loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیسی: باید جامعه را در برابر «مرجفون» صیانت کرد  ۱۴۰۲/۰۵/۰۶ آیین سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) و شهدای کربلا همزمان با شب تاسوعای حسینی، همچون

طاهر مهدوی بازدید : 36 شنبه 07 مرداد 1402 نظرات (0)
.
رئیسی:
باید جامعه را در برابر «مرجفون» صیانت کرد 
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

رئیسی: باید جامعه را در برابر «مرجفون» صیانت کرد؛ اینها با شایعه‌سازی بد

آیین سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) و شهدای کربلا همزمان با شب تاسوعای حسینی، همچون سال‌های گذشته، به میزبانی دکتر سید ابراهیم رئیسی و با حضور تعدادی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور، جمع کثیری از کارکنان و مدیران نهاد ریاست جمهوری و گروهی‌هایی از مردم در مسجد سلمان فارسی برگزار شد.
در نخستین شب اقامه عزای حسینی در نهاد ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی به ذکر فضائل امام حسین‌(ع) و خاندان اهل بیت‌(ع) و یاران با وفای ایشان پرداخت و حاضران با مداحی سید مجید بنی‌فاطمه به سینه‌زنی پرداختند.
آنچه در عاشورا از سوی امام حسین‌(ع) صورت گرفت درباره مسائل جهان امروز نیز دلالت دارد
دکتر رئیسی در جمع عزاداران حسینی در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری، شناخت صحیح فلسفه قیام امام حسین‌(ع) و عاشورا را رمز ماندگاری این حرکت عظیم در طول تاریخ  عنوان و تصریح کرد: آنچه در عاشورای سال 61 هجری از سوی امام حسین‌(ع) به نیت جهل‌زدایی، فسادستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و در مسیر اصلاح امت صورت گرفت، درباره مسائل جهان امروز نیز دلالت دارد.
رئیس‌جمهور مکتب انقلاب اسلامی را در ادامه و امتداد مکتب امام حسین‌(ع) و عاشورا دانست و تصریح کرد: همان‌طور که امام حسین‌(ع) با بذل خون خود از جامعه جهل‌زدایی کرد، امروز نیز خون مطهر شهدای ما با جاهلیت مدرن مقابله و از جامعه جهل‌زدایی می‌کند.
موظفیم در صف‌بندی امروز جبهه حق و باطل رسالت خود را در راه حق به انجام برسانیم
دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز به برکت خون مطهر شهدای اسلام، نظم نوین جهانی در حال رقم خوردن است، اظهار داشت: در صف‌بندی امروز جبهه حق و باطل، همه ما موظفیم با اراده راسخ، ایستادگی، مقاومت و کار و تلاش شبانه‌روزی رسالت خود را در راه حق به انجام برسانیم. رئیس‌جمهور عاشورا و قیام سرخ حسینی را مظهر و منشأ همه تحولات جامعه بشری دانست و افزود: عاشورا نشان و علمی برافراشته است که راه گم نشود و حرکت عظیم اربعین حسینی نماد و نمودی برای گم نکردن قیام عاشوراست.
دکتر رئیسی با تأکید بر ضرورت زمان‌شناسی و شناخت دقیق کفر و ایمان واقعی در جهان امروز، از خطر دستکاری ادراک جامعه از سوی شایعه‌سازان گفت و اینکه، باید جامعه را در برابر این گروه که در قرآن از آنها با نام «مرجفون» یاد شده صیانت کرد، زیرا آنها همواره با شایعه‌‌سازی، می‌خواهند بد را خوب و باطل را حق جلوه دهند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئولیت‌های امروز امانات الهی در دستان ما هستند، تصریح کرد: یکی از شئونات مهم مسئولیت‌پذیری عبور نکردن از کنار مسائل بدون چاره‌اندیشی است.
صداقت، پاکی، تقوای الهی رویکرد جهادی و تحولی و گره‌گشایی انتظارات به‌حق مردم از نهاد ریاست جمهوری است
دکتر رئیسی با ‌اشاره به اینکه در نگاه عموم مردم نهاد ریاست جمهوری در رأس دیگر سازمان‌های اجرایی کشور است، تصریح کرد: صداقت، پاکی، تقوای الهی، رویکرد جهادی و تحولی و گره‌گشایی، انتظارات به‌حق مردم از این نهاد است که باید تلاش کنیم در این راستا و در انجام وظایف خود کارنامه درخشانی به‌جا بگذاریم.
حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران حسینی در دانشگاه تهران
به گزارش مهر، آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان همزمان با ظهر عاشورای حسینی، ضمن حضور در مراسم نماز جمعه در مصلای دانشگاه تهران، همراه با نمازگزاران تهرانی به اقامه عزا و سوگواری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان و یاران باوفایش پرداختند.
دستگاه‌ها با اتخاذ رویکرد تحولی و آسیب‌شناسانه زمینه برگزاری دلنشین، ارزان و ایمن اربعین را فراهم کنند
دکتر رئیسی همچنین در جلسه ستاد مرکزی اربعین، با ‌اشاره به گزارش اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها برای برگزاری آیین باشکوه اربعین حسینی، بر اتخاذ رویکرد تحولی در برنامه‌ریزی مراسم امسال تاکید و تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول ضمن بررسی آسیب‌شناسانه اقدامات سال قبل، برای سال‌جاری به‌نحوی برنامه‌ریزی کنند که با کاستن از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، مراسمی «دلنشین، ارزان و ایمن» برای زائرین حضرت اباعبدالله(ع) رقم بخورد.
رویداد تمدن‌ساز اربعین گامی مهم در جهت تشکیل تمدن نوین اسلامی است
رئیس‌جمهور رویداد بزرگ و تمدن‌ساز اربعین را «جلوه‌ای از عبودیت و معنویت»، «گامی مهم در جهت تشکیل تمدن نوین اسلامی»، «تلألو وحدت و انسجام امت اسلام» و «نمایان شدن عشق و دلدادگی مردم به امام حسین(ع)» توصیف کرد و با ‌اشاره به ‌اشتیاق گسترده مردمی برای حضور در مراسم اربعین سال گذشته، بر افزایش و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین‌(ع) تاکید کرد.
تأکید بر نظارت جدی در نحوه فروش و قیمت‌گذاری بلیط بررسی دقیق امکانات طرف عراقی و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی
وی حمل‌ونقل، تغذیه و اسکان را ارکان اصلی خدمت‌رسانی به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) برشمرد و دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد با «برنامه‌ریزی دقیق و درست» توأم با «اجرای صحیح و نظارت مستمر» در کنار «تبیین و اطلاع‌رسانی بهنگام» بر بهبود کیفیت برگزاری این آیین و تسهیل بهره‌مندی معنوی زائران از آن بیفزایند.
«تأکید بر اهمیت نقش رسانه ملی برای تبیین و اطلاع‌رسانی دقیق و درست»، «حل مشکل گذرنامه زائران با تسهیل صدور گذرنامه جدید، برگه عبور و تمدید اعتبار»، «نظارت جدی بر نحوه فروش و قیمت‌گذاری بلیط وسایل حمل‌ونقل هوایی و زمینی»، «بررسی دقیق امکانات طرف عراقی در مرزهای مختلف برای پذیرش زائران»، «توجه ویژه و استفاده از ظرفیت نیروها و تشکل‌های مردمی در خدمت‌رسانی به زائرین ابا عبدالله(ع)» و «ضرورت توجه جدی به زمان‌بندی آغاز مراسم برای افزایش کیفیت خدمت‌‌رسانی» از دیگر تأکیدات سخنان رئیس‌جمهور در این جلسه بود.
دکتر رئیسی با تاکید دوباره بر اهمیت جنبه و وجهه مردمی آیین اربعین حسینی در طول تاریخ تصریح کرد: جا داشت در این جلسه نمایندگانی از میان فعالان مردمی برگزاری پیاده‌روی اربعین نیز حضور داشته و به ارائه نظرات و ظرفیت‌های خود می‌پرداختند.
ضرورت کار جهادی و تحولی برای حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور
آیت‌الله رئیسی علاوه‌بر این در نشست ویژه شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور، استفاده از ظرفیت هموطنان مقیم خارج از کشور را مهم دانست و با تاکید بر رسیدگی جدی به مشکلات مربوط به تردد و موضوعات کنسولی و همچنین برنامه‌ریزی برای بازگشت ایرانیان به وطن، دبیرخانه این شورا را به تسریع در اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل مسائل آنان مکلف کرد.
رئیس‌جمهور همچنین ضمن تقدیر از کارهای انجام شده، با ناکافی دانستن اقدامات به‌عمل آمده برای حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور، بر ضرورت کار جهادی و تحولی برای رفع موانع موجود در این مسیر تأکید کرد.
دکتر رئیسی تلاش دولت در تدوین بسته وحدت‌آفرین، در امتداد تدابیر رهبر معظم انقلاب در عفو گسترده سال قبل و بستر‌سازی برای مراجعت بدون دغدغه ایرانیان به کشور را مصداقی از رویکرد تحولی دولت مردمی خواند و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را به خدمت شبانه‌روزی به هموطنان و ایجاد گشایش در گره‌های اداری و اجرایی آنان فراخواند.
رسانه‌ها ظرفیت‌های بزرگ ایران پیشرفته را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور به تصویر بکشند
رئیس‌جمهور ایرانیان، به‌ویژه نخبگان را سرمایه‌های انسانی ایران اسلامی در خارج از مرزها دانست و از رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی خواست ظرفیت‌های بزرگ ایران پیشرفته و فناور و جایگاه علمی و فناوری کشور را خاصه برای نسلی از ایرانیان که شناخت کمتری از ظرفیت‌های کشور دارند، بیش از گذشته به تصویر بکشند.
دبیرخانه شورا مسائل ایرانیان خارج از کشور را در سایر قوا نیز دنبال کند
دکتر رئیسی با بیان اینکه مشکل و دغدغه هر یک از ایرانیان خارج از کشور باید مسئله و دغدغه ما باشد، گفت: دبیرخانه شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور وظیفه دارد با توجه به عوامل مؤثر در حفظ هویت ایرانیان، مسائل این بخش از جمعیت ایران بزرگ و عزیز را در سایر قوا نیز دنبال کرده و به نتیجه برساند.
در ابتدای این جلسه وزیر امور خارجه و دبیر شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟