loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. انتخاب حاجی‌بابایی و نیکزاد به عنوان نواب رئیس محمدباقر قالیباف با ۱۹۸ رأی به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد  ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ با رأی اکثریت منتخبان مجلس شورای اسلامی، محمدب

طاهر مهدوی بازدید : 6 چهارشنبه 09 خرداد 1403 نظرات (0)
.
انتخاب حاجی‌بابایی و نیکزاد به عنوان نواب رئیس
محمدباقر قالیباف با ۱۹۸ رأی
به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد 
۱۴۰۳/۰۳/۰۸

‫محمدباقر قالیباف با ۱۹۸ رای رئیس مجلس دوازدهم شد | کارآفرینان نیوز‬‎

با رأی اکثریت منتخبان مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس ‌مجلس دوازدهم انتخاب شد.
در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، اسامی محمد‌باقر قالیباف منتخب تهران، منوچهر متکی منتخب تهران و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری منتخب قم به عنوان سه داوطلب ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام شد.
در نهایت، محمدباقر قالیباف با ۱۹۸ رأی به عنوان رئیس ‌مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول انتخاب شد.
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ۶۰ رأی و منوچهر متکی ۵ رأی کسب کردند.
حاجی‌بابایی و نیکزاد نواب رئیس‌ مجلس شدند
همچنین در دومین جلسه رسمی صحن دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا حاجی‌بابایی و علی نیکزاد به ترتیب به عنوان نایب اول و دوم رئیس ‌مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عبدالرضا مصری، علی نیکزاد، حمید رسایی، موسی غضنفرآبادی و حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان کاندیداهای نواب رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در انتخابات هیئت‌رئیسه اعلام شدند.
علاءالدین بروجردی رئیس سنی مجلس دوازدهم نتیجه آرای انتخابات نواب رئیس اجلاسیه اول مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:
مجموع حاضران ۲۸۷ نفر:
- حمیدرضا حاجی‌بابایی با ۱۷۵ رای نایب‌رئیس اول
- علی نیکزاد ۱۶۹ رای به عنوان نایب‌رئیس دوم
- عبدالرضا مصری ۱۱۵ رأی
- حاجی‌دلیگانی ۹۶ رأی
- رسایی ۳۵ رأی
- غضنفرآبادی ۱۶ رأی
آرای باطله: ۲ رأی
علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شد
روح‌الله متفکر آزاد نیز اظهار کرد: اولین جلسه هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم تشکیل شد.
وی در این‌باره افزود: بر این اساس حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی به عنوان سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم انتخاب شد.
رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد
محمدباقر قالیباف، رئیس ‌مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب به عنوان رئیس ‌مجلس دوازدهم ضمن تشکر از منتخبان مجلس به جهت انتخاب وی به عنوان رئیس ‌مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده خود را نماینده شما می‌دانم و با همه ظرفیت و توانی که دارم، تلاش خواهم کرد ذیل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با کمک شما مجلس دوازدهم در پیگیری منافع و مصالح مردم کارنامه‌ای درخشان داشته باشد.
وی بیان کرد: همه می‌دانیم کار در مجلس یک کار جمعی است و همه باید در تعیین اولویت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با فهم مشترک عمل کنیم. ساختار مجلس به گونه‌ای است که اگر عموم نمایندگان بر یک موضوعی عزم نکنند مجلس نمی‌تواند کار مؤثر انجام دهد و گاه حتی یک نماینده هم می‌تواند به مسیری که عموم نمایندگان پیگیری می‌کنند، لطمه بزند.
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت آن است که مردم از ما مسئولان چه ما نمایندگان و چه دیگر مدیران اجرائی توقع دارند که به جای حاشیه‌پردازی فقط به فکر مسائل آنان باشیم. حضرت آقا خط اصلی مجلس را در پیام خود روشن کردند و مجلس دوازدهم باید رویکرد اصلی خود را همین رهنمودها قرار دهد. رهبر حکیم انقلاب آرام‌بخشی، امیدآفرینی و دعوت به همدلی در محیط عمومی و پرهیز از مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در داخل مجلس را مبنای عمل مجلس دوازدهم تعیین فرمودند لذا به نظر می‌رسد رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد.
قالیباف تاکید کرد: ما باید برای ایجاد امید در مردم به فهم مشترک برسیم و همگرا و همدل عمل کنیم و با هر گرایش و سلیقه سیاسی که داریم روی اولویت داشتن حل مسائل مردم اتفاق نظر داشته باشیم. اختلاف سلیقه‌ها در روش حل مسائل هم طبیعی است و هم باعث دقیق‌تر شدن بحث‌ها می‌شود اما همه باید مراقب باشیم که هر حاشیه‌پردازی یا مسابقات رسانه‌ای یا مجادلات سیاسی خلاف آرامش‌بخشی و امیدآفرینی و خلاف رهنمودهای صریح رهبر انقلاب است.
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند هم محور وحدت باشد و هم باعث امیدآفرینی شود برنامه هفتم پیشرفت کشور است که میثاق ملی ما در مجلس و دولت شهید رئیسی است که به عنوان یکی از میراث‌های مهم این شهید بزرگوار محسوب می‌شود و می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند. اگر ما در مجلس یا دولت روی اجرای برنامه هفتم بایستیم، می‌توانیم در کوتاه‌مدت مشکلات روز مردم را مدیریت کنیم و در بلندمدت پیشرفت کشور را رقم بزنیم. امیدوارم همه ما نمایندگان تا پایان دوره نمایندگی بتوانیم مطابق توصیه‌های رهبر انقلاب و با رعایت تقوا، گذشت، انصاف و مسئولیت‌پذیری و کار بی‌منت تکلیف خودمان را در قبال مردم و انقلاب
انجام دهیم.
جهان دیگر تحمل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را ندارد
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی همچنین در مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بمباران آوارگان و کودکان بی‌دفاع فقط از شیطان برمی‌آید. جهان دیگر تحمل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را ندارد. تمام دولت‌ها به‌ویژه دولت‌های مسلمان باید همسو با ملت‌های خود و همراه با آزادی‌خواهان جهان برای توقف این نسل‌کشی اقدام عملی کنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟