loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

*** فرزند علامه حسن‌زاده آملی:    علامه حسن‌زاده می‌گفت،   باید خدا را برای داشتن چنین رهبری شکر کرد    ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ فرزند علامه حسن‌ز

طاهر مهدوی بازدید : 107 دوشنبه 12 مهر 1400 نظرات (0)
***
فرزند علامه حسن‌زاده آملی:
 
 علامه حسن‌زاده می‌گفت،
 
باید خدا را برای داشتن چنین رهبری شکر کرد 
 
۱۴۰۰/۰۷/۱۱
فرزند علامه حسن‌زاده آملی گفت: ایشان می‌گفت باید خدا را برای این نعمت شکر کنیم که چنین فردی رهبر انقلاب است و دارد کشور را هدایت می‌کند و بعضی‌ها نمی‌دانند که هدایت این کشور بزرگ با تمدنی کهن چقدر سخت است. کسی که این‌بار و امانت را به دوش می‌کشد، باید مرد این میدان باشد.

حجت‌الاسلام عبدالله حسن‌زاده، فرزند علامه حسن‌زاده آملی به مناسب هفتمین روز ارتحال این عالم و دانشمند بزرگ و ذوفنون در گفت گویی با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله ‌العظمی ‌خامنه‌ای(khamenei.ir)،
در بیان مصادیقی از مواضع و اقدامات انقلابی علامه که در پیام رهبر انقلاب به آن‌ اشاره شد، افزود: در زمان انقلاب حضرت علامه ملجأ و پناه مردم آمل بود و در حرکت‌هایی که انجام می‌گرفت، حضور داشت و مشورت می‌داد. بعد از انقلاب هم تا زمانی که در آمل بود، کارها با نظارت ایشان انجام می‌شد؛ حتی زمانی که امام تشریف آوردند، علامه خدمت امام رسید و به ایشان عرض کرد که آقا جان! من طلبه‌ای هستم در آمل، هر امری هست بفرمایید آنجا من با جان و دل برای این انقلاب انجام خواهم داد.
وی ادامه داد: یک‌بار جمعی از دوستان که به قم می‌آیند، درباره مسئله‌ انتظار و ظهور حضرت حجت عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف سؤالاتی داشتند. حضرت علامه به آنها می‌گوید اینجا عالم دنیاست، ظهور اگر برای اینجاست به‌تدریج انجام می‌شود و بعد‌ اشاره کردند که انقلاب اسلامی ما الان طلیعه‌ای از ظهور آن حضرت است که در ایران اسلامی رخ داده است. این تعبیر بسیار بلند و عالی‌ حضرت علامه درباره انقلاب بود. همان‌طور که همه می‌دانند علامه در زمان رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم با جان و دل هم از رهبری و هم از انقلاب دفاع جانانه کرد. وقتی کتاب «انسان در عرف عرفان» نوشته شد، در مقدمه‌ کتاب را به رهبر انقلاب تقدیم و زمانی هم که ایشان به آمل تشریف آوردند، کتاب را تقدیم‌شان کرد. حضرت علامه همیشه در سخنرانی‌های خود از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت می‌کرد.
فرزند علامه حسن‌زاده عاملی در ادامه به بیان خاطره‌ای از مراودات علامه حسن‌زاده و رهبر انقلاب پرداخت و تصریح کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند که اداره‌کردن کشور چه معنایی دارد. زیر و بم و سختی روزگار نچشیده‌اند. علامه می‌گفت: چه کسی بهتر از ایشان است. چه کسی می‌تواند این کشور بزرگ را با عظمت اداره کند و به پیش ببرد. ایشان شایسته این جایگاه هستند، چراکه هم تجربه دارند، هم عالم‌اند و هم روحانی متقی و پارسایی هستند. ایشان می‌گفت باید خدا را برای این نعمت شکر کنیم که چنین فردی رهبر انقلاب است و دارد کشور را هدایت می‌کند و بعضی‌ها نمی‌دانند که هدایت این کشور بزرگ با تمدنی کهن چقدر سخت است. کسی که این‌بار و امانت را به دوش می‌کشد، باید مرد این میدان باشد. این علاقه هم دوطرفه بود. رهبر انقلاب گاهی اوقات که قم تشریف می‌آوردند، به منزل علامه حسن‌زاده می‌رفتند و با هم دیدار می‌کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟