loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. نخستین کنگره شهدای روحانی با تشییع  پیکر طلبه شهید تازه تفحص‌شده به کار خود پایان داد ۱۴۰۱/۰۳/۰۴     آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با برقراری ارتبا

طاهر مهدوی بازدید : 20 جمعه 06 خرداد 1401 نظرات (0)
.
نخستین کنگره شهدای روحانی با تشییع
 پیکر طلبه شهید تازه تفحص‌شده به کار خود پایان داد
۱۴۰۱/۰۳/۰۴
آخرین خبر | کنگره شهدای روحانی با تشییع پیکر طلبه شهید تازه تفحص شده به  پایان رسید
پیکر مطهر طلبه شهید تازه تفحص شده در شهرضا تشییع و تدفین می شود
آخرین خبر | کنگره شهدای روحانی با تشییع پیکر طلبه شهید تازه تفحص شده به  پایان رسید
 
 کنگره شهدای روحانی با تشییع پیکر طلبه شهید تازه تفحص شده به پایان  رسید+تصاویر | خبرگزاری فارس
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با برقراری ارتباط ویودیو کنفرانسی با این کنگره، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران کنگره شهدای روحانی در مورد وظایف و دستاوردهای روحانیون به ایراد سخن پرداخت.
سردار سلامی: روحانیت ما همیشه در مبارزه‌های ضداستبدادی امت اسلام پیشتاز بوده است
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این کنگره اظهار داشت: تا قبل از چهار دهه قبل چیزی به نام جهان اسلام در تاریخ سیاسی جهان وجود نداشت و غربی‌ها مسلمانان را چیزی به حساب نمی‌آوردند و دنیای اسلام را در دنیای سیاسی غرب جست‌وجو می‌کردند، ارزش‌های اخلاقی اسلام را می‌زدودند و ارزش‌های غربی را جایگزین می‌کردند که اگر این جریان تا به امروز ادامه می‌یافت از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.
به گزارش فارس وی گفت: روحانیت معظم ما همیشه در مبارزه‌های ضداستبدادی امت اسلام نقشی پیشتاز، پیشگام، جلودار و بیرق‌دار را ایفا کرده است و با انتشار روح آگاهی در جوامع، جهاد را عامل سعادت مسلمانان قرار داده است. فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: شکست دادن یک قدرت به ظاهر شکست‌ناپذیر در آن دوران جنگ سرد که دوران انجماد امت اسلام بود چیزی جز یک اعجاز و نتیجه نصرت الهی برای مومنان نبود.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه پیشوای ایران اسلامی مورد حملات مستقیم دشمن است، بیان داشت: بنده نمی‌توانم بسیاری از واقعیت‌های شیرین را بگویم و ان‌شاءالله بعدا بازگو خواهیم کرد اما از ما قبول کنید که یک روحانی با دستان جانباز در میانه یک میدان جهانی جهاد سال‌ها شبانه‌روز ایستاده است و دشمن را بی‌عمل گذاشته است، دشمن مجهز است اما نمی‌تواند عمل کند.
وی با بین اینکه دشمن با اصوات و کلمات به دنبال شکست دادن نظام اسلامی است، گفت: تا زمانی که این همه مؤمن داریم که جهاد را با محوریت آگاهی دادن به مردم دنبال می‌کنند و بیان رهبری را در درون جامعه تبیین و روح جهاد را در جامعه زنده می‌کنند و نشاط انقلاب را می‌گسترانند، ایران شکست نمی‌خورد و ما نباید نگران هجمه‌های دشمن باشیم.
انتقام ذره‌ذره خون عزیزان خود را می‌گیریم
فرمانده کل سپاه با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی خاطرنشان کرد: پاسداری را بی‌دفاع ترور و فکر می‌کنند جهانی را فتح کرده‌اند و البته که انتقام ذره‌ذره خون عزیزان خود را می‌گیریم اما همگان می‌دانند که ما در حال پیشرفت هستیم، هنر و شاهکار این بود که هم قدرت ساختیم و هم کشور را، شهرهایمان آرام و آباد است، مردمانمان آرام و شکیبا هستند.
سرلشکر سلامی گفت: مردم معجزه کرده و ایستادند و صادق‌الوعد بودند، همه از حوادث صدر اسلام عبرت گرفتند و امام را در محراب تنها نگذاشتند و اگر قلیلی از این مردم بودند امام علی(ع) ضربت نمی‌خورد و امام حسن(ع) تنها نمی‌ماند.
حوزه عصر انقلاب باید پیرو شهدا و ویژگی‌های آن متفاوت از عصر انزوا باشد
آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم گفت: ملت ما امروز در معرض سنگین‌ترین تهاجم‌های بی‌نظیر تاریخ در همه قلمروهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته است و جبهه کفر با همه توان به مبارزه انقلاب آمده است چراکه بهتر می‌داند که در ایران اسلامی و رهبری این کشور چه رازها و ظرفیت‌هایی پنهان و آشکار است و این را درک کرده‌اند که با تمام وجود به مصاف آمده‌اند.
به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: پیام شهدای روحانی به طلاب این است که حوزه انقلابی باید حوزه در تراز تمدن نوین اسلامی، پاسخگو به نیازهای جدید و بین‌المللی باشد، شهدا ما را به دفاع از انقلاب و مهدویت فرا می‌خوانند، حوزه عصر انقلاب باید پیرو شهدا باشد و ویژگی‌های آن متفاوت از عصر انزوا باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: روحانیت عمامه‌های خود را نشان مقاومت، کمان خود و پرچم ایثار و شهادت می‌داند و هر کسی آماده ایثار و شهادت نیست، عمامه لباس او نیست و در حوزه جایی ندارد و همه ما باید بر سنت شهدا پایبند باشیم.
روحانیت زنده‌تر و قوی‌تر از گذشته پای انقلاب ایستاده است
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور با بیان اینکه میزبان این جلسه شهدا هستند، گفت: ما به جلسه شهدای روحانی آمده‌ایم که از شما کسب حیات کنیم زیرا معتقدیم شهدا احیاگر جامعه هستند. ما بشارت و پیام شما را با امید و نشاط ادامه می‌دهیم و پشت سر رهبر راه شما را محکم ادامه می‌دهیم.
به گزارش رسا، وی با بیان اینکه تهمت‌ها و فضا‌سازی‌ها حوزه علمیه را از سنگر انقلاب و اسلام خارج نمی‌کند، افزود: دشمنان نمی‌توانند با صحنه ‌سازی ما را از صحنه خارج کنند و هرگز روحانیت در جهاد منفعل نخواهند شد و نهاد روحانیت زنده‌تر و قوی‌تر از گذشته پای انقلاب ایستاده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: این کنگره نخستین کنگره شهدای روحانیت است و روحانیت نسبت به جمعیت، بیش از 10 برابر سایر اقشار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی بیان داشت: همچنین هزار نفر دیگر به عنوان بسیجی طلبه داشتیم که به فیض شهادت نائل آمدند اما جزء آمار مرکز مدیریت حوزه نیستند.
وی خاطرنشان کرد: در بین استان‌ها، استان اصفهان با 543 شهید طلبه و روحانی، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
گفتنی است، قرائت دلنوشته فرزند نخستین شهید روحانی مدافع حرم حجت‌الاسلام مصطفی مالامیری، رونمایی از تمبر یادبود و محصولات فرهنگی کنگره و قرائت بیانیه پایانی نیز از دیگر بخش‌های این همایش بود.
کنگره 4000 شهید روحانی با تشییع پیکر حسینعلی شاهچراغی طلبه شهید تازه تفحص‌شده، در مصلای شهر مقدس قم و در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) به کار خود پایان داد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟