loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. خرازی: رژیم صهیونیستی دچار شکستی راهبردی شده است    ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ سید کمال خرازی رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی درباره اوضاع کنونی فلسطین و غزه با شبکه تلویزیونی العالم گفت&zw

طاهر مهدوی بازدید : 9 یکشنبه 07 آبان 1402 نظرات (0)

.

خرازی: رژیم صهیونیستی دچار شکستی راهبردی شده است

   ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

خرازی : رژیم صهیونیستی دچار شکستی راهبردی شده است
سید کمال خرازی رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی درباره اوضاع کنونی فلسطین و غزه با شبکه تلویزیونی العالم گفت‌وگو کرد.
وی در ارتباط با سفر حامیان غربی صهیونیست‌ها در طی روز‌ها و هفته‌های اخیر عنوان داشت: حامیان اسرائیل، از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی، نگران کشانده شدن به این جنگ هستند. در حالی‌ که صهیونیست‌ها علاقه‌مندند جنگ گسترش یابد، لذا مقامات این کشورها، رهبران این رژیم را از گسترش جنگ و ورود به غزه برحذر می‌دارند. آنها با انجام این سفرها، ضمن حمایت از این رژیم و کمک‌های سیاسی و تسلیحاتی به صهیونیست‌ها، تلاش می‌کنند، خشم کور این رژیم را کنترل و از فروپاشی آن جلوگیری کنند. 
رژیمی که خودشان، آن را به‌عنوان یک رژیم نامشروع آفریده‌ بودند، اکنون گرفتارش شده‌اند. بنابراین هدف اصلی این سفرها، کنترل کردن خشم رژیم صهیونیستی و جلوگیری از گسترش جنگ است تا ناچار به ورود به این درگیری نشوند.
وزیر اسبق امورخارجه در ارتباط با اینکه آیا آمریکا قصد ورود مستقیم به این جنگ را دارد اظهار داشت: این موضوع، بستگی به تحولات پیش‌رو دارد. اگر جنگ گسترش یابد، طبیعتا سیاست آنها تغییر خواهد کرد، اما در شرایط فعلی، سیاستی که متحدان رژیم صهیونیستی پیگیری می‌کنند، در جهت جلوگیری از گسترش جنگ است. توصیه آنها به صهیونیست‌ها و کشورهای دیگر این است که تلاش کنند این جنگ گسترش نیابد؛ زیرا در سایر جاها درگیرند. همچنان‌که در اوکراین گرفتارند. ضمن‌آنکه با چالش مسائل داخلی و انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستند. بنابراین به مصلحت آنها نیست که چنین جنگی گسترش یابد.
رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی در ارتباط با پیام‌های آمریکا به ایران نیز تصریح کرد: این پیام‌ها محرمانه هستند، اما آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، توضیحاتی درباره آنها دادند. به‌ طور کلی، این پیام‌ها حاکی از نگرانی آمریکایی‌ها نسبت به گسترش جنگ در منطقه است. طبیعتا پاسخ ما هم این بوده است که شما برای جلوگیری از گسترش جنگ باید مانع ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی شوید، ضمن آنکه شورای امنیت باید آتش‌‎بس اعلام کند تا جنگ گسترش نیابد، زیرا با تداوم روند فعلی، احتمال وقوع جنگی گسترده 
زیاد است.
وی با اشاره به نتایج راهبردی عملیات طوفان‌الاقصی عنوان داشت:کاری که‌ حماس انجام داد، اقدامی راهبردی بود و یک پیروزی راهبردی را برای آنها به‌ دنبال داشت. و در مقابل، یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی بود. 
چنین شکست راهبردی را نمی‌توان با قتل‌عام و بمباران و اقداماتی از این دست، پاسخ داد. بنابراین، سرنوشت این جنگ مشخص است و نهایتا برای صهیونیست‌ها دستاوردی نخواهد داشت.
وی در پاسخ به اینکه این جنگ تا کجا ادامه پیدا می‌کند عنوان می‌دارد: در شرایط فعلی، برنامه رژیم صهیونیستی، ادامه این جنگ است. به‌نظر می‌رسد حماس و نیروهای مقاومت نیز برای ادامه جنگ آمادگی دارند.
خرازی همچنین می‌افزاید: ما در درجه اول خواهان توقف جنگ و ممانعت از گسترش جنگ هستیم. در درجه بعد، طبیعتاً صهیونیست‌ها که چنین جنایاتی را در غزه مرتکب شدند، باید جوابگو باشند. اما اینکه حماس بخواهد اسرا را به چه نحوی مبادله کند، به خودشان بستگی دارد. حتما در قبال آن، خواسته‌هایی دارند. همچنان‌که در گذشته، حزب‌الله توانست اسرای فلسطینی‌ زیادی را در قبال اسرای صهیونیستی آزاد کند. بنابراین این حربه بسیار مهمی است که در اختیار حماس است و در ازای آن انتظاراتی دارد که باید برآورده شود.
به گزارش فارس، رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی در پایان تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد، رصد صحنه و پیگیری تحولات است تا جمهوری اسلامی ایران بتواند در زمان لازم، واکنش خود را نشان دهد. ما در صحنه دیپلماسی فعال هستیم. 
وزیر خارجه و آقای رئیس‌جمهور با کشورهای مختلف در تماس هستند. البته این کافی نیست و طبیعتا یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران، بسیج افکار عمومی در جهان است و العالم هم می‌تواند نقش برجسته‌ای را در این زمینه داشته باشد. همه باید کمک کنند تا رژیم صهیونیستی که اکنون دچار یک شکست راهبردی شده، و آبروی امنیتی و نظامی‌اش رفته است، متوجه شود که ادامه این راه، سرانجام آن‌‌ها را به جایی نمی‌رساند و باید اقدامات جنایتکارانه خود را متوقف کنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟