loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلام  صدیقی خطیب جمعه تهران: اربعین یک پدیده الهی و شبیه اصل انقلاب است ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داش

طاهر مهدوی بازدید : 7 شنبه 11 شهریور 1402 نظرات (0)
.
حجت‌الاسلام  صدیقی خطیب جمعه تهران:
اربعین یک پدیده الهی و شبیه اصل انقلاب است
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

خطیب جمعه تهران: اگر مردم خدا را در نظر می‌گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی  نمی‌شدند - خبرآنلاین

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: اربعین اولین جوانه پیروزی خون بر شمشیر است، این در حالی بود که یزیدیان با قتل عامی که در کربلا انجام داده بودند، مطمئن بودند که دیگر جریان یزیدی، فساد و
گردن‌کلفت، مانعی بر سر راه ندارد.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که احیاناً دختران فریب خورده دارند و زنان غافلی که امروز بیگانه‌پرستی و شیطان‌پرستی و هواپرستی می‌کنند و از پوشش شرافتمند بانوان دینی بیرون آمده‌اند و خودنمایی می‌کنند و خودشان را در معرض دید هوس‌بازان و دزدان ناموس قرار می‌دهند، باید پدران و مادران و برادران آنها همت کنند و اینها را از خطر جدی که در دنیا مرتکب زشتی می‌شوند، بر حذر دارند.
وی با بیان اینکه اربعین یک پدیده الهی و شبیه اصل انقلاب است، گفت: در این حوادث هم دشمن محاسبات علمی‌اش بر هم خورد و ما هم دست خدا را در خنثی شدن فتنه‌ها یافتیم. در همه فتنه‌ها این حادثه‌ها برای ما تقویت و امید است که این انقلاب تحت پوشش حمایت ذات ربوبی است و در سایه قرآن و عترت خداوند نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی عنوان کرد: همه کسانی که در حرکت اربعینی حضور دارند، بدهکار امام حسین و شهدا هستند و هیچ کسی از دیگری طلبکار نیست و توقعی ندارد و همه افتخار می‌کنند که خدمت کنند. مردم شریف عراق قناعت می‌کنند، از خانواده خود می‌برند تا از زائران اربعین پذیرایی کنند. آنها الگو هستند.
امام جمعه موقت تهران گفت: حرکت اربعینی امروز مردم همان حرکت امام سجاد‌(ع) و حضرت زینب (س) است. این اربعین پدیده الهی است که بدون بخشنامه و بودجه‌های خاص دولتی است.
وی ابراز داشت: از دولت ولایتمدار سیزدهم در خدمت به زائران و ایجاد تسهیلات تشکر می‌کنم. وزیر کشور، استانداران و مرزبانان هیچ چیزی کم نگذاشتند.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با‌اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر انقلاب، بیان داشت: تمجید رهبر فرزانه انقلاب از دولت نکته بسیار مهمی است و برای ملت ما مدال افتخار بزرگی است که باید برای انتخاب مردم آفرین گفت.
امام جمعه موقت تهران گفت: نکته اول در امتیاز این دولت، گفتمان انقلابی و احیای ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های دینی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی عنوان کرد: گاهی افتخار به لبخند و پوزخند یک رئیس‌جمهور غارت‌گر آدمکش است و گاهی به این مسائل اعتنا نمی‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: در مسئله عضویت در‌شانگهای با یک عزت و افتخاری این عضویت را شاهد هستیم که نشانه کارآمدی در مدیریت بین‌المللی است و اخیرا نیز حضور ایران در سازمان بریکس در راستای دلارزدایی و تضعیف یک‌جانبه گرایی و مایه قوت این سازمان و مورد استقبال است.
وی تصریح کرد: فرمایشات رهبری یک نکته‌ای دارد و آن اینکه اگر امروز دولت‌های همسایه آغوش باز کردند و رئیس‌جمهور ما را در نهایت اکرام در آغوش می‌گیرند، جنبه تعارف ندارد. اگر ایران را قوی نبینند، چنین اقداماتی را انجام نمی‌دهند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در این مرحله از اعتبار جهانی قرار گرفته‌ایم که امروز غیر از چند کشوری که دوران افول آنها فرارسیده و هزاران گرفتاری در داخل خودشان دارند، ما دنیا را منحصر به آنها نمی‌دانیم بلکه دنیا در سطح وسیعی است و آغوش کشورها برای ما باز است و تحرک سیاسی وزارت امور خارجه و حضور رئیس‌جمهور باکفایت ما در صحنه‌های بین‌المللی مظهر عزت انقلاب و ملت شهید داده و حکمت رهبر بزرگوار ما است.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: تعداد کثیری در کشور ما با داشتن بیش از ۷۰۰ میلیون دلار گردش مالی از مالیات فرار می‌کردند که دولت موفق به شناسایی و اخذ مالیات از این افراد شد.
وی با‌اشاره به سایر اقدامات دولت مردم، گفت: در مسئله راه، احداث راه‌آهن زاهدان به مشهد، ساخت یک‌هزار و ۳۲۴ کیلومتر بزرگراه و راه در این دو سال حاکمیت دولت سیزدهم نصیب مردم شده است. همچنین، ساخت یک میلیون و ۴۸۰ متر خط ریلی و قطار جزو دستاوردها این دولت بوده است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: برای اخذ یک مجوز تولید خیلی روزنه‌های انحراف و دلالی وجود داشت اما امروز شاهد الکترونیکی شدن آن هستیم.
امیر صباحی‌فرد: دشمن روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان ایران ندارد
امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ پیش از ‌خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی‌ گفت: رهبر انقلاب در چند سال اخیر بیش از ۶۰۰ مرتبه به اهمیت و اولویت پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاعی کشور در برابر تهدیدات هوا و فضایی دشمن ‌اشاره فرمودند که وظیفه ما را در دفاع از آسمان ولایت دوچندان می‌کند.
به گزارش فارس، وی ضمن‌اشاره مجدد به آمادگی پدافند هوایی در صیانت از آسمان ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: با صدای رسا اعلام می‌کنم که نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش برای تامین نیازمندی دفاعی خود در همه بخش‌ها به هیچ کشوری وابسته نیست و در طراحی و تولید سامانه‌های پیشرفته درگیری به خودکفایی رسیده‌ایم که شاخص‌ترین آنها سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ است‌.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: این سامانه به همت متخصصان جوان و فرزندان رشید شما در نیروی پدافند هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها پرنده هدف خود را با ابعاد بسیار کوچک در فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتری منهدم کرد و برگ زرینی بر کارنامه پرافتخار این نیرو افزود.
پدافند هوایی ارتش و سپاه جزو آماده‌ترین نیروهای مسلح هستند
وی با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که دارای سامانه بومی فرماندهی و کنترل پدافند هوایی پیشرفته است، عنوان کرد: قابلیت‌های سامانه‌های تولید داخل، هم‌تراز با سامانه‌های پیشرفته دنیا و در برخی ویژگی‌ها بالاتر از آنها طراحی و تولید شده‌اند.
امیر صباحی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با اطمینان کامل اعلام می‌کنم نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش و نیروی قدرتمند هوافضای سپاه پاسداران با انجام ماموریت‌های دائمی و ۲۴ ساعته، برگزاری انواع تمرینات و رزمایش‌ها در مقیاس‌های مختلف در طول سال و با تعمیر نگهداری، بهینه‌‌سازی و نو‌سازی مستمر تجهیزات و با ایمان راسخ، توان خستگی‌‌ناپذیر و امید فراوان به آینده پیش رو جزو آماده‌ترین نیروهای مسلح از لحاظ سرمایه انسانی و سامانه هستند.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: از همین مکان مقدس به دشمنان انقلاب و کشور و نظام اسلامی یادآور می‌شوم که ما را تحت شدیدترین فشارهای تحریم همه‌جانبه قرار دادید ولی آگاه باشید که نیروی پدافند هوایی ارتش و پدافند هوایی سپاه در خط مقدم دفاعی در حال حاضر در بالاترین سطح خودکفایی، آمادگی و قدرت رزمی قرار دارند و هر دو نیرو یک ید واحده هستند.
هرگونه پرنده رادارگریز را فرسنگ‌ها دورتر از مرزها کشف و رصد می‌کنیم
وی با‌اشاره به خودکفایی در عرصه پدافند هوایی، تاکید کرد: ما توانستیم با کار جهادی در طراحی و تولید انواع سامانه‌های موشکی، رادارها، حساسه‌های دارای تشعشع و بدون تشعشع، پهپادها، سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات، تجهیزات جنگ الکترونیک و سایبر با بالاترین فناوری‌ها به خودکفایی دست پیدا کرده و نیازهای دفاعی خود را در همه زمینه‌ها متناسب با تهدیدات پیشرفته هوا و فضا طراحی و تولید کنیم.
امیر صباحی‌فرد افزود: این توانمندی‌ها ما را قادر ساخته تا هرگونه پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد کنیم. دشمن بداند روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان کشور وجود ندارد. ما این قدرت رزمی را در رزمایش‌های متعدد و با رصد و پایش مستمر آسمان کشور و ارسال اخطار به پرنده‌های به اصطلاح رادارگریز اثبات کرده‌ایم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه واقعیت این است که نیروی پدافند هوایی یک قدرت آزموده شده است، تاکید کرد: دشمن درک کرده که اگر از خط قرمزهای ما عبور کند آن‌گاه با پاسخ سخت و دندان شکن رو‌به‌رو خواهد شد. لذا به دشمنان هشدار می‌دهم دچار توهم و خطای محاسباتی نشوند و آزموده را مجدداً امتحان نکنند چرا که با قدرت بالاتر و سخت‌تر پاسخ محکمتری دریافت خواهند کرد. البته این تهدید نیست بلکه یک واقعیت انکارناپذیر است چون تعدی و تجاوز به حریم کشور خط قرمز ما است.
تقابل بیشتر دشمنان با ملت قهرمان ایران آنها را از گذشته مصمم‌تر می‌سازد
امیر صباحی‌فرد‌ تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید این تجربه را درک کرده باشند که تقابل بیشتر با ملت قهرمان ایران، آنها را قوی‌تر و مصمم‌تر از گذشته برای مواجهه با هر بی‌عدالتی و زیاده‌خواهی خواهد کرد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان داشت: ما رزمندگان مدافع آسمان کشور در سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی در پیشگاه خداوند متعال و شما ملت شریف ایران با ولی امر مسلمین پیمان می‌بندیم برای دفاع از حریم کشور، عزت و آزادی و حفظ دستاوردهای نظام با حفظ و ارتقای مستمر آمادگی و توان رزمی جان‌ خود را فدای ملت و کشور ‌نماییم.
وی خطاب به مردم و نمازگزاران جمعه، گفت: ملت شریف ایران فرزندان شما در نیروی پدافند هوایی ارتش به پشتیبانی و دعای خیر شما نیازمند هستند. ما را در راه دفاع مقدس از کشور با دعای خیر خود یاری و همراهی کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟