loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سخنگوی قوه قضائیه:  تاکنون هیچ روغن‌ غیراستانداردی ترخیص نشده است  ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ سخنگوی قوه قضائیه درباره روغن‌های آلوده گفت: هیچ دستگاهی اجازه ترخیص محصولات فاقد استاندار

طاهر مهدوی بازدید : 12 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
.
سخنگوی قوه قضائیه:
 تاکنون هیچ روغن‌ غیراستانداردی ترخیص نشده است 
۱۴۰۳/۰۲/۲۶
‫اصغر جهانگیر» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه شد - ایسنا‬‎
سخنگوی قوه قضائیه درباره روغن‌های آلوده گفت: هیچ دستگاهی اجازه ترخیص محصولات فاقد استاندارد را ندارد و تا امروز روغن‌های غیراستاندارد ترخیص نشده است.
به گزارش خبرگزاری میزان، اصغر جهانگیر در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد خبر ترخیص ۴۷ هزار تن روغن غیراستاندارد که واکنش قوه قضائیه را نیز در پی داشته است، با اشاره به برنامه دستگاه قضا درباره برخورد با نقش مخرب خبر کذب در برهم زدن آرامش روانی مردم اظهار داشت: درباره خبر روغن‌های آلوده، با پیگیری رئیس دستگاه قضا و دستوراتی که برای بخش‌های مختلف قضائی صادر کرد، هیچ دستگاهی اجازه ترخیص محصولات فاقد استاندارد را ندارد و تا امروز روغن‌های غیراستاندارد ترخیص نشده است و اگر هم روغنی ترخیص شده، از استاندارد‌های لازم برخوردار بوده است.
جهانگیر افزود: بر اساس آخرین گزارش در خصوص روغن‌های غیراستاندارد، در حال حاضر هیچ‌گونه تصمیم‌گیری به عمل نیامده است و روغن‌ها در انبار نگهداری می‌شوند که به‌زودی تعیین تکلیف درباره آن‌ها صورت می‌گیرد. همچنین در مورد ادعا‌هایی که از سوی افراد صورت گرفته است، باید ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد و سپس اطلاع‌رسانی شود.
  دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه علنی است
وی در پاسخ به سؤالی درباره علت غیرعلنی بودن دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه و انتشار برخی اخبار مربوط به آن صرفا از طریق یک رسانه، بیان داشت: بی‌شک مسئله مبارزه با فساد در هر بعدی حتی اگر به فرزندان مسئولان کشور و حتی دستگاه قضائی برگردد، جزو افتخارات قوه قضائیه است که نشان می‌دهد در این زمینه پیشتاز است و نشان می‌دهد در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی وجود ندارد و بدون ملاحظه‌کاری اقدام و اعلام می‌کند.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: رسیدگی این پرونده به‌صورت غیرعلنی نیست بلکه به صورت علنی است و افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از موضوعات آن مطلع شوند. از طرفی در مورد انتشار محتویاتی که در دادگاه وجود دارد با محدودیت و ممنوعیت قانونی روبه‌رو هستیم زیرا پرونده در حال رسیدگی است و اطلاع‌رسانی آن با شرایطی است که قانون پیش‌بینی کرده است و دادگاه اگر مصلحت بداند مطالب آن را منتشر می‌کند.
 جزئیات پرونده مسمومیت‌های اخیر در شیراز 
جهانگیر در پاسخ به سؤالی درباره مسمومیتی که اخیرا در شیراز شاهد آن بودیم و مسمومیت‌هایی که ناشی از مصرف الکل رخ می‌دهد و برخی فوت شده و عده‌ای هم مسموم شده‌اند، گفت: پرونده این موضوع در دادسرای شیراز مطرح شده و سه نفر از متهمان به اتهامات مشارکت در قتل به نحو تسبیب و خرید و فروش مشروبات الکلی و شرب خمر بازداشت شدند و در آن مهمانی ۲۴ نفر حضور داشتند که 6 نفر دچار مسمومیت شدند و یک نفر فوت شده است و صاحب این باغ که تهیه‌کننده مشروبات بوده، بازداشت شده و در رابطه با پرونده سایر افراد مرتبط با این پرونده افراد احضار شدند و محل پلمب شده و تحقیقات در حال انجام است. 
وی افزود: دستگاه قضائی نشان داده است، درباره این مسائل احکام مورد نظر و قاطع خود را در گذشته نیز به اجرا گذاشته است. یک مورد مشابه نیز در استان البرز رخ داده بود که با تاکیدهایی که رئیس قوه قضائیه در این باره داشت، چهار نفر حکم اعدام از باب افسادفی‌الارض و حبس‌های طویل‌المدت برای عاملان فروش و مرتکبان فروش و توزیع این اقلام که منجر به آسیب و فوت دیگران شده بودند، صادر شد. مردم مطمئن باشند دستگاه قضائی در چنین موضوعاتی، قاطعیت لازم را خواهد داشت.
 پاسخی درباره پرونده همدستان بابک زنجانی
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره پرونده بابک زنجانی و همدستانش گفت: طبق ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات بابک زنجانی تبدیل شده است. در مورد سایر محکومین تاکنون اقدام جدیدی رخ نداده است و اگر اقدام جدیدی صورت گیرد اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.
 پرونده کوروش کمپانی به کجا رسید؟
جهانگیر در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی، اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ شکایت علیه این شرکت و این فرد انجام شده است و پرونده این فرد در حال رسیدگی است. وی ادامه داد: شناسایی اموال متهم را در همه بخش‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور در دستور کار قرار داده‌ایم، ضابطین در این زمینه شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا با شناسایی و پیگیری لازم اموال مردم را بموقع برگردانده و بتوانند نسبت به مالباختگی مردم جبران خسارت کنند. سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به موضوع مورد تاکید ریاست قوه قضائیه در مورد این پرونده و تمامی پرونده‌های کثیرالشاکی با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی گفت: قبل از اینکه مرحله رسیدگی تکمیل و کار به صدور حکم برسد امکان استرداد وجوه مردم فراهم شود که در موضوع این پرونده با پیگیری‌های لازم صورت گرفته است. امیدورایم علاوه‌بر اموال مردم با پیگیری از طریق نهادهای بین‌المللی متهم و مرتبطین نیز بموقع دستگیر و به میز محاکمه سپرده شوند.
 اتهامات «مهدی افشارنیک» امنیتی است
جهانگیر در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی افشارنیک بیان داشت: اتهامات این فرد هیچ ارتباطی با وظایف خبرنگاری و شغل وی نداشته است بلکه اتهامات وی امنیتی است؛ به دلیل ممنوعیت قانونی برای پرداختن به جزئیات، در زمان لازم درباره این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟