loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سرلشکر موسوی :  جزئیات برخورد ناوشکن جماران با دو شناور آمریکایی    ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چند روز قبل نیروی دریایی ما در منطقه ماموریت خود

طاهر مهدوی بازدید : 14 دوشنبه 14 شهریور 1401 نظرات (0)
.
سرلشکر موسوی :
 جزئیات برخورد ناوشکن جماران با دو شناور آمریکایی
   ۱۴۰۱/۰۶/۱۳

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چند روز قبل نیروی دریایی ما در منطقه ماموریت خودش، با دو فروند از شناورهای آمریکایی برخورد کرده و این دو شناور را از آن منطقه‌ای که ممکن بود به امنیت سایر شناورها آسیب بزند، دور کرده و آنها را در منطقه‌ای امن رها کردند.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی دوره ۳۳ مدیریت دفاعی دانشگاه دافوس ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره برخورد شناورهای بدون سرنشین آمریکایی با ناوشکن جماران و ادعاهای آمریکایی‌ها در این‌باره گفت: این شناورهای بدون سرنشین که با ماموریت‌هایی از طرف نیروی دریایی آمریکا در دریاها مشغول انجام ماموریت هستند، بدون توجه به اینکه این منطقه، منطقه عبور سایر شناور‌هاست و این‌ها می‌توانند خطراتی را برای عبور امن شناورهای دیگر فراهم کنند، آنها را رها کرده و نسبت به ایمن‌‌سازی آنها توجه لازم را ندارند. به گزارش فارس، فرمانده کل ارتش افزود: به همین دلیل، مدتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از این شناورها را توقیف و سپس در محل امن آن را رها کردند. چند روز قبل هم نیروی دریایی ما در منطقه ماموریت خودش، با دو فروند از این شناورها برخورد کرده و این دو شناور را از آن منطقه‌ای که ممکن بود به امنیت سایر شناورها آسیب بزند، دور کرده و آنها را در منطقه‌ای امن رها کردند.
وی ادامه داد: این موضوع با واسطه به آمریکایی‌ها اطلاع داده شده که شناورهای آنها در منطقه مشخصی قرار دارند و من‌بعد باید قوانین بین‌المللی را رعایت کنند.
ارتشیان شایسته ظهور باشیم
سرلشکر موسوی در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی دوره ٣٣ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) نیز بیان داشت: این دوره مهم‌ترین دوره پیش‌بینی شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران است، البته این به معنای آن نیست که سایر دوره‌ها اهمیت ندارند. این‌جا در حرکت آینده ارتش، نظام و انقلاب تاثیر مهمی دارد. منطق، تجربه و محاسبات ما نشان می‌دهد که فرماندهان، مدیران و مسئولان در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید دوره دافوس را دیده باشند.
فرمانده کل ارتش اظهار داشت: امسال دستوری ابلاغ شده است مبنی بر اینکه هیچ فرد دافوس‌ندیده‌ای در مشاغل افسران ارشد (سرتیپی) به‌کارگیری نخواهند شد؛ بنابراین آینده ارتش در این دانشگاه شکل می‌گیرد و این مسیری است که همه باید از آن عبور کنند.
وی گفت: تعاملات با دیگر کشورها به‌منظور تحقق اهداف اسلام و سربلندی ملت‌ها و ارتش‌های منطقه را مفید می‌دانیم و به همین دلیل برای توسعه این تعاملات، اراده‌ای قوی وجود دارد.
سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: دغدغه همه ما آماده شدن برای نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب است که نقطه عطف آن هم آمادگی برای ظهور است.
فرمانده کل ارتش بیان داشت: مهم‌ترین رسالت و وظیفه ارتش توسط امیر «ولی‌وند» (فرمانده دافوس ارتش) در این دانشگاه انجام می‌شود؛ زیرا قرار است که فرماندهان آینده ارتش در این دانشگاه تربیت شوند.
وی تصریح کرد: شما دانشجویان باید برای نقش‌آفرینی هرچه بهتر و بیشتر برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آماده شده و خود را آماده کنید که افسران و ارتشی آماده و شایسته برای ظهور باشیم.
سرلشکر موسوی ابراز داشت: فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به نامه‌ای از جوانان دغدغه‌مند ارتش در سال 1380 فرمودند؛ انتظار من از شما این نیست که مشکلات را رصد و به فرماندهی کل گزارش دهید، انتظار من از شما ارتشیان این است که بروید خود را برای روزی که من بتوانم به شما تکیه کنم آماده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟