loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. علی باقری : تهران میزبان ۴۱ هیئت دیپلماتیک در اجلاس مجمع گفت‌وگوی آسیایی   ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ سرپرست وزارت امورخارجه از میزبانی ۴۱ هیئت دیپلماتیک در اجلاس مجمع گفت‌وگوی

طاهر مهدوی بازدید : 1 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)
.
علی باقری :
تهران میزبان ۴۱ هیئت دیپلماتیک در اجلاس مجمع گفت‌وگوی آسیایی  
۱۴۰۳/۰۴/۰۳

‫تهران میزبان ۴۱ هیات دیپلماتیک در اجلاس مجمع گفت‌وگوی آسیایی است‬‎

سرپرست وزارت امورخارجه از میزبانی ۴۱ هیئت دیپلماتیک در اجلاس مجمع گفت‌وگوی آسیایی (ACD) در تهران خبر داد.
علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مفتخریم که فردا در تهران میزبان اجلاس وزیران مجمع گفت‌وگوی آسیایی (ACD) باشیم و ریاست این اجلاس را برعهده بگیریم.
وی افزود: ۴۱ هیئت از وزیران و سازمان‌های بین‌المللی در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه همچنین عنوان داشت: این رویداد بستری برای تقویت همکاری میان کشورهای آسیایی فراهم می‌کند و نشان‌دهنده تمایل آسیایی‌ به چندجانبه‌گرایی و فراگیری است.
 دیدار فرستادگان ویژه قزاقستان و سنگاپور با علی باقری
آکان رحمتولین، معاون اول وزارت امور خارجه قزاقستان و اونگ کنگ یونگ فرستاده ویژه وزیر امور خارجه سنگاپور که به منظور شرکت در نشست کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیایی به تهران آمده‌اند، در محل وزارت امور خارجه کشورمان با علی باقری‌کنی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیایی (ACD) که ریاست آن از مهرماه سال ۱۴۰۲ برعهده جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، سوم و چهارم تیرماه در تهران برگزار شد.
بیشتر از ۳۰ هیئت خارجی در سطح وزیر، قائم‌مقام یا معاونین ذی‌ربط وزرای خارجه، دبیران کل سازمان‌های منطقه‌ای و فرستادگان ویژه کشورهای عضو در این نشست که به میزبانی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود مشارکت خواهند داشت.

 

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران:
 صادرکنندگان، افسران و سربازان جنگ تحریمی علیه کشور هستند

‫تبدیل ارمنستان به هاب تجاری ایران در منطقه قفقاز جنوبی - تریبون نیوز‬‎

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه صادرکنندگان افسران و سربازان جنگ تحریمی علیه کشور هستند گفت: باید برای پیروزی در این نبرد تلاش کرد.
اکبر گداری در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر و نشست با صنعتگران و فعالان حوزه صنعت و معدن استان با اشاره به اینکه صادرات محصول باعث کاهش قیمت کالا در کشور می‌شود افزود: یکی از مشکلات حوزه صادراتی به تعهدات ارزی بازمی‌گردد. 
وی با بیان اینکه امروز صندوق ضمانت صادرات خدمات شایسته‌ای ارائه می‌دهد اظهار داشت: هنوز بخش خصوصی از خدمات این صندوق آگاهی ندارد این در حالیست که آگاهی از این خدمات می‌تواند ریسک صادرکنندگان را کاهش دهد.
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران از فعالیت 30 رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف خبر داد و گفت: در کشورهایی همچون پاکستان، هند و عراق هر یک 2 رایزن و در کشور چین یک رایزن بازرگانی حضور دارد و امیدواریم که تعداد رایزن‌ها به دو برابر افزایش یابد.
 وی با تاکید بر اینکه با نگاهی به بازارهای دنیا متوجه خواهیم شد که شکل صادرات تغییر کرده است عنوان کرد: امروز تولیدکنندگان محصولات در کشورهای مختلف، شبکه و زنجیره فروش ایجاد می‌کنند لذا با همکاری بخش خصوصی می‌توان زنجیره فروش را در سایر کشورها ایجاد کنیم.
گداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شرکت‌های دانش‌بنیان محصولاتی تولید می‌شود که با بهترین کیفیت به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
در ادامه استاندار همدان با بیان اینکه باید از تولیدکنندگان این افسران جنگ اقتصادی حمایت شود افزود: مقام معظم رهبری بارها بر موضوع تولید تاکید داشتند لذا شرعاً و قانوناً باید آن را اجرا کرد هر چند ممکن است برخی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه، مطلوب و اقناع‌کننده نباشد.
علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلات بخش صادرات مربوط به مباحث ارزی است یادآور شد: دولت سیزدهم بر حل این مشکلات اهتمام ویژه داشت و باید این پیگیری‌ها در دولت جدید نیز ادامه داشته باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟