loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

.   اسلام ستیزان     ۱۴۰۱/۱۲/۰۳   با یورش نظامیان صهیونیست رقم خورد  روز خونین جنین ده‌ها فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند از زمان روي كارآمدن كابينه تن

طاهر مهدوی بازدید : 15 پنجشنبه 04 اسفند 1401 نظرات (0)
.
  اسلام ستیزان 
   ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
 
اجرایی شدن فرایند کمک مالی 38 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیلاتحادیه اروپا نشستی درباره سوریه برگزار می کند- اخبار اروپا - اخبار بین  الملل تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim
با یورش نظامیان صهیونیست رقم خورد 

روز خونین جنین ده‌ها فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند

یورش نظامیان صهیونیست به نابلس/ جوان ۲۱ ساله فلسطینی به شهادت رسید

از زمان روي كارآمدن كابينه تندرو نتانياهو در كمتر از دو ماه گذشته، مناطق اشغالي فلسطين شاهد شديدترين خشونت‌هاست. تنها در سال 2023 بيش از 60 فلسطینی توسط اشغالگران صهيونيستي به شهادت رسيده‌اند و اين ميزان بالاترين ميزان طي 22 سال گذشته است. همزمان در فلسطين گروه‌هاي جديدي در برابر اشغالگري صهيونيست‌ها قد علم كرده‌اند كه به كابوس تل آويو تبديل شده‌اند. نظاميان صهيونيست تقريبا هر هفته يكي از اردوگاه‌ها و شهرهاي فلسطيني را مورد هجوم و حمله قرار مي‌دهند و اين حملات هفتگي تقريبا به روند ثابت مناطق اشغالي تبديل شده است. برخي كارشناسان در عين حال معتقدند كه تكرار حملات مداوم صهيونيست‌ها به اردوگاه‌هاي فلسطيني تلاشي از سوي اشغالگران براي تسري بحران از تل آويو به مناطق فلسطيني است. تل آويو از زمان روي كارآمدن نتانياهو آرام ندارد و بي‌ثباتي داخلي به همراه اعتراضات خياباني عليه برنامه‌هاي نتانياهو باعث شده تا بسياري نسبت به آينده صهيونيست‌ها ابراز ترديد كنند. با توجه به همين بي ثباتي‌هاي سياسي و اعتراضات مداوم در تل آويو است كه بسياري معتقدند كابينه تندرو نتانياهو براي انحراف افكارعمومي داخلي خود دست به حملات وحشيانه در مناطق فلسطيني مي‌زند. روز چهارشنبه نيز رسانه‌های فلسطین از یورش نظامیان رژیم اسرائیل به منطقه قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری خبر دادند که در نتیجه این یورش، درگیری مسلحانه‌ای بین این متجاوزان و مبارزان فلسطینی در این منطقه شکل گرفت. خبرگزاری فلسطینی «صفا» گزارش داد که همزمان با این یورش، صدای انفجار مهیبی در نابلس شنیده شد و نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به بازار شرقی نابلس یورش بردند. منابع محلی گزارش دادند، نظامیان رژیم اسرائیل در یورش به منطقه قدیمی شهر نابلس، به سمت فلسطینیان تیراندازی کرده و بیش از 100  تن از آنها را زخمی کردند. آناتولي نيز آمار شهداي يورش به نابلس تا شامگاه چهارشنبه را 10 نفر اعلام كرد.
ميدان جنگ نابلس
عدنان سبع بعاره 72 ساله‌، محمد خالد عنبوسی 25 ساله، تامر نمر احمد میناوی 33 ساله‌، مصعب منیر محمد عویص 26 ساله‌، حسام بسام اسلیم 24 ساله و محمد عمر ابوبکر 23 ساله از جمله شهداي حمله اخير به نابلس معرفي شده‌اند. همچنين «محمد الجنیدی»، از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس نيز یکی از شهدای حمله دشمن صهیونیستی به نابلس است. براساس گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، یکی از شهداي حمله به نابلس کودک است و 3 خبرنگار هم در بین مجروحان دیده می‌شود. پس از حمله به نابلس، تصاوير ويدئويي ماشين‌هاي جنگي نظاميان صهيونيست را نشان مي داد كه با پرتاب گسترده سنگ توسط جوانان فلسطيني در حال فرار از نابلس بودند. تصاوير پس از اين يورش نيز آوارهایي از خانه‌‌ها با مغازه‌های اطراف را نشان مي داد كه پر از سوراخ‌های گلوله بود. ميدل ايست آي به ماشین‌های پارک شده له شده و ديوارهاي سیماني آغشته به خون در خيابان‌هاي نابلس اشاره مي‌كند كه صحنه‌هايي از يك ميدان جنگي تمام عيار را نشان مي‌‍دهد.
وعده آمريكا به محمودعباس باد هوا بود
نكته قابل توجه آن است كه حمله خونين بار به نابلس دو روز پس از آن صورت گرفت كه تشكيلات خودگردان فلسطين با فشار آمريكا پرونده شكايت خود از تل آويو در شوراي امنيت سازمان ملل را پس گرفت. خبرنگار شبکه عبری زبان کان گفته است كه آمريكايي‌ها به محمودعباس وعده داده بودند كه دامنه فعالیت‌های ارتش در کرانه باختری را محدود خواهند كرد، اما اين حمله نشان داد كه وعده دو روز گذشته آمريكا به محمودعباس هيچ ارزش و اعتباري نداشته است.
حمله به نابلس البته با واكنش‌هاي بسياري رو‌به‌رو شد و ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام در سخناني گفت: «مقاومت در غزه پیگیر جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی علیه عزیزان ما در کرانه باختری است و صبرش رو به پایان است!» همچنين گروه مقاومتی عرین الاسود (بیشه شیرها) با صدور بیانیه‌ای به جنایت صهیونیست‌ها در نابلس واکنش نشان داد و گفت: « به‌اندازه دردی که بر نابلس وارد شد، اشغالگران درد مضاعف را تحمل خواهند کرد و خواهند دانست که رزمندگان ما و رزمندگان گروه‌های شرافتمند مقاومتی در نابلس قدمی به عقب برنخواهند داشت.» نابلس به عنوان یکی از مراکز اصلی مقاومت در برابر اشغالگری صهيونيست‌ها مطرح است. به گفته مریم برغوثی روزنامه نگار فلسطینی از سایت خبری Mondoweiss، شهرهاي فلسطين اين روزها جایی هستند که مقاومت مسلحانه در آنها در حال افزایش است و از همين رو نيز صهيونيست‌ها حملات متعددي را در شهرهايي مانند نابلس ترتيب مي‌دهند. برغوثی به الجزیره گفت: «مقاومت در حال گسترش به سایر مناطق کرانه باختری است، عرين الاسود در نابلس و تیپ جنین همچنان کانون مقاومت مسلحانه فلسطین است و گروه‌های جديدي از جوانان در حال نبرد هستند و آنها به اهداف جديد اشغالگران تبدیل شده‌اند.»
سارا خیرات از الجزیره در گزارشی از بیت المقدس گفت که این حملات بخشی از حملات نظام مند و برنامه ريزي شده ارتش رژيم صهيونيستي است که در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی رخ می‌دهد. در واقع به نظر مي‌رسد كه اين حملات به همراه تخریب بی‌رویه خانه‌های فلسطینی‌ها، بخشی از سیاست جناح راست جدید حاكم در تل آويو است. در حال حاضر تعداد فلسطینی‌هایی که از ابتدای سال 2023 توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند، به 61 نفر از جمله 13 کودک در سرزمین‌های اشغالی رسیده است و به نظر نمي‌رسد كه اراده‌اي براي توقف خشونت از سوي تندروهاي صهيونيستي وجود داشته باشد.
آماده‌باش پس از ترس!
پس از جنایات روز چهارشنبه اشغالگران در شهر نابلس، ارتش رژیم صهیونیستی در نوار مرزی باریکه غزه به حالت آماده‌باش درآمد. اين آماده‌باش نشان مي‌دهد كه صهيونيست‌ها بيش از هر زمان ديگري از واكنش فلسطيني‌ها نگران هستند. روزنامه عبری زبان‌هاآرتص تاکید کرد که ارتش پس از حمله به نابلس که به شهادت 10 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر منجر شد، در نوار مرزی باریکه غزه به حالت آماده‌باش درآمده و سکوهای سامانه گنبد آهنین را در این منطقه مستقر کرده است.
یک افسر ارشد صهيونيستي نيز عنوان کرد که ارتش خود را برای پاسخ تلافی‌جویانه مقاومت به حوادث امروز در نابلس آماده کرده است. وی افزود که تل آويو همچنین نیروهای خود در قدس را هم به حالت آماده‌باش درآورده و جبهه داخلی را هم تقویت کرده است. یک مسئول صهيونيستي بلندپایه هم تاکید کرد که در پی حوادث نابلس، تل آويو خود را برای عملیات‌های انتقام‌جویانه فلسطینیان هم در کرانه باختری و هم در قدس و نوار غزه آماده می‌کند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟