loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سخنگوی فراجا: از ابتدای امسال ۵۰ شهید پلیس تقدیم حفظ امنیت جامعه شده است  ۱۴۰۲/۰۷/۱۲  سخنگوی فراجا گفت: ماموران پلیس جان خود را برای تامین و حفظ امنیت مردم می‌دهند. به گز

طاهر مهدوی بازدید : 5 جمعه 14 مهر 1402 نظرات (0)
.
سخنگوی فراجا:
از ابتدای امسال ۵۰ شهید پلیس تقدیم حفظ امنیت جامعه شده است 
۱۴۰۲/۰۷/۱۲
منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا شد - ایسنا
 سخنگوی فراجا گفت: ماموران پلیس جان خود را برای تامین و حفظ امنیت مردم می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری به تشریح عملکرد 6 ماهه فراجا در سال ۱۴۰۲ پرداخت.
منتظرالمهدی با بیان این‌که ماموران پلیس جان خود را برای تامین و حفظ امنیت مردم می‌دهند، اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰ شهید در راه اعتلای امنیت و احساس آن در جامعه تقدیم مردم و جمهوری اسلامی شده است. البته در کنار آمار متاثرکننده شهدای پلیس، با تدابیر صورت گرفته و افزایش سطح مهارت و تجهیزات، میزان مجروحان ۸۸ درصد کاهش داشته است.
وی به اقدامات انجام شده از سوی پلیس آگاهی پرداخت و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ابتدای مهرماه با اقدامات انجام شده از سوی ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی شاهد افزایش ۲۴ درصدی کشف انواع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. همچنین ماموران پلیس آگاهی در سراسر کشور موفق شدند که از ابتدای سال تاکنون ۷۶ درصد آدم ربایی‌ها و ۹۰ درصد قتل‌ها را کشف کنند.
سخنگوی فراجا با‌ اشاره به اقدامات مرزبانی گفت: فرماندهی مرزبانی از ابتدای سال تاکنون، موفق به کشف حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق شده و بیش از سه هزار قبضه سلاح شکاری و جنگی را کشف و از ورود آن به کشور جلوگیری کرده است. همچنین بیش از ۲۲ هزار قبضه انواع سلاح در همکاری مشترک مرزبانی فراجا با پلیس اطلاعات کشف شده است.
منتظرالمهدی از هلاکت ۳۰ نفر از‌اشرار، معاندان و قاچاقچیان سلاح و موادمخدر در درگیری‌های مرزی خبر داد. وی همچنین گفت: انهدام چندین باند قاچاق موادمخدر و دستگیری بیش از ۳۹۵ سوداگر مرگ، کشف نزدیک ۳۰ تن انواع موادمخدر در مرز‌های کشور و به خصوص افزایش سه برابری کشف ماده مخدر کراک و کشف حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار قلم انواع داروی قاچاق که عمدتاً دارو‌های آنتی بیوتیک تاریخ مصرف گذشته بودند از دیگر اقدامات انجام شده از سوی مرزبانی است. سخنگوی فراجا درباره عملکرد پلیس فتا نیز گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا ۸۶ درصد پرونده‌های تشکیل شده را کشف کرده و به نتیجه رسانده است که عودت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال وجوه سرقتی به مالباختگان سایبری، تایید‌کننده این اقدام است.
 افزایش ۱۵۸ درصدی کشف «گل» در کشور
منتظرالمهدی درباره عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر در نیمه اول امسال نیز بیان داشت: در این مدت شاهد افزایش ۱۵۸ درصدی کشف مخدر «گل» بودیم. همچنین شاهد افزایش کشف ۸۸ درصدی کشف کوکائین، ۹۷ درصدی کشف متادون و ۲۲ درصدی کشف شیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. مجموعا ۳۰۳ تن موادمخدر در نیمه اول امسال کشف شده است.
 افزایش ۱۹ درصدی دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر، نسبت به سال گذشته و افزایش ۳۴ درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز جزو اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا است.
 اعطای یک روزه گواهینامه موتورسیکلت در هفته فراجا
وی با بیان اینکه طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت، در ۱۵ استان کشور از جمله تهران اجرا شده است، گفت: در این طرح گواهینامه به مدت یک روز و با نصف قیمت به فرد متقاضی اعطا می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، طرح گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت طی روز‌ها و هفته‌های آینده در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
 طرح ترخیص فوق‌العاده خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی
سخنگوی فراجا با بیان این‌که در هفته فراجا فرآیند صدور گواهینامه و کارت خودرو و همچنین مدارک المثنی طی ۷۲ ساعت انجام می‌شود، افزود: همچنین از روز ۱۳ مهرماه به مدت دو هفته طرح ترخیص فوق‌العاده خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی را به مدت ۱۵ روز اجرا خواهیم کرد که در این طرح خودرو‌های دارای دستور قضائی مستثنی هستند، اما دیگر خودرو‌ها رفع توقیف خواهند شد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟