loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران:  امروز رفح مظلوم و مقتدر به نقطه پایان کار رژیم صهیونیستی تبدیل شده است    ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ امام جمعه موقت تهران گفت: امرو

طاهر مهدوی بازدید : 4 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)
.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران:
 امروز رفح مظلوم و مقتدر به نقطه پایان کار
رژیم صهیونیستی تبدیل شده است
   ۱۴۰۳/۰۳/۱۱

‫ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران - ایسنا‬‎

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز رفح مظلوم و مقتدر به نقطه پایان کار رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، علی رغم ابزارها و سلاح‌هایی که آمریکا در اختیار رژیم قرار داده و نهادهای بین‌المللی از آنها حمایت کرده‌اند، باز غزه ایستاده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: شهید رحمتی، استاندار جوان عالم و پرتلاش در دوران مسئولیت کوتاه در جایگاه منزلت و مقبولیت قرار گرفت؛ شهید امیرعبداللهیان سکاندار دیپلماسی در قلب محور مقاومت و محور جهان اسلام و حلقه اتصال امت اسلامی در برابر استکبار با اندیشه ناب دینی و برنامه‌ریزی برای خلق قدرت مضاعف برای جمهوری اسلامی کارهای بزرگی انجام داد و شهید امام جمعه تبریز و خلبانان عزیز دارای علم، نماد اخلاق بودند که همگی دعوت خدا را لبیک گفتند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر مسئولان نظام به مسئله حجاب و عفاف توجه می‌کنند، برای حفظ کرامت زنان مسلمان و حفظ شخصیت جامعه بانوان است.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار کرد: این دولت در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با یک نقشه راه حرکت خود را آغاز کرد و در طول سه سال گذشته در این مسیر گام‌های بلندی برداشت.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: رئیس‌جمهور شهید در ابتدای دولت در بخشنامه‌ای برای تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با رصد دقیق ناترازی بودجه، بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه‌ریزی تاکید کرد و در مسیر مدیریت درست هزینه‌های دولت که عامل اصلی این ناترازی بود، قدم برداشت و کار بزرگی را در این زمینه انجام داد.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: تلاش برای افزایش درآمدهای مالیاتی، اقدام جدی برای تخصیص منابع نسبت به پروژه‌های عمرانی که در مسیر اتمام است و آغاز نکردن پروژه‌های جدید مگر بر ضرورت آن، مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم بود.
وی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در پایان دهه نود منفی بود اما در سه سال دولت سیزدهم به طور متوسط بیش از پنج درصد رشد داشته است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد اظهار کرد: نقش مهم دیپلماسی فعال و مؤثر اقتصادی که تاثیر مهمی در ارتقای جایگاه ایران و افزایش اقتدار امت اسلامی ایفا کرد، در دولت سیزدهم مشهود است به طوری که سطح روابط با کشورهای همسایه شمال، جنوب، شرق و غرب به‌صورت ملموس ارتقا یافت.
امام جمعه موقت تهران گفت: در شهادت رئیس‌جمهور بزرگوار ایران، کشورهایی با حوزه تمدن ایران اعلام عزای عمومی کردند، به‌طوری‌که برخی تحلیلگران عرصه سیاست نوشتند دولت‌های یک چهارم جمعیت جهان برای این واقعه اعلام عزای عمومی کردند.
وی افزود: عضویت ایران در پیمان شانگهای، عضویت در گروه بریکس که تبدیل به مهم‌ترین نماد قدرت‌های نوظهور برای اثرگذاری بر فرآیند سیاسی بین‌الملل شده و دارای جذابیت بالایی است و ده‌ها کشور خواهان عضویت در این گروه هستند، از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: افراد در فضای پیش رو در گفت‌وگو، مناظره‌ها و مصاحبه‌ها مراقب باشند هزینه‌های کشور را افزایش ندهند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز رفح مظلوم و مقتدر به نقطه پایان کار رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، علی رغم ابزارها و سلاح‌هایی که آمریکا در اختیار رژیم قرار داده و نهادهای بین‌المللی از آنها حمایت کرده‌اند، باز غزه ایستاده است.
سرپرست وزارت امور خارجه: سیاست همسایگی دولت بسترسازِ مؤلفه‌های قدرت ایران در عرصه سیاست خارجی شد
علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت. وقتی عملیات طوفان‌الاقصی آغاز شد رژیم صهیونیستی در هیچ دادگاه بین‌المللی محکوم نشد اما امروز در عالی‌ترین مرجع حقوقی بین‌المللی این رژیم به نسل کشی متهم شد و باید به اتهامات آن رسیدگی شود. وقتی که هفت ماه پیش عملیات طوفان‌الاقصی آغاز شد هیچ حکمی درخصوص سران رژیم صهیونیستی از سوی دیوان بین‌المللی کیفری صادر نشد اما امروز دادستان این دیوان، حکم دستگیری نخست‌وزیر جنایتکار و قاتل رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ بی‌رحم و خون‌آشام آن را 
صادر کرده است.
سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: وقتی عملیات طوفان‌الاقصی آغاز شد هیچ کشوری رابطه خود را با اسرائیل قطع نکرد بلکه زمینه‌سازی برای عادی‌سازی روابط را پیگیری می‌کردند، اما امروز شاهد هستیم که تعداد قابل توجهی از کشورها در اقصی نقاط جهان از جمله در آمریکای لاتین رابطه خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند و برخی نیز از روابط اقتصادی خود را با آن رژیم قطع کردند که این نشان‌دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است.
رویکرد صحیح سیاست خارجی در دولت سیزدهم مانع از تحقق هدف آمریکا شد
وی عنوان کرد: از همان زمان این نگاه میان کشورهای مختلف از جمله کشورهای منطقه شکل گرفت، سیاست همسایگی توانست جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک محور تضمین‌کننده ثبات در منطقه نشان دهد. آمریکایی‌ها در طول دهه‌های گذشته تلاش کردند که ایران را میان همسایگان خود با این ادعای دروغ که ایران به دنبال ترویج بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است منزوی کنند، اما رویکرد صحیح سیاست خارجی در دولت سیزدهم مانع از تحقق هدف آنها شد.
سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: وقتی جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه رژیم صهیونیستی را تنبیه کرد کشورهای منطقه ‌این حرکت را به معنای یک حرکت بی‌ثبات‌کننده تلقی نکردند بلکه این حرکت را دفاع مشروع از منافع و امنیت ملی ایران تلقی کردند. این موفقیت ما در تحقق اهداف میدان و دیپلماسی بود که هر دو همزمان و همسو با یکدیگر و رو به جلو حرکت کردند. 
باقری عنوان کرد: وقتی میدان و دیپلماسی همدل، یک رنگ و همسو با یکدیگر و حرکت کنند دستاوردهای خوب و بزرگی همچون آنچه که در این دولت شاهد بودیم 
رخ می‌دهد، زمانی گفته می‌شد که اگر فلان موشک آزمایش شود فلان اتفاق می‌افتد اما در دوره آیت‌الله رئیسی ما دیدیم که هیچ حرکتی برای ایجاد مؤلفه‌های قدرت در کشور نه تنها متوقف نشد، بلکه ادامه پیدا کرد و تقویت هم شد که این نشان‌دهنده هوشمندی دیپلماتیکی بود که در دولت آیت‌الله رئیسی، شخص ایشان و البته شخص شهید امیرعبداللهیان 
وجود داشت.
اگر انتخاب آیت‌الله رئیسی در 1400 نبود شاید درخشندگی در عرصه سیاست خارجی ایران همچون عملیات وعده صادق را شاهد نبودیم
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: سیاست همسایگی آیت‌الله رئیسی بسترسازِ میدانداری مؤلفه‌های قدرت ایران در عرصه سیاست خارجی ایران بود. اگر این اتفاق در سال ۱۴۰۰ آغاز نمی‌شد شاید یک همچنین درخشندگی در عرصه سیاست خارجی ایران را همچون عملیات وعده صادق شاهد نبودیم، اما این آینده‌نگری، دوراندیشی و نگاه رو به جلو توسط سیاستمدار صادقی چون آیت‌الله رئیسی توانست یک همچنین اقتداری را برای جمهوری اسلامی ایران به بار آورد.
کشورهای اسلامی می‌توانند مانع از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شوند
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و بیش از گذشته تلاش می‌کنیم در عرصه‌های حقوقی، بین‌المللی و دیپلماسی حامی و پشتیبان واقعی مقاومت باشیم. 
از روز پنجشنبه من تماس‌های تلفنی را با وزرای خارجه کشورهای مسلمان و منطقه آغاز کردم و امروز هم به این تماس‌ها ادامه خواهیم داد تا بتوانیم از ظرفیت کشورهای اسلامی و منطقه استفاده کنیم و اجازه ندهیم صهیونیست‌ها همچنان به جنایات خودشان علیه مردم غزه ادامه دهند.
سرپرست وزارت امور خارجه اظهار داشت: جنگ در غزه هرچه بیشتر طول بکشد نشان‌دهنده درماندگی صهیونیست‌ها است چرا که یک طرف همه توانمندی‌های پیشرفته دنیای حاضر در عرصه نظامی را در اختیار دارد و طرف دیگر جز باور، ایمان و مقاومت چیز دیگری ندارد که این مقاومت هم برگرفته از تفکر شخصیت بزرگی چون امام خمینی(ره) است و امروز رهبری معظم انقلاب آن نهالی را که توسط حضرت امام راحل کاشته شده بود، تبدیل به یک درخت تنومند در سطح منطقه کرده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟