loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. قالیباف: توهم امنیت در سرزمین‌های اشغالی به ترس پایدار تبدیل شده است    ۱۴۰۲/۰۸/۰۱  محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون امنیت مجلس با سفرا

طاهر مهدوی بازدید : 6 سه شنبه 02 آبان 1402 نظرات (0)
.
قالیباف:
توهم امنیت در سرزمین‌های اشغالی به ترس پایدار تبدیل شده است 
  ۱۴۰۲/۰۸/۰۱

قالیباف: ناامن‌سازی کشور پروژه همیشگی دشمنان ایران است - ایرنا

 محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون امنیت مجلس با سفرای کشورهای اسلامی و دبیران سازمان‌های بین‌المللی مستقر در تهران گفت: چه کسی باور می‌کند ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که مسجدالاقصی به‌عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بیش از یک میلیارد مسلمان در حال تخریب است فقط به این دلیل که افرادی با خوی شیطانی از برپابودن نماز در این مسجد نگرانند و آن را مانع پروژه‌های اهریمنی خود می‌دانند؟
وی افزود: چه کسی باور می‌کند فلسطینی‌ها در وضعی به سر می‌برند که زن و مرد فلسطینی در خیابان به دست شهرک‌نشین صهیونیست کشته می‌شود و جنازه‌اش ساعت‌ها روی زمین می‌ماند؟ فقط به این دلیل که آن شهرک‌نشین به او مشکوک شده و رفتارش را نپسندیده است. چه کسی باور می‌کند فلسطینی‌ها در دو سال گذشته در وضعی زندگی کرده‌اند که به‌عنوان مثال، یک روز عصر که به خانه برگشته‌اند دیده‌اند همسایۀ یهودی آنها خانه‌شان را غصب کرده و وقتی به او اعتراض کرده‌اند تنها پاسخی که شنیدند این بوده که اگر من این خانه را غصب نکنم، یک نفر دیگر این کار را خواهد کرد.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی هرقدر از مردم مظلوم غزه شهید کند، نمی‌تواند سرپوشی بگذارد بر شکست تاریخی که در عملیات طوفان‌الاقصی متحمل شد. ساکنان سرزمین‌های اشغالی فهمیدند که ظلم‌های چندساله‌ای که بر مردم فلسطین روا داشته‌اند چنان اراده و توان مقاومت را افزایش داده است که دیگر امنیتی برای آنها متصور نیست. امروز توهم امنیت برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی به ترس پایدار تبدیل شده است و همه خوب می‌دانند که نبود امنیت به معنای آغاز چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و ما قطعاً شاهد مهاجرت گسترده از سرزمین‌های اشغالی، فرار سرمایه‌ و بروز شکاف‌های سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.
قالیباف همچنین اضافه کرد: جهان اسلام به مسئولیت خود عمل کند و مهم‌ترین آن این است که اولا  با صدای بلند این جنایت را محکوم کند و از این کار خسته نشود، دوم اینکه همۀ امکانات خود را برای سیلی‌زدن به اسرائیل و آمریکا به کار بگیرد و از همه مهم‌تر اینکه انرژی‌های مردمی آزاد شده علیه صهیونیست‌ها را که اکنون در حال ایجاد یک سیل بزرگ است به سمت آن سرزمین مقدس روانه کند. ما از کشورهای اسلامی به‌صراحت می‌خواهیم در اجابت به مطالبۀ ملت‌هایشان پایان پروژۀ عادی‌‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را برای همیشه اعلام کنند.

 

الهیان:

کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند

روایت زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از سفر به نیویورک: وقتی  توضیحاتی درباره ماهیت حوادث اخیر به مقامات سایر کشورها می‌دادیم، تعجب و  بعضا تشکر می‌کردند؛ برخی گفتند که این

 

ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه روز گذشته در دستورکار وکلای ملت بود‌. در جلسه علنی روز دوشنبه یکم آبان، مقرر شد آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی اصلاح شود، کتب مربوط به حوزه علوم انسانی بازنگری شود، آموزش‌های عملی و مهارتی در دانشگاه‌ها توسعه یابد و ظرفیت دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی سالانه ۲۵ درصد افزایش یابد.
همچنین رئیس‌کمیسیون حقوق بشر از پیگیری حقوقی جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه توسط این کمیته خبر داد.
شکایت کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی 
زهره الهیان رئیس‌کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت‌وگویی با فارس اذعان داشت: کمیته حقوق بشر مشورت‌هایی را با اساتید و صاحب‌نظران و کارشناسان در حوزه مسائل حقوق بین‌الملل درباره جنایات غزه برقرار کرده و موضوع جنایات صورت گرفته در غزه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابعاد حقوقی و قضائی قابل پیگیری است.
وی افزود: همچنین به وزارت امور خارجه پیشنهاد شد پیگیری‌ها برای تاسیس صندوق به منظور تامین منابع مالی و پیگیری‌های حقوقی مسئله غزه از طریق دیوان لاهه در سازمان کنفرانس اسلامی صورت گیرد.
الهیان خاطرنشان کرد: جنایات امروز غزه با حمایت‌های مستقیم آمریکا در حال انجام است و این مسئله باید از نظر حقوقی و از طریق نهادهای بین‌المللی همچون دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی لاهه و سایر نهادهای حقوقی بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد.
 
 افزایش سالانه ۲۵درصد ظرفیت دانشگاه‌های فرهنگیان
 
وکلای ملت روز دوشنبه با تصویب بند الحاقی (۱) ماده ۹۲ لایحه برنامه هفتم ضمن تاکید بر اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دولت را مکلف نمودند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، هر سال نسبت به سال قبل حداقل ۲۵ درصد افزایش یابد.
همچنین در این بند، تصریح شده در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، هرگونه واگذاری مدیریت و خصوصی‌سازی مدارس دولتی در طول برنامه ممنوع است.
هدف‌گذاری رتبه ۱۴ جهانی برای ایران در تولید علم
ماده ۹۳ لایحه برنامه هفتم ماده‌ای است که اهداف کمی سنجه‌های عملکردی ارتقای نظام علمی، فناوری و پژوهشی در آن تعیین شده است. این ماده نیز روز گذشته به تصویب مجلس رسید.
طبق جدول ماده ۹۳، رتبه جهانی ایران از نظر کمیت تولید علم ۱۴ و رتبه جهانی ایران به لحاظ اختراعات ثبت‌شده خارجی ۵۰ هدف‌گذاری شده است. همچنین در پایان برنامه حداقل ۲۰ دانشگاه ایرانی بایستی در یکی از نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی رتبه زیر ۵۰۰ را کسب کرده باشند.
در حوزه فناوری نیز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بایستی به سی‌هزار شرکت برسد و ایران در صادرات محصولات‌های-تک در منطقه باید جایگاه دوم را کسب کند.
تغییر نظام ارزیابی و ارتقای اعضای هیئت علمی 
تغییر نظام ارزیابی و ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از دیگر موضوعات مورد توجه در لایحه برنامه هفتم است. بر اساس ماده ۹۷ لایحه برنامه هفتم توسعه که به تصویب وکلای ملت رسید، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با هدف تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و زمینه‌سازی انجام پژوهش‌های مأموریت‌گرا و مسئله‌محور و پاسخگویی به نیازها و مسائل کشور، تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی در عرصه علوم و فناوری و ارتقای شتاب علمی، شاخص‌های ارزیابی، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و فناوری و آئین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به جذب، تبدیل وضعیت، ارتقاء، ترفیع و آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، نظام ارزیابی و انگیزش و نحوه ارائه خدمات موظفی اعضای هیئت علمی را بر اساس رویکرد برنامه‌محوری  از جمله مأموریت‌گرایی و مسئله‌محوری، شاگردپروری و استادمحوری در سال اول برنامه اصلاح و به تصویب مراجع ذی‌صلاح برساند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟