loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سعید جلیلی:   35 موسسه غربی در اغتشاشات اخیر ۲۳۸ محور پیشنهاد کردند تا جلوی ملت ایران را بگیرند    ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی

طاهر مهدوی بازدید : 24 سه شنبه 25 بهمن 1401 نظرات (0)
.
سعید جلیلی: 
 35 موسسه غربی در اغتشاشات اخیر ۲۳۸
محور پیشنهاد کردند تا جلوی ملت ایران را بگیرند 
  ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر اظهار داشت: اگر از ۲۲ بهمن‌ماه ۵۷، دشمنان می‌خواستند با تمام توان برنامه‌ریزی کنند و به مقابله با انقلاب بیایند، چه می‌آوردند؟ آنها قدرت نظامی، اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای دارند. بعد از ۴۴ سال از همه آنچه فهرست کرده و در توان‌شان بود، کدام را انجام ندادند؟
وی افزود: دشمنان تمام گزینه‌های مقابله با انقلاب را به کار بردند و تمام دنیا برای مقابله با ایران آمدند، همه گزینه‌های روی میزشان را تمام و کمال انجام دادند. ۱۷ هزار نفر شامل رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضائیه و مردم را ترور و به شهادت رساندند. گزینه نظامی از نخستین گزینه‌های آنها بود؛ سخت‌‌ترین جنگ را در طول هشت سال به ما تحمیل کردند، سردشت را بمباران شیمیایی کردند و آنهایی که برای مردم ایران اشک تمساح می‌ریزند، حتی یک بیانیه برای محکومیت آن ندادند.
جلیلی ادامه داد: بعد فشار اقتصادی را راهبرد فشار حداکثری دانستند و این مسئله را اعلام و اعمال کردند و هر کشوری در هرجا بخواهد روابط تجاری با ایران داشته باشد را تحریم می‌کنند چراکه می‌خواهند فروش نفت ما به صفر برسد اما الان در لایحه بودجه 1401 و 1402 میزان فروش نفت و قیمت فروش آن مشخص است. سال گذشته مقامات رسمی آمریکا گفتند فشار حداکثری شکست فاحش خورده است.
عوارض فراموشی تاریخی برای یک ملت
 از تکرار هزینه‌های تلخ
 تا نسیان تجربیات مثبت
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اگر کسی در زندگی فردی دچار فراموشی شود، این فراموشی موجب می‌شود که هرچقدر هم یک شخصیت ارزشمند و گران‌بهایی باشد، با عارضه‌ فراموشی، تاثیرگذاری خودش را از دست بدهد. یکی از مسائلی که می‌تواند همین عارضه را برای یک کشور و یک ملت داشته باشد، این است که حافظه‌ تاریخی خود را از دست بدهد و دچار فراموش شود. وی با بیان اینکه اگر فراموش کند که چه مسیری را آمده است، این فراموشی موجب می‌شود که تجربیات خود را، چه تجربیات شاد و چه تجربیات تلخ، از دست بدهد، گفت: اگر تجربه‌ مثبتی داشته باشد، نسبت به آن دچار نسیان می‌شود، یعنی دوباره باید هزینه کند تا به آن تجربه برسد. اگر تجربه‌ تلخی هم داشته باشد، فراموشی آن یعنی دوباره باید یک هزینه‌ مضاعف بدهد و چه بسا چنان تجربه‌ای تکرار شود.
250 شبکه فارسی‌زبان ضدانقلاب 
نه برای پر کردن اوقات فراغت بلکه برای ایجاد تردید 
در باور یک ملت است
جلیلی اظهار داشت: کسانی که از دادن پانسمان و دارو اجتناب می‌کنند، ۲۵۰ شبکه را برای پر کردن اوقات فراغت می‌دهند؟ برای چیست؟ برای ایجاد تردید در باور یک ملت. کسانی که علیه ملت ما از بمب شیمیایی استفاده ‌کرده‌اند، نمی‌توانند شعار زندگی دهند. کسانی که سخت‌‌ترین فشارها را بر ملت ایران تحمیل می‌کردند نمی‌توانند شعار آزادی دهند.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: چند کشور به اصطلاح قدرتمند که حتی در بین مردم خود نیز مقبولیت ندارند و خود را جامعه جهانی معرفی می‌کنند، تمام توان خود را علیه ملت ایران به‌کار گرفتند. از نخست‌وزیر استرالیا در شرقی­‌ترین نقطه دنیا که بیانیه می­‌دهد تا نخست‌وزیر کانادا در غربی‌ترین نقطه دنیا که رسما در تظاهرات علیه ایران شرکت می‌­کند و رئیس‌جمهور فرانسه که با یک دلقک عکس می‌گیرد.
عنصر توهین و تمسخر
سلاح غربی‌ها در اغتشاشات
وی گفت: 35 موسسه غربی در این چهار ماه اغتشاشات اخیر صدها مقاله تولید کردند و ۲۳۸ محور پیشنهاد کردند تا بتوانند با این ابزارها جلوی ملت ایران را بگیرند. در این محورها اعلام کردند که باید عنصر توهین و تمسخر را به‌عنوان سلاح موثر در اغتشاشات به‌کار بگیرند.
جلیلی افزود: یکی از آنها علنا اعلام کرد که اگر در این چندماه اتفاقاتی نیفتد، این موضوع یک شکست برای قدرت‌های بزرگ خواهد بود. دیگری اعلام کرد اگر این فرصت را از دست بدهیم، باید چندین سال دیگر منتظر بمانیم و آن‌وقت من از تصور پیشرفت ایران در این چندسال وحشت می‌کنم و به خود می‌­لرزم. علناً بیان می‌کنند که اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، بهترین شانس خود را از دست داده‌ایم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز در نقطه‌ای هستیم که دشمنان ما که همه گزینه‌هایشان را انجام داده و به نتیجه نرسیده بودند و می‌گفتند باید فشار اقتصادی و سیاسی بیاوریم و روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کنیم، اکنون پس از گذشت چندماه از اتفاقات اخیر، سفیر همان کشوری که رئیس‌جمهور آن با یک دلقک عکس یادگاری می‌گرفت و می‌گفت ایران در آستانه یک انقلاب است، استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور ایران می‌کند.
در یک بزنگاه تاریخی هستیم
گزینه‌های دشمن دیگر جواب نمی‌دهد
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم. طی ۴۴ سال با وجود تلاش‌هایی که دشمن داشت، نتیجه نگرفت چراکه آرمان و ایمان مردم را نادیده گرفته بود. با تمام تلاش دشمن، گزینه‌هایش دیگر جواب نمی‌دهد.
چرا می‌گوییم آینده روشن است؟ 
جلیلی بیان داشت: چرا می‌گوییم آینده روشن است؟ چون ما نقاط قوتی داریم که با آن توانسته‌ایم 44 سال تمام گزینه‌های کشورهایی را که خود را ابرقدرت می‌دانند، از سر راه برداریم. باید آن نقاط قوت را پیدا کنیم. 
ما امروز ضعف‌ها و زخم‌هایی داریم که دشمن بر روی آنها می‌نشیند، اگر می‌خواهیم این ضعف‌ها برطرف شود، باید با نقاط قوت آنها را برطرف کنیم. همه بنای دشمن این است که نقاط قوت را بپوشاند، آنها را تقلیل دهد، تحقیر کند چرا که می‌داند، این نقاط است که می‌تواند شما را در عرصه‌های دیگر نیز به موفقیت برساند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟