loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. درمکتب امام (ره) : ارتباط من را با مردم قطع نکن ارتباط من را با مردم قطع نکن مرحوم کیومرث صابری ملقب به گل آقا که روزگاری مشاور شهید رجایی بود نقل می‌کند: یک روز خدمت حضرت امام رفتی

طاهر مهدوی بازدید : 25 سه شنبه 04 مرداد 1401 نظرات (0)

.

درمکتب امام (ره) :

ارتباط من را با مردم قطع نکن

ارتباط من را با مردم قطع نکن

مرحوم کیومرث صابری ملقب به گل آقا که روزگاری مشاور شهید رجایی بود نقل می‌کند: یک روز خدمت حضرت امام رفتیم، رجایی بود و دیگران. بعید می‌دانم بیشتر از دو سه نفر بوده باشیم، از اتاق که بیرون آمدیم، دیدم یکی از استانداران در اتاق انتظار نشسته است تا برود پیش امام. ایشان با آقای رجایی سلام و علیک کرد. آمدیم بیرون گفتم: آقای رجایی، استاندار ما این‌جا چه کار می‌کند؟ گفت: آمده است لابد از منطقه جنگ ایلام  گزارش بدهد. آن طرف‌ها بود، اگر من دقیق گفته باشم. گفتم: اصلا برای  من هیچ قضیه روشن نیست ـ در آن زمان آقای رجایی نخست‌وزیر و من هم مشاورش بودم ـ آقا شما نخست‌وزیر هستید، آن وقت استاندار از آنجا پا شود این‌همه راه بکوبد، بیاید برود گزارشش را به امام بدهد! چرا؟! همین جور که با ماشین می‌آمدیم آقای رجایی یواش‌یواش متوجه  نکته شد و گفت: راست می‌گویی من چه کار کنم؟ گفتم: تو در اسرع وقت پیش امام برو و بگو آقا اگر شما به ما اعتماد نداری خب به ما بگویید! اگر گزارش می‌خواهید و من گزارش را از ایشان بگیرم و به شما بدهم.
آقای رجایی خدمت امام رفت و آمد، دیدم شاد و شنگول است. خدا  رحمتش کند، در اتاقم آمد و شانه ام را فشاری داد، من از فشارش می‌فهمیدم که خوشحال است یا بد حال و عصبانی! گفت: خوب شد گفتی، من رفتم خدمت امام، گزارش‌ها را دادم. بعد گفتم: آقا این استاندار من آن روز این‌جا آمد و مشاور من هم این را گفته است. مشاور  تو درست گفته است.آقا گفت: استاندار نباید به من گزارش بدهد. استاندار، باید ‎همان کاری را بکند که تو گفتی و من هم به تو اعتماد دارم؛ اما آقای رجایی، ارتباط من را با مردم قطع نکن. من باید با مردم ارتباط داشته باشم، نه تنها استاندار بلکه کمتر از استاندار؛ اما در مورد مسائل دولت مطمئن باش که اگر گزارش منفی به من برسد، اولین کسی که از او سؤال می‌کنم شمایید. خدا را شکر، ترس ما ریخت.
* کتاب امام به روایت دانشوران، صص 213-214

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟