loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رژیم صهیونیستی؛ مقاومت عراق و لبنان کولاک کردند  ۱۴۰۳/۰۳/۰۴  آخر هفته گذشته مقاومت لبنان و عراق همزمان حملات بسیار سنگینی را علیه مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل انجام دادند؛ بنادر تا

طاهر مهدوی بازدید : 3 شنبه 05 خرداد 1403 نظرات (0)

.

رژیم صهیونیستی؛ مقاومت عراق و لبنان کولاک کردند 

۱۴۰۳/۰۳/۰۴

‫بی تابی برای ساعت صفر‬‎

 آخر هفته گذشته مقاومت لبنان و عراق همزمان حملات بسیار سنگینی را علیه مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل انجام دادند؛ بنادر تا شهرک‌های صهیونیستی همه، زیر آتش مقاومت رفتند.
در کنار مقاومت فلسطین، سه گروه مسلح دیگر از گروه‌های مقاومت قرار دارند که از بدو شروع نبرد غزه، در کنار فلسطینی‌ها مانده‌اند. در این 231 روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، به جرات می‌توان گفت، این محورهای اصلی مقاومت، یعنی لبنان، یمن و عراق، حتی یک روز هم صهیونیست‌ها را آرام نگذاشته‌اند. یمنی‌ها غالبا از دریا و با موشک و پهپادهای دقیق، عراقی‌ها از خاک خود و غالبا با پهپاد و لبنانی‌ها نیز از جبهه شمال با ترکیبی از سلاح‌های مدرن و... ضربات بی‌سابقه، سنگین و تاریخی به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند. آنها یک راه هم برای توقف این حملات گذاشته اند: «توقف حمله به غزه»
حالا در ادامه این حملات خبر رسیده است که مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله لبنان) مجددا از حمله به یک مقر فرماندهی واقع در پایگاه «ایلیت» رژیم صهیونیستی خبر داده است. طبق اعلام این جنبش محبوب، رزمندگان حزب‌الله لبنان مقر فرماندهی تیپ ۹۱ واقع در پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی را هدف حمله قرار داده‌اند. پایگاه العهد لبنان نیز نوشت، مقاومت لبنان پایگاه ایلیت را با ده‌ها فروند موشک کاتیوشا آماج حمله قرار داده است. حمله مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یکی از نیروهای حزب‌الله در منطقه کفر دجال بوده است. 
همزمان همچنین رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش کردند که حزب‌الله از صبح روز پنجشنبه (3 خرداد) ۱۰۰ موشک به سمت شمال شلیک کرده است. شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز طی گزارشی از این حملات به نقل از حزب‌الله لبنان نوشت، مبارزان آن پایگاه نظامی صهیونیستی المطله و تجهیزات جاسوسی آن را هدف گرفتند و اهداف را به طور مستقیم مورد اصابت قرار دادند.
بامداد جمعه نیز برخی منابع خبری اعلام کردند که حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و در شهرک «یارون» را هدف حمله موشکی قرار داده است. بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در شهرک اشغالی «ایون مناحم» سه ساختمان را که نظامیان صهیونیست از آن استفاده می‌کردند، هدف قرار داده‌اند. این گزارش می‌افزاید که نیروهای مقاومت لبنان یک ساختمان مورد استفاده نظامیان صهیونیست در شهرک المطله را نیز هدف قرار داده‌اند. پیش از این رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای ده‌ها انفجار و نیز بلند شدن صدای آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در منطقه الجلیل الاعلی خبر داده بودند. بالاخره مقاومت اسلامی لبنان بامداد روز جمعه از 5 حمله دیگر به محل استقرار نظامیان رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. 
معاریو: حزب‌الله 105 نظامی‌مان را کُشت
صهیونیست‌ها بنا به دلایلی-که بررسی جداگانه‌ای را می‌طلبد- هیچ گاه آمار واقعی و دقیق تلفات و خساراتشان را منتشر نکرده‌اند. اگر بتوانند اصلا منتشر نمی‌کنند و اگر مجبور به انتشار شوند، بسیار کمتر از اعداد واقعی اعلام می‌کنند. در همین رابطه روزنامه عبری‌زبان «معاریو» آماری به شدت سانسور شده از میزان تلفات خود در حملات حزب‌الله از بدو آغاز جنگ تاکنون را منتشر کرده است. این روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشته است که از زمان آغاز جنگ، حزب‌الله لبنان بیش از 4200 موشک، 800 موشک ضد زره و بیش از 450 پهپاد به سمت مواضع رژیم اسرائیل شلیک کرده است. معاریو به نقل از «منابع نظامی اسرائیل» ‌این را هم نوشت که طی این حملات 21 نظامی این رژیم کشته شده و 84 نظامی دیگر زخمی شده‌اند؛ تکرار می‌کنیم، هرچند باید گفت که این آمار با ملاحظات سیاسی و امنیتی بسیاری همراه است و چندان قابل اعتنا نمی‌تواند باشد، اما منابع رسمی ارتش رژیم اسرائیل تاکنون در همین حد نیز حاضر نشده بودند به تلفات خود اعتراف کنند. طبق این گزارش همچنین بیش از 800 ساختمان طی حملات حزب‌الله تخریب شده است. گفتنی است که عمده مناطق مسکونی شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده و نظامیان اشغالگر از خانه‌های صهیونیست‌ها به عنوان مقر خود استفاده می‌کنند.
5 حمله مقاومت عراق به ایلات، جولان و حیفا
شاخه دیگر مقاومت که در عملیاتِ در پیِ «طوفان‌الاقصی» فعال بوده است، مقاومت اسلامی عراق، بامداد پنجشنبه اعلام کرد در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در قبال غیرنظامیان در غزه، بار دیگر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. بنابر اعلام مقاومت عراق، یک «هدف حیاتی» دیگر در این منطقه با پهپاد هدف قرار گرفت. مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه شب نیز با دو پهپاد انتحاری «یک هدف مهم» دشمن صهیونیستی را در بندر اشغالی ایلات هدف قرار داد. منابع خبری رژیم صهیونیستی هم می‌گویند صدای انفجار در بندر اشغالی ایلات شنیده شده است. مقاومت عراق همچنین از حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد و اعلام کرد این اقدمات در واکنش به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه انجام شده و این حملات ادامه خواهد داشت. مقاومت عراق روز پنجشنبه نیز اعلام کرده بود به «اهداف حیاتی در حیفا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی با موشک‌های کروز حمله کرده است. این گروه مقاومت روز جمعه نیز اعلام کرد که مبارزان مقاومت اسلامی عراق با استفاده از پهپادهایی بندر حیفا در عمق اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار دادند.
حادثه‌هایی در آب‌های غرب یمن
خبر دیگر اما از حوزه عمل انصارالله یمن است، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارشی از یک حادثه امنیتی در آب‌های جنوب الحدیده واقع در غرب یمن دریافت کرد. المیادین نوشت، سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده که این حادثه در فاصله ۹۸ مایل دریایی جنوب حدیده رخ داده است. همچنین سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس(UKMTO) از وقوع یک حادثه 
در همان مکان و در نزدیکی یک کشتی دیگر خبر داد.
راهپیمایی میلیونی با شعار «ثبات موضع و تداوم جهاد»
برای سی و دومین هفته متوالی راهپیمایی در استان‌های یمن در حمایت از فلسطینی‌ها و پایداری غزه ادامه دارد. استان‌های صعده، مأرب و ریمه در یمن بار دیگر شاهد راهپیمایی گسترده در حمایت از مردم فلسطین بودند که دیروز با شعار «با غزه... ثبات موضع و تداوم جهاد» برگزار شد. براساس گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، این راهپیمایی میلیونی در بیش از ۲۰ میدان در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد. راهپیمایی‌کنندگان بار در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و یمن و دست نوشته‌هایی در محکومیت جنگ غزه و کشتار و نسل‌کشی توسط دشمن صهیونیستی جنایات اشغالگران و آمریکایی‌ها در حق مردم غزه و تنها گذاشتن ملت فلسطین توسط اعراب را محکوم کردند.
رهبر انصارالله: آمریکا در پی تبدیل غزه به زندان است
همچنین «سید عبدالملك بدرالدين الحوثي»، رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله، روز پنجشنبه در یک سخنرانی، به بررسی آخرین تحولات منطقه به ویژه غزه پرداخت و با اشاره به توطئه جدید آمریکا علیه غزه که از طریق احداث یک اسکله در پی اجرای آن است، گفت که آمریکایی‌ها هیچ ارزشی برای کرامت انسانی قائل نیستند و عناوین بشردوستانه هم کارکرد سیاسی برای آنان دارد. وی‌گریزی هم به شناسایی کشور مستقل فلسطین از سوی سه کشور اروپایی زد و گفت: به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی این کشورها، یک اقدام سیاسی مهم است. امیدواریم سایر کشورها نیز همین اقدام را انجام دهند. مردم اروپا اما از مواضع دولت‌های خود در جنگ غزه، شرمنده هستند. غرب که از حقوق گربه و حیوانات دم می‌زند، در کمک به جنایات اسرائیل در غزه، رسوا شد. رهبر انصارالله با بیان اینکه ساده‌ترین اقدام کشورهای عربی برای حمایت از گروه‌های مقاومت، حذف نام آنان از لیست موسوم به «تروریسم» است، ادامه داد: «کشورهای عربی، امکانات مالی زیادی دارند؛ چرا از ملت و مقاومت فلسطین حمایت مالی نمی‌کنند؟ در مقابل حمایت‌های آمریکا و غرب از رژیم، همکاری عربی که یک مسئولیت اسلامی و دینی است، کجا قرار دارد؟»
از طرف دیگر، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز‌، در راهپیمایی میلیونی مردم این کشور در میدان السبعین صنعا از اجرای سه عملیات نیروهای مسلح یمن ضد سه فروند کشتی در دریاهای سرخ، عرب و مدیترانه خبر داد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟