loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سخنگوی قوه ‌قضائیه: هر فرد محرک برای حضور مردم در اغتشاشات مورد تعقیب قرار می‌گیرد ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ به گزارش خبرگزاری میزان، مسعود ستایشی در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص

طاهر مهدوی بازدید : 21 چهارشنبه 20 مهر 1401 نظرات (0)
.
سخنگوی قوه ‌قضائیه:
هر فرد محرک برای حضور مردم در اغتشاشات مورد تعقیب قرار می‌گیرد
۱۴۰۱/۰۷/۱۹

به گزارش خبرگزاری میزان، مسعود ستایشی در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص گزارش علت فوت مهسا امینی اظهار داشت: در حال حاضر همه‌چیز شفاف بوده و جایی برای ابهام نیست گزارش‌های علمی و رسمی نسبت به موضوع مهسا امینی از سوی مبادی ذی‌ربط قانونی یعنی پزشکی قانونی کشور منتشر شده است.
ستایشی افزود: برخی به‌دنبال تعجیل در اعلام نظریه پزشکی قانونی کشور بودند در حالی که دستگاه قضایی با دقت و توجه براساس وعده‌هایی که داده بود، دقت را فدای سرعت نکرد و با رعایت جامعه موازین قانونی مربوطه و با تمسک به خرد جمعی و با تشکیل یکی از بی‌نظیرترین و قوی‌ترین کمیسیون تخصصی با حضور ۱۹ نفر از صاحب‌نظران شاغل در رشته‌های مختلف پزشکی موضوع را مورد بررسی قرار داد و در نهایت نظریه علمی و رسمی پزشکی قانونی منتشر شد.
دستگیری تعدادی سارق مسلح در جریان ناامنی‌های اخیر زاهدان
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص دلیل اتفاقات زاهدان و آمار افرادی که در این اتفاقات کشته و بازداشت شده‌اند، اظهار داشت: حوادث اخیر را به صورت دقیق، عمیق و کارشناسانه بررسی و ریشه‌یابی می‌کنیم و مطمئن باشید این بررسی، تحقیق، توجه و رسیدگی قطعاً تا خشکاندن ریشه‌های پدیدآورنده این حادثه تأثربرانگیز ادامه خواهد داشت.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: در حوادث زاهدان ۶ نفر از مدافعان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل شدند و عده‌ای از مردم نیز کشته شدند تعدادی از افراد نیز مجروح شدند که آمار دقیق از ناحیه مبادی ذی‌ربط اطلاع‌رسانی می‌شود.
ستایشی بیان داشت: بخشی از ریشه‌های وقوع حوادث اخیر در زاهدان مورد شناسایی قرار گرفته شده‌اند بنابراین عده‌ای از کسانی که در این حوادث نقش داشتند شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند قوه قضائیه نیز مصمم است با کسانی که به صورت اساسی در این قضیه موثر بوده‌اند برخورد بازدارنده داشته باشد.
وی ادامه داد: تعدادی از سارقان مسلح حادثه زاهدان دستگیر، تعدادی شناسایی و تعدادی متواری شده‌اند و طبق برآورد و شناسایی دقیقی صورت گرفته است مشخص می‌شود چه کسانی عامل اصلی هستند و قوه قضائیه با در نظر گرفتن همه جوانب عدالت را متجلی خواهد کرد.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: عده‌ای را در حوادث زاهدان دستگیر کردند که به هیچ عنوان سیستان و بلوچستانی نبودند که این نکته خیلی مهمی است.
ستایشی افزود: در سیستان و بلوچستان شعبی از بانک تخریب شدند و تخریب کامل ۲ پاساژ را داشتیم و ۲۲ باب مغازه تخریب شدند و ۵ مراکز درمانی خسارت دیدند و ۳ واحد داروخانه و مراکز آموزشی و تاسیسات عمومی مورد تعرض واقع شدند.
آخرین وضعیت پرونده فائزه ‌هاشمی
وی درباره آخرین وضعیت پرونده فائزه‌هاشمی گفت: خانم ‌هاشمی با قرار بازداشت موقت در بازداشت است و پیشینه‌ای از سوابق دارد. وی به موجب دادنامه ۶ بهمن ۱۳۹۹ به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۱۵ ماه حبس و ۲ سال مجازات تکمیلی محکوم شد. دادنامه دیگری هم دارد و در ۲۱ آذر سال ۱۴۰۰ از سوی دادگاه تجدیدنظر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس و ۲ سال مجازات تکمیلی و منع خروج از کشور محکوم شد. در اجرا و تحقق مقرراتی که داریم در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ پرونده وی به شعبه ۳۶ تجدیدنظر تهران رفت و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۲ سال مجازات تکمیلی مانند ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و... محکوم شد.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: اتهامات جدید وی در شعبه دادسرای امنیت مطرح است و اتهامات او اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است و با قرار بازداشت موقت در تهران است و سریعاً پرونده ایشان رسیدگی می‌شود و به دادگاه ارسال خواهد شد و محکومیت وی در شرف اجرا است. تاریخ دادنامه ایشان ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ است.
هشدار به تحریک‌کنندگان برپایی اغتشاشات
ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه با توجه به احضار تعدادی از چهره‌های سرشناس به‌دلیل اتفاقات اخیر در کشور به دادسرا آیا پرونده قضایی و بازداشتی نیز صورت گرفته است، اظهار داشت: کسانی که مسبب، محرک و تشویق‌کننده جرم هستند و افراد ناآگاه را به‌صورت هدفمند و با انگیزه مجرمانه تشویق، ترغیب و هدایت و به میدان می‌آورند و موجب می‌شوند افعال مجرمانه انجام دهند قطعا در صورت احراز مجرمیت مورد تعقیب قرار می‌گیرند.
وی افزود: تمامی هنرمندان و ورزشکاران باشخصیت، با احترام، دوست‌داشتنی و مورد احترام مردم هستند اما ممکن است عده‌ای در میان آنها باشد که مرتکب یک‌سری اقدامات مثل تشویق و تحریک مردم باشند قطعا نمی‌شود که قانونگذار از این افراد گذشت کند برخی از آنها احضار شدند امیدواریم موجباتی فراهم شود که این افراد از مردم و نظام جمهوری اسلامی عذرخواهی کنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟