loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. تجلیل از قهرمان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)   ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ از «فرزاد بادپا» که با اقدام بموقع و شجاعانه خود، فرد تروریست را در حرم شاهچراغ‌(ع) زمینگیر کرد تجلیل شد. به

طاهر مهدوی بازدید : 16 جمعه 27 مرداد 1402 نظرات (0)
.
تجلیل از قهرمان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)
  ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تجلیل استاندار فارس از قهرمان بادپای حرم | خبرگزاری صدا و سیما
از «فرزاد بادپا» که با اقدام بموقع و شجاعانه خود، فرد تروریست را در حرم شاهچراغ‌(ع) زمینگیر کرد تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، با حضور ایمانیه استاندار فارس و عارف نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، از فرزاد بادپا که با اقدام به‌موقع و شجاعانه خود فرد تروریست را در حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) زمینگیر کرد تجلیل شد.
استاندار فارس در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در بین جوانان ما و رویش‌های انقلاب، الگو‌هایی از شجاعت و نوع‌دوستی حضور دارند که توجه‌شان به جان دیگران بیش از جان خودشان است و به نجات همنوعان خودشان بیشتر فکر می‌کنند. 
ایمانیه افزود: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف برای به استخدام درآوردن این جوان شجاع و نوع‌دوست اعلام آمادگی کرده‌اند. 
وی بیان داشت: البته پیش از تشکر از وی باید از مادر او قدردانی کرد که یک شیرمرد را تربیت کرده است.
خادم حرم شاهچراغ یک قهرمان است
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حرم شاهچراغ یک نفر که مسئولیت رسمی امنیتی هم نداشت جانش را به خطر انداخت و فرد تروریست را مهار کرد. این‌گونه انسان‌ها را باید به جامعه ‌شناساند و به یک قهرمان تبدیل‌شان کرد.
سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: دشمنانی داریم که از روی بغض یا تحلیل‌های اشتباه مرتب در حال دشمنی و خشم ورزیدن هستند و از مردم ما انتقام می‌گیرند. اقدامات تروریستی اینچنینی در حرم مطهر شاهچراغ ترور کور به حساب می‌آید به این دلیل که در آنجا نه فرد مسلحی بود نه اقدام نظامی انجام می‌شد؛ بلکه مردم کوچه و خیابان بودند و عامل تروریستی به هرجا که می‌توانست تیراندازی کرد.
قاضی‌زاده‌ هاشمی افزود: در این حرم انسان‌ها و خانواده‌هایی حضور داشتند که برای نماز آماده می‌شدند و در حال عبادت بودند، در همین جمعیت یک نفر که مسئولیت رسمی امنیتی هم نداشت جانش را به خطر انداخت و فرد تروریست را مهار کرد. این‌گونه انسان‌ها را باید به جامعه‌ شناساند و به یک قهرمان تبدیل‌شان کرد. اگر چنین شخصی یعنی خادم حرم شاهچراغ اقدامی نمی‌کرد و جلوی تروریست را نمی‌گرفت چه می‌شد؟ آن تروریست ۲۴۰ فشنگ داشت و تعدادی بسیار از زائران و خانواده‌ها دچار مشکل و فرزندانی بی‌سرپرست می‌شدند یا جان خود را از دست می‌دادند اما این خادم با ایثارگری عقلانی، با تدبیر و اقدام بموقع، شجاعانه ایستاد و با فرد تروریست درگیر شد.
وی با اشاره به اینکه ما به چنین افرادی در سیل، زلزله، آتش‌سوزی و سایر بحران‌ها نیاز داریم، گفت: مانند علی لندی که نماد ازخودگذشتگی است که برای نجات جان دیگری خود را به خطر انداخت. هیچ مابه‌ازای مادی برای این ایثارگری‌ها نمی‌توانیم داشته باشیم.

 

مرد شُجاعی که تروریست داعشی را

در شاهچراغ شیراز زمینگیر کرد اهل کجاست؟

فرزاد بادپا

فرزاد بادپا فردی است که توانست با فداکاری تروریستی که به حرم شاهچراغ‌(ع) حمله کرده بود، را متوقف کند.

به گزارش اول فارس فرزاد بادپا، فردی که با فداکاری توانست تروریستی که به حرم شاهچراغ (ع) حمله کرده بود را متوقف کند از نیرو‌های خدماتی حرم شاهچراغ (ع) است که حدود یک سال و ۲ ماه است که در حرم مطهر مشغول به کار است.

این نیروی خدوم حرم مطهر شاهچراغ (ع) لحظه ورود فرد تروریست را به حرم این گونه تشریح می‌کند: آن شب حرم زائران زیادی داشت، در زمان تیراندازی ابتدا فکر کردم صدای ترقه است، بیرون آمدم، دیدم زائری زمین افتاده است و خواهر زائری دیگری هم که تیر خورده بود و از پایش خون می‌آمد بر روی زمین افتاده بود.

وی ادامه داد: فرد تروریست با سلاح کلاشی که در دست داشت به سمت مردم حمله می‌کرد، پشت سرش دویدم به او حمله کردم و او را روی زمین انداختم تا زمانی که نیرو‌های عملیاتی رسیدند.

فرزاد بادپا 1

بادپا در پاسخ به این سوال که در لحظه‌ای که فرد تروریست را دنبال می‌کردید و به سمت شما برگشت، آیا نترسیدید که مورد حمله قرار بگیرید، گفت: در آن لحظه نگاه به گنبد حرم کردم و دلم قرص شد، احساس کردم فردی از پشت سر مرا به جلو هل داد و گفت حرکت کن؛ مطمئن بودم دست حضرت پشت سرم است.

این نیروی خدماتی فداکار ادامه داد: وقتی به فرد تروریست رسیدم با زانو ضربه‌ای به او زدم و به زمین افتاد. پس از آن دست‌هایش را به پشت آوردم، کلامی حرف نزد.

وی گفت: او را در نزدیکی سقاخانه به زمین زدم، در آن قسمت عصر‌ها فرش پهن می‌کنیم تا زائران استراحت کنند. حدود پنجاه تا شصت زائر آنجا بودند، فرد تروریست قصد حمله به آن‌ها را داشت من را که دید اسلحه را سمت من گرفت، خواست خدا و حضرت بود که به سمت من تیری شلیک نکرد البته من سریع‌تر به او رسیدم و او را روی زمین خوابانده و اسلحه‌اش را به سمت دیگری پرت کردم و بعد دوستان حوزه امنیتی وارد شدند و فرد مهاجم را در اختیار گرفتند.

بر اساس گزارش برخی منابع غیر رسمی و محلی ، فرزاد بادپا از عشایر غیور و لُر تبار  منطقه جوزار ممسنی است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟