loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان:  هر برگ رأی در انتخابات به منزله برافراشته‌تر شدن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی است     ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ حسین امیرعبداللهیان وزیر ام

طاهر مهدوی بازدید : 6 دوشنبه 07 اسفند 1402 نظرات (0)
.
امیرعبداللهیان:
 هر برگ رأی در انتخابات به منزله برافراشته‌تر
شدن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی است
    ۱۴۰۲/۱۲/۰۶

خط و نشان امیرعبداللهیان برای آمریکا از ژنو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: عید میلاد مسعود حضرت بقیهًْ‌لله الاعظم (عج) را به ملت شریف ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. ‏همه با هم برای سربلندی ایران عزیز.
‏به گزارش تسنیم، وی افزود: هر برگ رای در انتخابات پیش رو، به منزله برافراشته‌تر شدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود. با آرزوی بهترین‌ها برای همه ایرانیان عزیز در سراسر جهان.
تأکید امیرعبداللهیان در دیدار سرکنسول ایران در کازان روسیه بر تقویت ارتباط با دانشجویان و ایرانیان مقیم جمهوری تاتارستان
داوود میرزاخانی سرکنسول کشورمان در کازان روسیه ظهر شنبه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با جمهوری تاتارستان و سایر جمهوری‌ها و مناطق سیزده‌گانه حوزه ولگا ارائه کرد. همچنین توافقات صورت گرفته در جریان سفر اخیر رستم مینیخانف رئیس‌جمهوری تاتارستان به تهران و اصفهان در راستای توسعه همکاری‌های استانی مورد توجه و اهتمام قرار گرفت. وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت تداوم پیگیری اجرای توافقات صورت‌گرفته در جریان سفر و دیدارهای رئیس‌جمهور تاتارستان با مقامات عالی‌رتبه کشورمان برای ارتقای سطح همکاری‌ در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، علمی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و گردشگری و لزوم ملموس کردن نتایج همکاری‌های فیمابین تاکید کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم و تقویت ارتباط مستمر با دانشجویان و ایرانیان مقیم و تسهیل همکاری‌های بخش خصوصی و همچنین بهره‌گیری از دیپلماسی عمومی فعال در راستای معرفی ظرفیت‌های کشورمان را مورد تأکید قرار داد.

 

 ایران، حملات آمریکا و انگلیس به خاک یمن را محکوم کرد

توییت سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خشونت ورزی دولت فرانسه علیه معترضان

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات نظامی گسترده بامداد یکشنبه آمریکا و انگلیس در داخل خاک یمن را شدیدا محکوم کرد و افزود: این‌گونه حملات خودسرانه و ماجراجویانه، خارج از قواعد و اصول شناخته بین‌المللی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است.
ناصر کنعانی روز یکشنبه 6 اسفندماه گفت: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام‌عیار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه غربی هستند و تعهد به امنیت و منافع نامشروع رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را مقدم بر صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانند و برای تأمین امنیت رژیم یادشده همه اصول اخلاقی و انسانی و نیز قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد را زیر پا می‌گذارند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: آمریکا و انگلیس با این‌گونه حملات، به‌دنبال تشدید تنش و بحران در منطقه، گسترش دامنه جنگ و بی‌ثباتی، انحراف افکار عمومی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و خرید فرصت برای تداوم جنایات جنگی این رژیم متهم به نسل‌کُشی هستند.
کنعانی افزود: آمریکا و انگلیس به جای اقدام مؤثر و فوری برای از بین بردن علت اصلی ناامنی‌ها و بی‌ثباتی‌ها که همان جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی و کشتار روزانه صدها تن از ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان است، دست به حملات نظامی به کشوری می‌زنند که در تلاش است به نحوی این رژیم آدمکُش را تحت فشار قرار داده و ماشین کشتار آن را متوقف کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: مطمئنا این‌گونه عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه، به جز تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشورهای متجاوز نخواهد داشت.
براساس این گزارش فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد یکشنبه اعلام کرد که ائتلاف آمریکا با همراهی نیروهای انگلیسی ۱۸ هدف را در خاک یمن بمباران کرده است.
به گزارش ایرنا؛ به گفته مقامات یمنی حملات ائتلاف آمریکایی در استان‌های صنعا و تعز انجام گرفت.

تکذیب خبرسازی علیه یکی از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با فارس، ادعاها و اتهامات مطرح شده در یک کلیپ کوتاه ساخته شده علیه سفیر و کارکنان یکی از سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران را تکذیب و آن را شیطنت رسانه‌ای با اهداف و انگیزه‌های مجرمانه و منفعت‌طلبانه توصیف کرد.
این منبع گفت: آنچه در این فیلم کوتاه ساخته شده مطرح شده، سوءاستفاده خبری از تخلفات اداری یک کارمند سفارت و تلاش ناشیانه برای تسری آن به دیگر اعضای خدوم سفارت از جمله سفیر کشورمان است و اهداف و انگیزه‌های شیطنت‌آمیزی در ورای تولید این فیلم کاملا سطحی و مملو از اطلاعات و داده‌های غلط و بی‌اساس وجود دارد.
به گفته این‌ منبع، تخلف اداری کارمند کنسولی سفارت کشورمان در فیلم مورد اشاره، بیش از یک‌سال و نیم قبل توسط بخش‌های نظارتی وزارت امور خارجه ایران شناسایی شده که همان زمان پس از طی مراحل اداری، منجر به اخراج کارمند متخلف و تشکیل پرونده قضائی برای وی شده و نامبرده تحت تعقیب قضائی قرار دارد.
به گزارش فارس، وی بیان کرد: لذا طرح این موضوع در این مقطع زمانی آن هم‌ پس از گذشت یک‌سال از اخراج کارمند یادشده، دارای اهداف و انگیزه‌های خاص و مجرمانه است و وزارت امور خارجه این موضوع را در چارچوب‌های دیپلماتیک و حقوقی، مورد پیگیری قرار خواهد داد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟