loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان خطاب به مقامات آمریکایی:  ریاکاری و نسل‌کشی علیه غزه را متوقف کنید    ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۱

طاهر مهدوی بازدید : 7 چهارشنبه 17 آبان 1402 نظرات (0)
.
امیرعبداللهیان خطاب به مقامات آمریکایی:
 ریاکاری و نسل‌کشی علیه غزه را متوقف کنید
   ۱۴۰۲/۰۸/۱۶

راهبرد معاصر - وزیر خارجه خطاب به مقامات آمریکایی: ریاکاری و نسل کشی علیه  غزه را متوقف کنید - صاحب‌خبر

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه از ارسال پیام آمریکایی‌ها در پی تحولات یک ماه اخیر در غزه خبر داد و گفت: در ۳ روز گذشته از طرفی آمریکایی‌ها به ما پیام دادند که ما به دنبال ‌آتش‌بس هستیم و اقداماتی را انجام دادند، اما در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه حمایت کردند. امیدواریم آمریکا هرچه زودتر سیاست خودش را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند.
وی در همین خصوص در ساعات پایانی شامگاه دوشنبه در یک شبکه اجتماعی درباره ارسال پیام آمریکایی‌ها درباره برقراری آتش‌بس در غزه نوشت: آمریکا از هفته گذشته درصدد آتش‌بس انسانی بود. ما پیام آنها را دریافت کردیم.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آنها «کاملا نادرست» می‌گویند، افزود: البته همزمان بازی جنگ را علیه غزه و کرانه باختری فلسطین مدیریت می‌کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به مقامات آمریکایی تصریح کرد: ریاکاری و نسل‌کشی علیه غزه را متوقف کنید.
کاخ‌سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد
در همین خصوص رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب ۱۵ آبان‌ماه در پست خود در شبکه اجتماعی با اشاره به قطعنامه‌ تصویب شده در مجمع عمومی نوشت: بیش از ١٢۰ کشور خواستار توقف جنگ شدند. میلیون‌ها نفر در شهرهای مختلف جهان از جمله واشنگتن در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت جنگی در خیابان‌ها هستند، اما کاخ‌سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد و رژیم فروپاشیده اسرائیل را به بهای تقابل با افکار عمومی جهانیان همراهی کند.
سومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای مصری و آمادگی ارسال کمک‌ انساندوستانه به غزه
وزیر امور خارجه در سومین تماس تلفنی با همتای مصری از ابتدای تحولات جاری در فلسطین، بار دیگر آمادگی هلال احمر ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه از طریق مصر را اعلام کرد.
حسین امیرعبداللهیان شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان ماه و برای سومین بار ظرف یک ماه اخیر با «سامح الشکری» همتای مصری درباره اوضاع غزه و فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد. 
دومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر یکشنبه۳۰ مهرماه انجام شده بود.
وزیر امور خارجه چند روز اخیر و در ادامه رایزنی‌های قبلی‌اش با برخی همتایان خود تلفنی درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرد و شب گذشته برای سومین بار به دبیرکل سازمان ملل در این باره نامه نوشت.
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با سامح ‌الشکری با اشاره به جایگاه ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم اسلامی، تداوم رایزنی‌ها بین دو کشور درباره راه‌های پایان بخشیدن به بحران جاری در فلسطین و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه و کرانه باختری را مهم خواند.
وی همچنین اهمیت نشست آتی سران کشورهای اسلامی در ریاض را یادآور شد و درباره تداوم مشورت‌های مشترک ایران و مصر اعلام آمادگی کرد.
قرار است نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی یکشنبه هفته آینده به منظور بررسی تحولات فلسطین در ریاض برگزار شود. آیت‌الله رئیسی نیز در این نشست شرکت خواهد کرد و امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود در این خصوص تلفنی گفت‌وگو کرد.
سامح الشکری وزیر امور خارجه مصر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشریح اقدامات این کشور برای رساندن کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به ساکنان غزه، از مواضع و تلاش‌های کشورهای عربی و اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه مصر همچنین بر تداوم رایزنی دوجانبه و چندجانبه برای کمک به توقف جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه تأکید کرد.
به گزارش فارس، مناسبات دیپلماتیک ایران و مصر در حال حاضر در سطح حافظ منافع برقرار است و دفتر حفاظت منافع در قاهره و تهران مشغول به فعالیت است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟