loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. خروج روسیه از پیمان منع جامع آزمایش جنگ‌افزارهای هسته‌ای  ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ دولت روسیه رسماً اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور مصوبه پارلمان مبنی بر خروج روسیه از&nb

طاهر مهدوی بازدید : 2 شنبه 13 آبان 1402 نظرات (0)

.

خروج روسیه از پیمان منع جامع آزمایش جنگ‌افزارهای هسته‌ای

 ۱۴۰۲/۰۸/۱۲

فرارو | موافقت پوتین با لغو پذیرش معاهده ممنوعیت آزمایش هسته‌ای

دولت روسیه رسماً اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور مصوبه پارلمان مبنی بر خروج روسیه از پیمان منع جامع آزمایش تسلیحات هسته‌ای (CTBT) را امضا کرده است. 
بر اساس تصمیم امضا شده توسط پوتین، روسیه موافقت خود را با معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای پس گرفت. دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرلمین طی بیانیه‌ای در ٢٠ اکتبر(28 مهر) گفته بود که آمریکا هرگز این معاهده را تایید نکرد و اگر روسیه از موافقت خود با این معاهده عقب‌نشینی کند، وضعیت متعادل خواهد شد. به گزارش دویچه وله کارشناسان می‌گویند، این اقدام پوتین غیرمنتظره نبوده است. او پیشاپیش خروج از این پیمان را این‌گونه توجیه کرده بود که روسیه باید همان گزینه‌هایی را داشته باشد که دومین قدرت بزرگ هسته‌ای، یعنی ایالات متحده آمریکا دارد. پیمان منع جامع آزمایش جنگ‌افزارهای هسته‌ای در سال ۱۹۹۶ به تصویب سازمان ملل متحد رسید. تا آن زمان و در جریان جنگ سرد، آمریکا، شوروی و دیگر قدرت‌های اتمی بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای انجام داده بودند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟