loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. تعداد شهدا تا 200 نفر اعلام شده است اسرائیل انتقام شکست در جبالیا را با بمباران چادرهای آوارگان در رفح گرفت  ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ رژیم آپارتاید اسرائیل، کمتر از یک روز پس از آن که، چندین کماندو

طاهر مهدوی بازدید : 4 سه شنبه 08 خرداد 1403 نظرات (0)
.
تعداد شهدا تا 200 نفر اعلام شده است
اسرائیل انتقام شکست در جبالیا
را با بمباران چادرهای آوارگان در رفح گرفت
 ۱۴۰۳/۰۳/۰۷

رژیم آپارتاید اسرائیل، کمتر از یک روز پس از آن که، چندین کماندوی ویژه خود را در تونل‌های غزه از دست داد (کماندوهایی که برای آزاد کردن اسیرانشان وارد تونل‌های جبالیا رفته بودند اما خود کشته یا اسیر شدند) و پایتختش از نقطه‌ای که گفته بود پاکسازی‌اش کرده، آماج حملات دقیق موشکی قرار گرفت، دست به انتقام زد. انتقام از چه کسی؟! از همان زنان و کودکان و غیرنظامیانی که تاکنون، انتقام می‌گرفت! برای چه؟! برای جمع کردن افتضاحی که در تل‌آویو و جبالیا کاشته بود. وقتی روز شنبه اعلام شد، صهیونیست‌ها در جبالیا و تل‌آویو درست مثل روزهای نخستین این جنگ ضربه سنگینی خوردند، صهیونیست‌هایی که حسابی از این ضربات دیوانه‌کننده دچار جنون شده و گیج شده بودند به رفح حمله کردند! به همان جایی که کمی قبل‌تر، دادگاه لاهه با صدور حکمی گفته بود، صهیونیست‌ها نباید به آنجا حمله کنند! آنها چادرهای آوارگان فلسطینی را که از شمال و مرکز و شرق و غرب این باریکه به آنجا کوچانده شده بودند، بمباران و ده‌ها نفر را قتل عام کردند. تعداد شهدای این حمله جنون‌آمیز را تا 200 نفر هم اعلام کرده‌اند و تقریبا تمام این شهدا، زن، کودک، نوزاد و غیرنظامی هستند. تعداد زیادی نیز در این حمله مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها به انتقام گرفتن از زنان و نوزادان و کودکان عادت دارند. شاید، به قیمت بی‌آبروتر شدن، حاضر شده‌اند حواس‌ها را از شکست سنگین و رسوای یک روز قبل این حمله، دور کنند. اکنون و با این حملات وحشیانه رسانه‌ها از ضربات حماس در جبالیا و تل‌آویو کمتر می‌نویسند!
واکنش‌های گسترده؛ همه محکوم کردند
بسیاری حتی آنهائی که با این رژیم رابطه دارند، علیه این جنایت موضع تُندی گرفتند. به طور طبیعی حماس و جهاد اسلامی جزو اولین گروه‌هایی بودند که علیه این جنایت جنون‌آمیز موضع گرفتند. به گزارش الجزیره حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما دولت آمریکا و جو بایدن را به طور ویژه مسئول این جنایت می‌دانیم...از همه طرف‌ها به ویژه مصر می‌خواهیم رژیم صهیونیستی را برای خروج نیروهای خود از گذرگاه رفح تحت فشار قرار دهند...خواستار اجرای فوری احکام و تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری و فشار بر رژیم اشغالگر جهت توقف جنایاتش هستیم... رژیم صهیونیستی شامگاه امروز دست به جنایت دیگری علیه آوارگان فلسطینی در غرب رفح زد و این بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به دستور اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری است.»
انصارلله یمن هم علیه این جنایت هولناک موضع گرفت و گفت جنایت رفح عمق وحشیگری صهیونیست‌ها را اثبات می‌کند. دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: «ما قتل‌عام فجیع اسرائیل علیه آوارگان شمال غرب رفح را که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت به شدت محکوم می‌کنیم... نسل‌کشی اسرائیل علیه آوارگان غزه نشان‌دهنده سطح وحشیگری دشمن اسرائیلی و عمق جنایت و هولناک بودن آن است... کشتار غیرنظامیان بار دیگر شکست دشمن را ثابت می‌کند و به جهانیان اثبات می‌کند که این رژيم به قوانین بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهد و هیچ توجهی هم به تصمیمات دیوان دادگستری ندارد. ما آمریکا را مسئول کامل جنایت رفح و سایر کشتارها می‌دانیم چرا که این کشور حامی اصلی دشمن صهیونیستی است.»
عربستان: قویاً محکوم می‌کنیم
بیانیه عربستان هم در محکومیت این جنایت، شدیداللحن بود. در بیانیه وزارت خارجه این کشور -که به دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها نیز هست- آمده است: «پادشاهی عربستان سعودی قویاً تداوم کشتار توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ادامه حمله به غیرنظامیان بی‌دفاع را محکوم و تقبیح می‌کند.» فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان نیز پیش از این گفته بود: «اسرائیل مجبور نیست تصمیم بگیرد که فلسطینی‌ها چه زمانی حق داشتن کشور خود را دارند... کاملاً ضروری است که اسرائیل باید بپذیرد که بدون وجود کشور فلسطین نمی‌تواند وجود داشته باشد... اسرائیل چه آن را بپذیرد چه نپذیرد، یک کشور فلسطینی پدید خواهد آمد.» 
جوانان عراقی نیز پس از شنیدن این خبر-با توجه به این که صهیونیست‌ها حامی صد درصدی صهیونیست‌ها هستند و در حمایت از این رژیم و جنایاتش حتی دادگاه لاهه و احکامش را محکوم کرده‌اند- به یک رستوان آمریکایی در بغداد حمله کردند.
خبرنگار صهیونیست: حمله به رفح آتش عیدمان بود!
یکی از عجیب‌ترین و جنون‌آمیزترین مواضع در‌باره این حملات جنون‌آمیز را، یک خبرنگار مشهور صهیونیست گرفت. «یانون ماگال» قتل‌عام بیش از 200 غیرنظامی در بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی و به آتش کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی در شمال غرب شهر رفح را به عنوان «شعله اصلی عید یهودیان» نامید!
سوای این واکنش جنون‌آمیز، محکومیت‌ها آن‌قدر زیاد شد که صهیونیست‌ها دست به ابزار همیشگی‌شان یعنی «دروغ» بردند. آنها طبق روال همیشه مدعی شدند هدف از حمله به چادرهای آوارگان در رفح، ترور دو تن از رهبران حماس بود! 
از سوی دیگر خبر می‌رسد، اعتراض‌های دانشجویی و غیردانشجویی علیه نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه، همچنان ادامه دارد. دیروز تصاویری از راهپیمایی اساتید و دانشجویان دانشگاه اوتاوا در کانادا منتشر شد. در اسلامبول نیز مردم در محکومیت حمله صهیونیست‌ها به رفح، به خیابان‌ها آمدند و علیه این رژیم منفور شعار دادند. یک روز پیش از این تجمعات «گیدئون لوی»، روزنامه‌نگار «هاآرتص» در گفت‌و‌گو با CNN گفته بود: «اسرائیل تبدیل به یک کشور منفور و منزوی شده است. اسرائیلی‌ها کی می‌خواهند از این خواب بیدار شوند و بگویند دیگر بس است؟! خسارت روز به روز برای اسرائیل در حال افزایش و بخشی از آن غیرقابل جبران و غیرقابل ترمیم است.» تظاهرات بسیار گسترده دیگری در «کیپ تاون» آفریقای جنوبی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد.
درگیری با سربازان مصری 
بسیاری از مردم مصر از جمله نظامیان این کشور، مسلمان و حامی ملت مظلوم فلسطین هستند. دیروز ساعاتی پس از حملات صهیونیست‌ها به رفح خبر رسید، نیروهای مسلح مصری در گذرگاه رفح با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند. خبرهای بعدی می‌گفت، صهیونیست‌ها دستور اکید داده‌اند نباید کوچک‌ترین خبری از جزئیات و تلفات احتمالی‌شان در این درگیری منتشر شود. مصری‌ها اما گفتند دو نظامی‌شان کشته شده‌اند. تا لحظه تنظیم این گزارش، جزئیات بیشتری از این حادثه مهم منتشر نشده بود.
شهادت 192 نفر از کارکنان آژانس آنروا در جنگ غزه
اما کمیسر کل آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل پس از این که گفت «غزه تبدیل به جهنم روی زمین شده است» تاکید کرد برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تلاش خواهد کرد. «فیلیپ لازارینی» تصریح کرد که آنروا در سال‌های اخیر از نظر مالی تضعیف شده است و با متهم شدن برخی کارکنان این آژانس به مشارکت در حمله هفتم اکتبر، اوضاع آن از قبل هم بدتر شد. به گفته لازارینی 14 کشور تامین‌کننده منابع مالی آژانس آنروا کمک‌های مالی خود به این نهاد را از سر گرفته‌اند و تنها آمریکا باقی مانده است. وی گفت از آغاز جنگ در غزه 192 نفر از کارکنان آنروا در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.
پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد حمله صهیونیست‌ها به رفح بار دیگر نشان داد که «هیچ مکان امنی در باریکه غزه وجود ندارد.» پزشکان بدون مرز اضافه کرد که ده‌ها زخمی و کشته به مرکزی که این نهاد در رفح تجهیز و حمایت می‌کند منتقل شده‌اند.
همزمان سازمان بین‌المللی «خبرنگاران بدون مرز» نیز اعلام کرد از رژیم صهیونیستی به‌خاطر کشتار دو خبرنگار دیگر در غزه شکایت رسمی خواهد کرد. بیش از 140 خبرنگار و فعال رسانه‌ای رسمی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند!
شکست بایدن در ایالت‌های کلیدی 
نتایج مطالعات مؤسسه نظرسنجی «یوگاو» اما نشان می‌دهد مشارکت و مدیریت بایدن، در حملۀ رژیم صهیونیستی به غزه، تاثیر زیادی بر کاهش شانس وی برای پیروزی مجدد در انتخابات دارد و او به احتمال زیاد، ایالت‌های کلیدی را در انتخابات خواهد باخت.
 
 
در واکنش به حملات بی‌وقفه مقاومت لبنان
 معاریو: حزب‌الله در حال نابودی زیرساخت‌ها
و شهرک‌های شمالی اسرائیل است
 
‫حمله سنگین موشکی حزب الله به محل تجمع سربازان اسرائیل/زخمی شدن ۲۴ نظامی  ارتش اسرائیل/ افزایش تعداد شهدای غزه به ۲۶ هزار و ۷۵۱ شهید - تابناک | TABNAK‬‎

روزنامه عبری زبان «معاریو» در گزارشی راجع به عملیات‌های پی‌در‌پی حزب‌الله لبنان در جبهه شمال نوشته است که «نباید به این وضع که هر روزه شاهد نابودی خانه‌ها و زیرساخت‌های [منطقه] الجلیل است عادت کنیم. شهرک‌های شمالی و آینده آن‌ها یکی یکی در حال نابودی است.»

جنبش حزب‎الله لبنان بازیگری موثر، معتبر و محبوبی بوده است که از ابتدای تأسیس تاکنون توانسته است روند رو به رشد خود را به خوبی طی کند و به یکی از تأثیرگذارترین بازیگران و شاید تأثیرگذارترین بازیگر غیردولتی در منطقه تبدیل شود که دولت‌های زیادی حالا باید خود را با سیاست‌های آن تنظیم کنند! از جمله دولتِ (البته نامشروع) رژیم آپارتاید اسرائیل که حالا گرفتار شرایطی است که این بازیگر قدرتمند بر آن تحمیل کند. در شرایطی که چندین ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد، نوعِ کنشگری جنبش حزب‌الله و طرحی که در تقابل با رژیم اسرائیل برساخته، نظر بسیاری از ناظران را به سمت خود جلب کرده است. بسیاری بر این باورند که حزب‌الله نبردی بزرگ اما کنترل شده را که روز به روز سنگین‌تر شده است علیه رژیم آپارتاید اسرائیل مدیریت می‌کند که هدف اصلی و اعلامی آن «حراست از شالوده و سازِکار‌های مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه» است.
شهرک‌های ویران شده صهیونیستی
اما در مورد تأثیرات ویرانگر همین «عملیات‌های کنترل شده» روزنامه صهیونیستی معاریو نوشته است که «نباید به این وضع که هر روزه شاهد نابودی خانه‌ها و زیرساخت‌های الجلیل است عادت کنیم. شهرک‌های شمالی و آینده آن‌ها یکی یکی در حال نابودی است.» رئیس شهرک مرگلیوت
-شهرکی که با تعداد زیادی موشک در هم کوبیده شد- نیز با اعتراض گفته است: «اتاق عملیات نظامی در این شهرک را خواهیم بست و اجازه ورود ارتش به مرگلیوت را نخواهیم داد. ما به آن‌ها نیازی نداریم.» اوضاع صهیونیست‌ها در این جبهه به قدری آشفته شده است که همین روزنامه عبری زبان خبر می‌دهد شهردار مرگلیوت در الجلیل علیا نیز گفت که ما به دنبال جدایی کامل از ارتش و دولت اسرائیل هستیم، به همین خاطر تصمیم گرفتیم ارتباط خود را با دولت قطع کنیم و همه نظامیان ارتش را هم از این شهرک اخراج کنیم.»
از آن سو نوبت به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی رسید که اعلام کند در نتیجه حملات موشکی و پهپادی از لبنان تاکنون بیش از 930 ساختمان در مناطق مرزی آسیب دیده است. این شرایط باعث کوچ اجباری صهیونیست‌ها به مناطق دیگر و بعضا حتی مهاجرت معکوس آنها به سمت کشورهایشان شده است. در این باره رادیو سراسری رژیم اسرائیل اعلام کرد که «درخواست تابعیت آلمان از سوی شهرک‌نشینانی که اصالتی آلمانی دارند، به‌شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.» سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: طی ماه گذشته تنها در منطقه «المطله» 46 بار آژیرهای هشدار به دلیل شلیک موشک و پهپاد از لبنان به صدا درآمده است.
حزب‌الله لبنان دست بردار نیست
در حالی که رژیم آپارتاید اسرائیل در ساعات شامگاهی روز یکشنبه زیر آتش حداقل 70 موشک حزب‌الله رفت و روز را این‎گونه به پایان برد، دیروز را نیز با آتش حزب‌الله آغاز کرد. مقاومت لبنان در همین رابطه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن علیه روستاهای جنوب لبنان، مبارزان مقاومت اسلامی امروز ساختمانی را در شهرک مرگلیوت که نیروهای دشمن در آنجا مستقر شده بودند، با سلاح مناسب هدف قرار دادند.» کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز درباره این حمله گفت سه موشک ضد زرهی 
به ساختمانی در مرگلیوت اصابت کرد و خسارت‌های سنگینی به بار آورد. همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از وقوع حملاتی به پایگاه صهیونیستی المالکیه خبر داد. دیگر رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند آژیرهای هشدار در «کریات شمونا» و منطقه «اصبع الجلیل» در شمال اراضی اشغالی به دلیل نفوذ پهپاد از جنوب لبنان به صدا درآمدند. به گفته خبرنگار المیادین، سه پهپاد مقاومت به سمت شمال فلسطین اشغالی به پرواز درآمده بودند.
رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند صبح دیروز یک پهپاد وابسته به ارتش اسرائیل در خاک لبنان سقوط کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به سقوط یک فروند پهپاد از نوع اسکای رایدر در خاک لبنان در صبح امروز اعتراف کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد که دلیل سقوط این پهپاد در دست بررسی است. پهپاد اسکای رایدر برای ماموریت‌های شناسایی کوتاه برد طراحی شده و مجهز به موتور الکتریکی و پروانه است و تصاویر را از دوربین‌ها و حسگرهای نصب شده بر آن به طور زنده به مقرهای فرماندهی ارسال می‌کند.
بعد از آن، حزب‌الله لبنان از عملیات جدید علیه نظامیان صهیونیست و مواضع آنها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف، تک تیراندازان مقاومت اسلامی، تجهیزات جاسوسی تازه برپا شده اشغالگران را در پایگاه مسکاف عام به طور مستقیم هدف حمله قرار داده و ویران کردند. همچنین مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که با پهپادهای انتحاری پایگاه نظامی بیت هلل که مقر گردان السهل جمعی تیپ ۷۶۹ در آن قرار دارد و نیز محل استقرار سامانه‌های گنبد آهنین و نظامیان و افسران را هدف قرار داده است.
میرون با 50 موشک کوبیده شد
در آخرین گزارش‌ها تا زمان تنظیم این متن، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله موشکی سنگین به شمال سرزمین‌های اشغالی از سمت لبنان خبر می‌دهند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در موج اخیر موشک‌باران، مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی با بیش از ۵۰ موشک از سمت لبنان هدف قرار گرفته است. این رسانه‌ها اذعان کردند که منطقه اشغالی میرون در بخش غربی الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی با شمار زیادی موشک هدف قرار داده شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی در نتیجه موج اخیر حملات موشکی از سمت لبنان، جریان برق در منطقه اشغالی میرون قطع شده است.
در به در به دنبال توافق با حزب‌الله
در این میان وال استریت ژورنال مدعی شده است که مقامات آمریکایی و صهیونیستی امید دارند اگر وقفه‌ای در جنگ غزه ایجاد شود، بتوانند به توافقی با حزب‌الله برسند که نیروهایش را از مرز دور کند. «منابع آگاه» به این نشریه گفته‌اند، چنین توافقی می‌تواند به این معنی باشد که نیروهای حزب‌الله لبنان براساس قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل که به جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ پایان داد، به ۱۰ مایلی شمال مرز با سرزمین‌های اشغالی بروند و خلأ موجود توسط نیروهای ارتش لبنان پر شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟