loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلام صدیقی، خطیب جمعه تهران: کسی را انتخاب کنیدکه راه شهید رئیسی را ادامه دهد ۱۴۰۳/۰۳/۱۸ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خون آیت‌الله رئیسی کمتر از خدمات این دوره

طاهر مهدوی بازدید : 2 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)
.
حجت‌الاسلام صدیقی، خطیب جمعه تهران:
کسی را انتخاب کنیدکه راه شهید رئیسی را ادامه دهد
۱۴۰۳/۰۳/۱۸

‫آیت‌الله صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران - ایسنا‬‎

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خون آیت‌الله رئیسی کمتر از خدمات این دوره کوتاهش نبود زیرا هم حیاتش و هم مماتش برای ما خیر بود، گفت: مردم کسی را انتخاب کنند که راه رئیسی را ادامه دهد و باید رئیس‌جمهور در مسیر ولایت، در کنار مردم و در خدمت مردم باشد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین کاظم صدیقی، با اشاره به چهاردهم خرداد سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: چهاردهم خرداد سالروز عروج بت‌شکنی است که توانست مسیر تاریخ را تغییر داده و شرق و غرب را تحت تاثیر قرار دهد. او حاکمیت دین را در بستر ولایت فقیه محقق کرده و برای بعد از خودش هم ریل‌گذاری کرد. امام خمینی(ره) توانست بشر را به سوی راه سعادت که همان راه توحید و قرآن و راه فطرت است، متوجه سازد.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امام از نظر تقوا به جایی رسیده بود که بوی امام معصوم را می‌داد. میان امام خامنه‌ای نیز شباهتی با معصوم وجود دارد، زیرا پرچم در دست او است. وی با اشاره به شب‌زنده‌داری‌های امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام در دل شب و محراب اشکش زیاد بوده است و خیلی در سحرها ناله و گریه داشته است و برای همین است که او در مقابله با شاه، اسرائیل و آمریکا آنچنان قدرتمند و قرص محکم برخورد می‌کرد. درواقع امام هم شدت برخوردش در اوج بود و هم رحمتش و ویژگی‌های امام ویژگی‌های کم‌نظیری بود، لذا خدای متعال این ظرفیت انرژی و قدرت و نفس و همت بلند را به او داد که کشور ما را از یوغ سلطنت سراسر فساد بیرون بکشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: در عملیات طوفان الاقصی شاهد بودیم کارهایی که خداوند با دست یک گروه اقل از جبهه مقاومت انجام داد که معجزه‌آسا بود زیرا حمله طوفان الاقصی چند کار مهم را در صحنه بین‌الملل انجام داد که باید گفت یکی اینکه در زمان مناسب قرار گرفت و اگر این ضربه کاری زده نمی‌شد، صهیونیست‌ها، آمریکا و اروپا 
بر اساس یک نقشه بین‌المللی بنای عادی‌سازی ارتباط با کشورهای منطقه و اسلامی را داشتند تا استعمار و استثمارشان را ریشه‌دار کنند اما مقاومت چنان هوشیار بار آمده که این عادی‌سازی‌ها به کلی از صفحه نابود شد و دیگر هم احیا نخواهد شد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در تشریح آثار عملیات طوفان الاقصی، ادامه داد: برکت و رمز دوم عملیات طوفان الاقصی این بود که آن ضربه غیرقابل جبرانی بود که بر پیکره جریان لیبرال دموکراسی غرب و فرزند نامشروع‌اش صهیونیست وارد آمد. اینها ارتش خود را یکی از قوی‌ترین ارتش‌های دنیا به حساب می‌آوردند و فکر نمی‌کردند این‌طور غافلگیر شوند زیرا بعد از طوفان الاقصی هم به هیچیک از اهداف خود نرسیدند. وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور مرد کار، عمل، خدمت و صفا بود و شب و روز نمی‌شناخت و در خدمتگزاری به کشور یک نصاب تازه‌ای را به‌وجود آورد. البته ما قبلاً هم شخصیت‌های خدمتگزار داشتیم اما نه در این حد و نه با این حجم و نه با این کیفیت صداقت و پرکاری زیرا او در خدمتگزاری و نشناختن شب و روز نصاب جدیدی کرد و این درسی است که رئیس‌جمهور بعدی باید به آن توجه داشته و همه از او توقع داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، با اشاره به سفرهای خارجی رئیس‌جمهور شهید، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد و در این همه تحرک و سفر خارجی آثار ارزشمند و با برکتی برای کشور به وجود آورد که هم برای امروز و هم برای فردای کشور ایران، خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر رئیس‌جمهور در معنویت، بصیرت، فداکاری، عشق و خدمت به مردم سنگ تمام گذاشت و اگر هم‌تراز نظام ولایی بود، مردم هم در قدردانی و تشییع او هیچ کم نگذاشتند و حماسه آفریدند.
وی بیان داشت: برخورد با مصیبت دو نوع است. یک دسته افرادی هستند که زانو بغل می‌گیرند، غصه می‌خورند و دستشان به کار نمی‌رود ولی ملت ما ملت رشیدی است که مولایشان حضرت سیدالشهدا است و همان‌طور که سردار سلیمانی گفتند که ملت ما ملت اباعبدالله حسین‌(ع) و ملت شهادت است، در همه شهرها برای آیت‌الله رئیسی مجالس ترحیم، حرکت و پویایی و محبت برپا داشتند. باید گفت حماسه شما مردم مکمل حماسه خدمت آیت‌الله رئیسی بود که مانند استادش شهید بهشتی بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، خاطرنشان کرد: خون آیت‌الله رئیسی کمتر از خدمات این دوره کوتاهش نبود زیرا هم حیاتش و هم مماتش برای ما خیر بود.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: توصیه‌ای که حضرت آقا در خصوص انتخابات دارند این است که ملت ایران برای آنکه بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی منافع خود را حفظ کند، عمق راهبردی خود را تثبیت کند، ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را به مرحله بروز و ظهور برساند و همچنین بتواند رخنه‌ها و حفره‌های فرهنگی و اقتصادی را پر کند، احتیاج دارد به رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه و از همه مهم‌تر معتقد به مبانی انقلاب.
وی بیان داشت: مردم کسی را انتخاب کنند که راه رئیسی را ادامه دهد و باید رئیس‌جمهور در مسیر ولایت، در کنار مردم و در خدمت مردم باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟