید تندروی می‌کردیم؛ همچنین بعضی عناصر سیاسی وابسته به منافقین در تحلیل‌های خود در داخل زندان می‌گفتند کار انقلاب تمام شد و نهضت سر بلند نخواهد نکرد و تظاهرات مردم را محکوم کردند و حتی «فِرِد هالیدِی» بعد از سرکوب ۱۷ شهریور گفت فاتحه انقلاب برای ۱۰ سال آینده خوانده شد اما چند ماه بیشتر طول نکشید که مشخص شد اینها چقدر با حقیقت فاصله دارند.


 
 
آیت‌الله اعرافی:
موج بیداری اربعین استکبار جهانی را شکست خواهد داد  

خطیب نماز جمعه قم: بخشی از مشکلات امروز به کاستی های مدیریتی و برنامه ریزی  ها بر می گردد | خبرگزاری بین المللی شفقنا

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه دستگاه‌های نظامی و امنیتی به جلوگیری از ناامنی در جامعه گفت: در ایام اخیر برخی از نیروهای انتظامی در حمله ‌اشرار به شهادت رسیدند، امنیت اصل و اساس سعادت یک جامعه است و انتظار می‌رود که در برابر این نوع تعدی‌ها اقدامات دقیق، درست، صحیح، بدون تسامح و قاطع انجام شود چرا که این تعدی‌ها تجاوز به حقوق ‌اشخاص و جامعه و ایجاد ناامنی در جامعه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: 17 شهریور روز جهانی سوادآموزی هم هست که در این مناسبت باید بر تداوم نهضت سوادآموزی تاکید کرد؛ ایران از آمار جمعیت دارای سواد زیر 50 درصد به بالای 90 درصد رسیده است و امیدواریم این راه سوادآموزی با همان نگاه جامع و دقیق استمرار پیدا کند.
آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه پدیده و رویداد اربعین مورد توجه دوست و دشمن است، عنوان کرد: امروز دشمنان خارجی و برخی از کوته‌فکران داخلی به ساحت نورانی اربعین جسارت می‌کنند درحالی که اربعین یک رویداد آسمانی است که در عالم جریان‌ساز شده است؛ در این رویداد بیش از 20 میلیون شرکت‌کننده عاشق و شیدا حضور می‌یابند، این رویداد از درون مردم می‌جوشد و نظام، امنیت، اقتصاد و هزینه آن برعهده خود مردم است و در آن روابط انسانی میان شرکت‌کنندگان به اوج می‌رسد؛ اربعین رویدادی بین‌المللی است که ارتباط میان ملت‌ها را تقویت می‌کند. به گزارش رسا، وی خاطرنشان کرد: پیام رویداد اربعین به علاقه‌مندان اسلام این است که اگر در کنار هم قرار بگیریم می‌توانیم تمدن بزرگ اسلامی را به جهان عرضه کنیم البته اربعین حسینی پیامی هم به دشمنان اسلام دارد که این امواج مسلمانان و بیداری و مقاومت در راه خداست که استمرار خواهد داشت و شما را به فضل الهی شکست می‌دهیم. آیت‌الله اعرافی همچنین یادآور شد: در آستانه سال جدید تحصیلی قرار داریم و امیدواریم دانشگاه، حوزه و آموزش و پرورش با توجه به همه ابعاد تربیتی در مسیر رشد و پیشرفت کشور تلاش مضاعفی را به‌کار گیرند، نهادهای علمی ما باید در همه ابعاد پیشگام و پیشرو باشند. امام جمعه قم تصریح کرد: ما در این ایام شاهد این هستیم که از سویی قرآن‌سوزی آزاد اما حجاب ممنوع است، دفاع از فلسطین و لبنان خلاف اما دخالت آمریکا در جنگ اوکراین و ارسال گلوله‌های دارای اورانیوم تضعیف شده آزاد است، آمریکا، جنایتکاران و مستکبران عالم بدانند که اربعین‌ها خواهد آمد و دماغ آنان را به خاک خواهد مالید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟