loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. برگزاری اجتماع عظیم ضد صهیونیستی در ایران و  اقصی نقاط جهان اعلام آمادگی مردم و دانشجویان برای اعزام به غزه    ۱۴۰۲/۰۷/۲۶ شورای هماهنگی انقلاب اسلامی برای برگزاری ت

طاهر مهدوی بازدید : 4 پنجشنبه 27 مهر 1402 نظرات (0)

.

برگزاری اجتماع عظیم ضد صهیونیستی در ایران

و  اقصی نقاط جهان اعلام آمادگی مردم و دانشجویان برای اعزام به غزه 

  ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین برگزار شد/طنین فریاد «مرگ بر اسرائیل» در  ایران/سلامی: عملیات طوفان الاقصی بزرگترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی  صهیونیستی است - تابناک | TABNAK
شورای هماهنگی انقلاب اسلامی برای برگزاری تجمع در تهران فراخوان داده بود، با این حال مردم شهرهای دیگر نیز همزمان برای حمایت از مردم فلسطین به خیابان آمدند.
به گزارش فارس، در تهران، اجتماع مردمی در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و بمباران بیمارستان المعمدانی نوار غزه در میدان انقلاب برگزار شد.
در این اجتماع، مردم با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «فلسطین حمایتت می‌کنیم» خواستار برخورد قاطع جبهه مقاومت با اسرائیلی‌ها شدند.
تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با مضمون آزادی فلسطین و قدس شریف در کنار عکس‌هایی از سردار شهید سلیمانی در دست داشتند.
به گزارش مهر، برخی از جوانان در این راهپیمایی با برگزاری آئین‌های عزاداری غم خود را در کشتار مسلمانان بی‌گناه فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی نشان دادند.
برخی دیگر از جوانان که کفن‌پوش در این مراسم حاضر شده بودند، با شعار «یا حجت ابن الحسن، ریشه ظلم را بشکن» انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی نشان دادند.
تجمع‌کنندگان تهرانی از تمامی ملت‌های جهان خواستند کالاهای این رژیم کودک‌کش و حامی آن شیطان بزرگ را تحریم کنند.
قطعنامه تجمع‌کنندگان: آمریکای جنایتکار را مسئول و عامل اصلی نسل‌کشی در غزه می‌دانیم
در ادامه این مراسم، قطعنامه تجمع‌کنندگان توسط حجت‌الاسلام محمودی قرائت شد.
به گزارش فارس، در این قطعنامه آمده است:
بسمه‌تعالی
«وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُم.» (بقره/ 191)
عمق پستی و رذالت حمله به بیمارستان المعمدانی نوار غزه توسط قاتلان و جانیان رژیم کودک‌کش و پلید صهیونیستی چنان تکان‌دهنده و غیرقابل تصور بود که جهان را در بهت و حیرت فرو برد و قلب‌های تمامی انسان‌ها را در سراسر جهان داغدار و بروز این میزان خباثت و پلیدی توسط بد سرشت‌ترین موجود عالم که در کالبد انسان حلول کرده و ذره‌ای خوی انسانی در سرشت آلوده آنها دیده نمی‌شود باعث خشم و نفرت ملت‌ها شد. بی‌شک ادامه حیات و استمرار اعمال وحشیانه عاملان و بانیان این اقدام شرم‌آور و ضدبشری غیرقابل تحمل بوده و باید تمامی انسان‌ها در یک خیزش جهانی برای حذف این غده سرطانی اقدام و هرچه سریع‌تر این جرثومه نکبت را از دامان بشریت پاک نمایند.
در ادامه این بیانیه تأکید شده است: ما ملت بپاخاسته ایران اسلامی که داغدار، عزادار و خونخواه برادران و خواهران و کودکان مظلوم فلسطینی هستیم و زخم این اقدام زشت و پلید وجودمان را لبریز خشم و کینه ساخته با دل‌های خونین و بغضی آکنده از خشم و انتقام اعلام می‌داریم. ما آمریکای جنایتکار را مسئول و عامل اصلی این نسل‌کشی و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی دانسته و از ملت‌های آزادیخواه می‌خواهیم با مطالبه جدی از دولت‌های خود سفرای آمریکا در کشور متبوع، احضار و اعتراض خود را به مشارکت دولت آمریکا در این کشتار وحشیانه زنان و کودکان اعلام نمایند. با قید فوریت محاصره غزه برداشته و از سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به فریاد مجروحان و زخمیان حمله ددمنشانه رسیده و با ارسال دارو و مواد غذایی و حیاتی مانع از عمیق‌تر شدن فاجعه گردند.
تمامی ملت‌های جهان کالاهای رژیم کودک‌کش و حامی آن شیطان بزرگ را تحریم کنند
تجمع‌کنندگان همچنین تصریح کردند: مجامع بین‌المللی و حقوق بشری باید هر چه سریع‌تر نخست‌وزیر پلید و بد سیرت رژیم جلاد صهیونیستی و وزیر جنگ ترسو و خبیث این رژیم را در دادگاه‌های بین‌المللی به‌ عنوان جنایتکار جنگی محاکمه و مجازات نمایند. امروز روز سکوت و یا صرف اعلام محکومیت و اظهار مواضع ضعیف و نمایشی حاکمان کشورهای اسلامی نیست و نمی‌تواند پاسخ خشم و نفرت انباشته شده‌ و لبریز مسلمانان باشد بلکه باید همراه با مردم غیور و مسلمان سراسر جهان، توفنده و کوبنده وارد میدان شد و جهان را برای این وجود منحوس و متحدانش تنگ و به حیات ننگین آن پایان داد. تمامی ملت‌های جهان کالاهای این رژیم کودک‌کش و حامی آن شیطان بزرگ را تحریم و از حضور و شرکت در فعالیت‌های علمی و ورزشی اجتناب نمایند. تمامی پروازهای رژیم صهیونیستی و ورود کشتی‌ها و زیردریایی‌های اسرائیلی به آب‌های سرزمینی کشورهای اسلامی و ویزای شهرک‌نشینان این رژیم لغو و ورود گردشگران آمریکایی ممنوع گردد.
اعلام آمادگی برای حضور در جهاد مقدس و مبارزه با اشغالگران صهیونیستی
در ادامه بیانیه یاد شده آمده است: مردم ظلم‌ستیز و مؤمن ایران اسلامی، همدل و همنوا با سایر مسلمانان، آزادگان، آزادیخواهان و حق‌طلبان جهان، با راز و نیاز و توسل به درگاه ربوبی، دست به دعا برداشته و نابودی رژیم دیوسیرت و کودک‌کش صهیون و آزادی فوری قدس شریف را مسألت کرده و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد خواهیم زد. در پایان ما مردم ایران اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات دولت مردمی و انقلابی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، خواستار تداوم هرگونه حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم و آمادگی خود را جهت حضور در جهاد مقدس و مبارزه با اشغال‌گران صهیونیستی اعلام می‌داریم و خواهان فراهم آمدن تمهیدات و زمینه‌های این اعزام تاریخی هستیم.
تجمع دانشجویان و مردم در اعتراض به حمله صهیونیست‌ها به بیمارستانی در غزه
جمعی از دانشجویان و مردم سه‌شنبه‌شب، پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در میدان فلسطین تجمع کردند.
با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی صدها تن از مردمی که به این بیمارستان پناه برده بودند یا برای درمان در آنجا حضور داشتند به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که تمام شهدا غیرنظامیان بوده‌اند.
تجمع‌کنندگان در این مراسم ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند.
مردم و دانشجویان تهرانی همچنین با سر دادن شعارهای «حیدر حیدر»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «لشکر قدس ایران، انتقام انتقام»، « مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «هیهات منا الذله» و... انزجار خود را به جنایت صهیونیست‌ها نشان دادند.
مردم و دانشجویان تهرانی حاضر در این تجمع تصاویری از سردار سلیمانی و شهدای فلسطین با خود همراه داشتند. آنها همچنین با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی خواستار توقف جنایات در غزه شدند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران نیز با حضور در تجمع میدان فلسطین آمادگی خود برای حضور در غزه و کمک به مجروحان فلسطینی را اعلام کردند. این دانشجویان همچنین با روشن کردن شمع شهادت همکاران خود در بیمارستان المعمدانی را تسلیت گفتند.
تجمع مردم و دانشجویان مقابل سفارت فرانسه و انگلیس
تجمع‌کنندگان تهرانی در ادامه از میدان فلسطین به سمت سفارت فرانسه و انگلیس حرکت کردند.
آنها در مسیر راهپیمایی با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.
مردم تهران پس از حضور در مقابل سفارت فرانسه با سر دادن شعارهایی حمایت غرب از کشتار مردم فلسطین را محکوم کردند.
آنها پس از اینکه دقایقی در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند به راهپیمایی خود به سمت سفارت انگلیس ادامه دادند.
تجمع‌کنندگان با رسیدن در مقابل سفارت انگلیس با سر دادن شعارهایی همچون «ای حامی جنایت مرگ‌بر این سفارت» حمایت انگلیس از جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
مردم تهران در ادامه پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. آنها همچنین از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواستند قاطعانه در برابر جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل واکنش نشان دهند. تجمع مردم تهران در ادامه با قرائت دعای الهی عظم‌البلا پایان رسید.
مردم شهرهای مختلف کشور هم در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی تجمع کردند
همزمان با تهران مردم و دانشجویان در شهرهای قم، خرم‌آباد، مشهد، تبریز، همدان، ارومیه، اراک، اصفهان و... نیز در واکنش به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم تجمع کردند.
در مشهد پرچم سیاه عزا در پی جنایت صهیونیست‌ها در میان شعار زائران و مردم این شهر بر گنبد حرم رضوی به اهتزاز درآمد.
جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای اعزام داوطلبانه کادر سلامت به غزه اعلام کرده است.
جمهوری اسلامی ایران همچنین طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل عام بیماران به‌ویژه کودکان و زنان بی‌پناه در بیمارستان المعمدانی غزه، فردا چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟