loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

* دیدار هیئت حماس با سید حسن نصرالله با موضوع نبرد با رژیم صهیونیستی    ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان رفت. طرفین د

طاهر مهدوی بازدید : 32 سه شنبه 10 اسفند 1400 نظرات (0)

*

دیدار هیئت حماس با سید حسن نصرالله

با موضوع نبرد با رژیم صهیونیستی   

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

یک هیأت بلندپایه حماس با سید حسن نصرالله دیدار کرد - ایرنا

هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان رفت. طرفین در این دیدار، مسائل سیاسی به ویژه افق جنگ با رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

دو شاخه مهم و قدرتمند جبهه مقاومت یعنی حماس و حزب‌الله لبنان چند روزی است که در لبنان مشغول دیدارها و گفت‌وگوهایی هستند که البته جزئیات زیادی از آنها منتشر نشده است. منابع خبری می‌گویند هیئت حماس به ریاست «صالح العاروری» نایب‌رئیس‌دفتر سیاسی این جنبش شامگاه روز شنبه به دیدار سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، رفته است. در این دیدار آخرین تحولات و رخدادهای فلسطین به ویژه رخدادهای شهر قدس و محله «الجراح» و سایر محله‌های این شهر بررسی شده است. به گزارش فارس، این گروه تأکید کرده که هیئت حماس و سید حسن نصرالله همچنین افق جنگ بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی و آخرین وضعیت سیاسی منطقه را بررسی کرده‌اند.
در همین ارتباط، پیشتر نیز یک هیئت از اعضای ارشد حماس به ریاست «خلیل الحیه» رئیس‌دفتر روابط عربی-اسلامی حماس با «حسن حب الله» مسئول روابط فلسطین و «عطاالله حمود» دستیار او در بیروت، پایتخت لبنان، دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. دو طرف بر رد تمامی طرح‌های ضد آرمان فلسطین تأکید کردند و در عین حال، از کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌‌سازی کرده‌اند، خواستند از انجام اقداماتی که در تضاد با آرمان فلسطین است، خودداری کنند؛ اقداماتی که به گفته‌ دو طرف، تنها به رژیم صهیونیستی سود می‌رساند. مقامات حزب‌الله و جنبش مقاومت اسلامی همچنین بر ثبات محور مقاومت و صلابت آن در رویارویی با فشارها و تهدیدات تأکید کردند و اعلام کردند که امید بسیاری به این محور وجود دارد. دو طرف در پایان بر لزوم استحکام روابط حزب‌الله و جنبش حماس بر پایه مقاومت، سرنوشت واحد و همچنین توسعه سازوکارهای همکاری و هماهنگی میان تأکید کردند.
کشورهای عربی از تحولات اوکراین عبرت بگیرند
خبر دیگر از جبهه مقاومت لبنان آن‌که شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان ضمن صحبت درخصوص دستاوردهای راهبردی و قدرت نظامی حزب‌الله، تحولات اوکراین را درس عبرتی برای عناصر آمریکا و کشورهای عربی عادی‌کننده روابط با رژیم صهیونیستی دانست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟