loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سرلشکر سلامی: تکیه به آمریکا موجب فروپاشی و اتکا به ایران موجب ماندگاری است     ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین همای

طاهر مهدوی بازدید : 8 پنجشنبه 06 مهر 1402 نظرات (0)
.
سرلشکر سلامی:
تکیه به آمریکا موجب فروپاشی و اتکا به ایران موجب ماندگاری است 
   ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

سرلشکر سلامی: تکیه به آمریکا موجب فروپاشی و اتکا به ایران موجب ماندگاری است

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» که در مجموعه فرهنگی ورزشی پنج آذر برگزار شد، گفت: دفاع مقدس یک ‌نازله‌ای از عاشورا بود؛ عاشورا قله دست‌نایافتنی عالم است که خداوند پذیرفت زیباترین مخلوق هستی برای کرامت انسان و کسانی ‌که با منطق شرافت، حرّیت، کرامت، جوانمردی، عاطفه و اخلاق زندگی می‌کنند، برای دفاع از اسلام به میدان برود، شهید شود و اهل‌بیتش در سخت‌ترین حالت اسیر شوند تا برای همه تاریخ حجت برای مسلمانان و محبان اهل‌بیت واضح بدرخشد که هیچ بهانه‌ای برای ترک‌ میدان جهاد وجود ندارد.
به گزارش فارس، وی ‌افزود: اگر ‌عاشورا نبود در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم ‌چون جنگ، ‌فلسفه، ایمان و انگیزه می‌خواهد؛ باید این تکاثر از یک‌ سرچشمه الهام‌بخش در زمان و کالبد جان جاری شود تا آن ملت بتواند با الهام از این الگوی ناب و کم‌یاب راه غلبه بر مشرکان، ‌منافقان و کفار را در اوج نابرابری بیابد.
سرلشکر سلامی گفت: آنچه در دفاع ‌مقدس اتفاق افتاد، شاید دیگر تکرار نشود؛ دفاع مقدس در مجموعه جنگ‌های متعارف و ‌معمول جهان بی‌نظیر است؛ عبور از میادین مین، کانال‌های پر از سوخت، بارش گلوله‌ها و تراکم دشمن، عبور از اروند و‌ شکستن خط کربلای 4 و 5، فتح‌المبین و  عبور از هور، هیچ‌یک ‌از این صحنه‌ها در تاریخ تکرار نخواهد شد چون آن‌ جنگ نقطه تمرکز ‌تمام تدابیر عالم بود و همه انگیزه‌های قدرت‌های شیطانی و حمایت جهانی و عملیات روانی‌ عالم‌گیر و در حصر اقتصادی قرار دادن ما در هیچ جنگی‌ سابقه نداشته و ندارد.
فرمانده‌ کل سپاه با بیان اینکه پیروزی و شکست ‌معادلات ریاضی نیستند که اگر‌ هر کس قدرت بیشتری داشته باشد پیروز ‌است؛ تصریح کرد: این ‌شعار نیست بعد از دفاع‌ مقدس، شکست مداخلات آمریکا را دیده‌اید همه قدرت‌های بزرگ ‌به ‌اندازه کافی شکست خوردند درحالی که ما پیروز بودیم؛ ما بر حسب اعتقادات و تجربیات به این نتیجه رسیده‌ایم‌ ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.
وی بیان داشت: ما قبل از انقلاب به قهرمان افسانه‌ای شاهنامه متصل می‌شدیم‌ اما اکنون رستم‌های واقعی داریم‌ ‌که هرکدام تجلی واقعی مکتب ما هستند.
سرلشکر سلامی تأکید کرد: دفاع مقدس گزینه‌های نظامی ‌روی ‌میز را باطل کرد. لذا؛ کاملا حس می‌کنم که هیچ ‌قدرتی امروز در رابطه با ایران حتی فکر حمله نظامی ‌را هم در سر نمی‌پروراند چون دیده و می‌داند قدرت ما چه میزان است؛ امروز به کثرت سلاح و‌ تجهیزات دست یافته‌ایم ‌اما هنوز در برابر روح شهادت‌طلبی جوانان ما سلاح و تجهیزات قابل اغماض است؛ تمام‌ سلاح‌های مدرن در اختیار دشمن در اختیار ما هم‌ هست اما ما همچنان پیروزی را در شهادت جست‌وجو می‌کنیم.
وی گفت: دفاع مقدس کمر ‌آمریکا، اروپا و خلفای آنها را شکست؛ امروز با یک‌ سلسله قدرت‌های افسرده و پژمرده رو‌به‌رو هستید البته فیزیک ‌قدرت را دارند اما ماورای فیزیک از آنها سلب شده است.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: هر که به آمریکا تکیه کرد  فروپاشید و هر‌ کس ‌به ایران ‌تکیه کرد ماند؛ لذا اقبال به ایران ‌ناشی از درک این ‌موضوع است و همه اینها از دفاع مقدس سرچشمه می‌گیرد و البته این ‌داستان همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟