loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سردار نیلفروشان :  ۲۸ شهریور پایان مهلت به عراق برای خلع سلاح تجزیه‌طلب‌ها    ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ معاون عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پس از مذاکرات پی&z

طاهر مهدوی بازدید : 8 دوشنبه 20 شهریور 1402 نظرات (0)
.
سردار نیلفروشان :
 ۲۸ شهریور پایان مهلت به عراق برای خلع سلاح تجزیه‌طلب‌ها
   ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

معاون عملیات سپاه: تربیت یافتگان حاج قاسم در تل آویو و بیت المقدس از  صهیونیست ها انتقام می گیرند- اخبار نظامی | دفاعی | امنیتی - اخبار سیاسی  تسنیم | Tasnim

معاون عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پس از مذاکرات پی‌در‌پی نهایتا با دولت مرکزی عراق و اقلیم توافق‌نامه‌ای امضا کردیم که پایان مدت اجرای آن از لحاظ زمان‌بندی و موارد توافق شده 28 شهریورماه است. ما به تمام مفاد توافق‌نامه نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پایبند هستیم. انتظار داریم در مدت یاد شده همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران به عهد خود وفا کرده است طرف مقابل نیز به توافق‌نامه عمل کند. در غیر این صورت وضعیت ما به حالت قبل بازمی‌گردد و ما ناچار هستیم از منافع ملت ایران پاسداری کنیم.
سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در طراحی که سال گذشته آمریکایی‌ها برای کشور ما کرده بودند تمامی مراحل سه طیف جنگ ترکیبی پیش‌بینی شده بود و می‌خواستند مدل سوریه را در ایران اجرا کنند. در حقیقت باید گفت آمریکایی‌ها به دنبال سوریه ‌سازی ایران بودند. هماهنگی سرویس‌های جاسوسی با گروهک‌های تروریستی در منطقه که اطلاعات دقیق آن در دست ما است و اگر لازم باشد با اسم و رسم قابل انتشار است و همچنین تشکیل قرارگاه‌هایی برای هدایت و کنترل، گواه ادعای اینجانب است.
احیاء گروه‌های تکفیری نقشه جدید آمریکا در منطقه
وی درباره هدف آمریکا از احیاء گروه‌های تکفیری و جلوگیری از افول خود و به عقب ‌انداختن آن اظهار کرد: در این مسیر آمریکایی‌ها تلاش‌های زیادی برای بازیابی قدرت خود در ابعاد مختلف انجام می‌دهند که جنگ اوکراین و روسیه یکی از نمودهای آن است. در این جنگ اوکراین به نیابت از غرب بخشی از توان روسیه را معطوف به خود کرده است اما به تبع آن آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هم به دلیل تامین هزینه‌های سنگین جنگ اوکراین، دچار استهلاک قدرت شده‌اند که بنیه اقتصادی آنها را نیز تقلیل داده است.
معاون عملیات کل سپاه افزود: حال آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند برای متعادل کردن وضعیت خودشان چین را هم در یک معرکه جدید یعنی تنش با تایوان وارد کنند در حقیقت آنها دنبال این هستند که با تحریک چین و تایوان، چینی‌ها را وارد تنش با تایوان کنند تا آنها را دچار استهلاک قدرت کرده و در نتیجه روند افول خود را کند کرده و بین وضعیت خودشان و چین در منطقه و جهان تعادل ایجاد کنند.
نسل جدید موشک‌های ‌هایپرسونیک در دست طراحی است
سردار نیلفروشان راجع به امکان افزایش برد موشکی ایران از 2000 کیلومتر بیشتر گفت:‌ ما به لحاظ فناوری هیچ مشکلی برای افزایش برد موشک‌هایمان نداریم اما برد موشک بر مبنای دکترین‌های عملیاتی و بر مبنای تهدیدات تعریف می‌شود که امروز بر مبنای منویات فرمانده معظم کل قوا برد 2000 کیلومتری تعریف شده است. لذا اگر نیاز باشد و یا تدبیر جدیدی از فرمانده کل قوا ابلاغ شود هیچ محدودیت فنی برای افزایش برد موشک‌ها نداریم لذا ما در محدوده همین برد 2000 کیلومتری به دنبال کیفی‌‌سازی موشک‌ها هستیم. وی در ادامه افزود: امروز به دنبال آن هستیم تا کیفیت و قابلیت‌های موشک‌هایمان در برد 2000 کیلومتر را ارتقا دهیم. مانند موشک ‌هایپرسونیک «فتاح» که از آن رونمایی شد و شما هم آن را ملاحظه کردید. ما در حوزه موشکی به لحاظ سرعت سه دسته‌بندی عمده داریم. موشک‌های ساب‌سونیک که زیر سرعت صوت حرکت می‌کنند موشک‌های سوپرسونیک که سرعت آنها از 1.2 تا 5 ماخ است و موشک‌های ‌هایپرسونیک که سرعت آنها از 5 ماخ به بالاست.
معاون عملیات کل سپاه در ادامه عنوان داشت: حرکت بالستیکی پرتابه‌ها به سه قسمت تقسیم می‌شود بخش اول طی مسیر ابتدایی حرکت موشک پس از شلیک در جو است؛ دوم مسیر حرکت در خارج جو و بخش سوم مسیر حرکت فرود موشک به سمت هدف است که این مهم‌ترین بخش از حرکت موشک است، در این حالت اگر موشک نتواند تغییر مسیر دهد و مانور‌دهی خوبی نداشته باشد توسط سامانه‌های ضدموشکی مورد هدف قرار می‌گیرد. سردار نیلفروشان راجع به ویژگی و توان موشک فتاح اظهار کرد: موشک فتاح دو ویژگی بسیار مهم دارد یکی سرعت بالای آن است که بین 14 تا 15 ماخ است و ویژگی دوم آن سر جنگی مانورپذیر آن است که موجب می‌شود زمانی که به سمت هدف شیرجه می‌زند با توجه به پیشرانی که برای آن تعبیه شده قابلیت اجرای مانور داشته باشد. وی گفت: سیاست‌های کلی حوزه روابط خارجی را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند و دولت موظف است بر اساس این چارچوب‌‌ها اقدام کند. سپاه بخش جدانشدنی از پیکره نظام جمهوری اسلامی است هر جایی که جمهوری اسلامی منافعی دارد یکی از پایه‌های آن دیپلماسی نظامی است و سپاه هم بخشی از این دیپلماسی نظامی است وقتی جمهوری اسلامی با روسیه رابطه دارد قطعاً سپاه هم نقش خود را در این دیپلماسی نظامی ایفا می‌کند.
معاون عملیات کل سپاه تصریح کرد: ما از برادرانمان در اقلیم انتظار برادری داریم. جای دادن به تروریست‌ها در اقلیم که تبدیل به منشا عملیات علیه کشورمان گردیده نه با منطق برادری و نه با حسن همجواری مطابقت دارد. ما پس از مذاکرات پی‌در‌پی نهایتا با دولت مرکزی عراق و اقلیم توافق‌نامه‌ای امضا کردیم که پایان مدت اجرای آن از لحاظ زمان‌بندی و موارد توافق شده 28 شهریورماه است. ما به تمام مفاد توافق‌نامه نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پایبند هستیم. انتظار داریم در مدت یاد شده همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران به عهد خود وفا کرده است طرف مقابل نیز به توافق‌نامه عمل کند. در غیر این صورت وضعیت ما به حالت قبل بازمی‌گردد و ما ناچار هستیم از منافع ملت ایران پاسداری کنیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟