loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سخنگوی قوه قضائیه: قانون آیین دادرسی درخصوص برخورد با جرایم مشهود مانند بی‌حجابی، واضح است   ۱۴۰۲/۰۶/۰۷ به گزارش خبرگزاری میزان، مسعود ستایشی در نشست خبری دیروز،

طاهر مهدوی بازدید : 14 چهارشنبه 08 شهریور 1402 نظرات (0)
.
سخنگوی قوه قضائیه:
قانون آیین دادرسی درخصوص برخورد با جرایم مشهود
مانند بی‌حجابی، واضح است
  ۱۴۰۲/۰۶/۰۷

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره محکومین اقتصادی دانه درشت/ زنجانی و هدایتی  در زندان- اخبار حقوقی و قضایی - اخبار اجتماعی تسنیم | Tasnim

به گزارش خبرگزاری میزان، مسعود ستایشی در نشست خبری دیروز، در مورد نحوه برخورد با جرایم مشهود گفت: تاکید رئیس‌قوه قضائیه بر لزوم برخورد ضابطین با نظارت دادستان‌ها نسبت به جرایم مشهود از جمله جرایم فرهنگی نظیر جرم بی‌حجابی عده‌ای معدود در جامعه با استفاده از ظرفیت قانون فعلی تا به سرانجام رسیدن قوانین جدید است.
ستایشی افزود: مقررات مواد ۴۵ و ۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری درخصوص نحوه برخورد با جرایم مشهود، واضح است. وی ادامه داد: رئیس‌قوه قضائیه مستمرا تاکید دارد که جرم بی‌حجابی جرمی مشهود است و در این زمینه قانون وجود دارد و کیفیت برخورد با جرم مشهود در قانون مشخص است و ضابطین موظف به برخورد با جرایم مشهود هستند، در این رابطه توصیه‌ها و دستورات لازم را در سال گذشته به دستگاه و بخش‌های ذی صلاح را صادر کردیم. معتقدیم که ضابطین اعم از عام و خاص با جدیت و توجه تکالیف قانونی خود را انجام خواهند داد.
دستگیری ۲۰۰ نفر مرتبط با گروه‌های تروریستی
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤالی درخصوص تشکیل پرونده قضایی برای ۲۰۰ نفر از اعضای القاعده و رژیم صهیونیستی، با تایید این خبر گفت: در این خصوص اعلام می‌کنیم که اقدامات بسیاری از سوی ضابطان و پس از آن از سوی قوه قضائیه صورت گرفته است و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است و تا زمان حصول نتیجه نهائی، آنها را با قاطعیت تمام پیگیری می‌کنیم. بار‌ها اعلام کرده‌ایم که هیچ‌گونه تعارفی با کسانی‌که قصد برهم زدن نظم کشور و امنیت عمومی را دارند و برهم زننده آرامش روان مردم هستند و ملت را با اعمال شاقه اذیت می‌کنند، نداریم. چنانچه این افراد مستقیم و یا غیرمستقیم به سرویس‌های خرابکار جاسوسی غرب و صهیونیستی متصل باشند، مطمئن باشند برخورد عبرت انگیز و بازدارنده خواهند دید.
ستایشی افزود: افراد بازداشت شده اعم از متهمان بازداشت شده در پرونده حمله دوم به حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی‌(ع) که در مرحله تحقیقات قرار دارد، این افراد قصد انجام فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی در نقاط مختلف کشور را در ایام اربعین و قبل و پس از آن را داشتند. به محض انجام اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی، جزئیات بیشتری از این پرونده‌ها به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۹۶ نفر از افراد دستگیر شده مربوط به پرونده حمله اول به حرم شاهچراغ‌(ع) هستند و آنها در استان‌های مختلف کشور دستگیر شدند و پرونده‌هایی در حوزه‌های مختلف کشور به اقتضای شرایط رسیدگی و اتخاذ تصمیم می‌شوند، اما این را بدانند که این تصمیمات محکم و عبرت آموزی خواهد بود که در تاریخ می‌ماند و پرونده دوم کیفرخواست صادر شده و اقدامات دیگر هم در حال انجام است. نسبت به پرونده‌های قبلی نیز حکم‌ها صادر شده است و برخی در حوزه دادسرا کیفرخواست صادر شده و به دادگاه فرستاده شده و برای برخی دیگر پرونده‌ها در دادسرا در حال انجام تحقیقات تکمیلی انجام می‌شود.
ارسال پرونده ۶ نفر از مقامات سابق وزارت اقتصاد و مدیران سابق سازمان بورس به دادگاه
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در نشست خبری خود در تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۲، اعلام کردید که پرونده تخلفات مربوط به بورس در شرف تکمیل و از آن تاریخ تا به امروز سه ماه گذشته است، در حال حاضر نتیجه بررسی پرونده به کجا رسیده است؟ اظهار داشت: کیفرخواست پرونده درخصوص گزارش اختصاصی سازمان بازرسی کل کشور در پرونده بررسی عملکرد مسئولان بازار اوراق بهادار در ارتباط با مدیریت بازار و به اتهام مندرج در بند ۳ ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
ستایشی گفت: پرونده اتهامات ۶ نفر از این افراد که از مقامات سابق وزارت اقتصاد و امور دارایی و مدیران سابق و اعضای وقت هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار هستند به دادگاه ارسال شده و از ۲۰۰ نهاد مالی پیگیری و سؤال شده و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ۲ ارسال و در حال مقدمات رسیدگی است.
وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با این پرونده، اولین جلسه رسیدگی به این پرونده،
۱۲ شهریور ماه امسال است.
 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟