loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. با حضور دکتر رئیسی : تشکیل جلسه قرارگاه زیست عفیفانه با هدف بررسی اقدامات دستگاه‌های فرهنگی   ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ در جلسه قرارگاه زیست عفیفانه پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده

طاهر مهدوی بازدید : 5 پنجشنبه 09 شهریور 1402 نظرات (0)
.
با حضور دکتر رئیسی :
تشکیل جلسه قرارگاه زیست عفیفانه
با هدف بررسی اقدامات دستگاه‌های فرهنگی
  ۱۴۰۲/۰۶/۰۸

تشکیل جلسه قرارگاه زیست عفیفانه با هدف بررسی اقدامات دستگاه‌های فرهنگی

در جلسه قرارگاه زیست عفیفانه پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده از سوی حاضران، دکتر سید ابراهیم رئیسی بر ضرورت اقدامات فرهنگی در حل مشکلات و نیز استفاده کامل از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و اصناف تاکید کرد.
تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت دسترسی آسان آحاد مردم به پوشاک مناسب
رئیس‌جمهور حل مشکلات پیش‌روی دسترسی آسان آحاد مردم به پوشاک مناسب و تولیدات فرهنگی و هنری متناسب را از وظایف این قرارگاه برشمرد.
در این جلسه گزارشی از ساخت مسکن ارزان‌قیمت و استیجاری برای جوانان نیز ارائه شد که دکتر رئیسی اجرای فوری تعهدات بانک مرکزی و وزارت راه و شهر‌سازی در این زمینه را خواستار شد. عملی شدن فوری تعهدات بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ازدواج از دیگر دستورات رئیس‌جمهور در این جلسه بود.
تصویب آئین‌نامه ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت
اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در جلسه این شورا که به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، آئین‌نامه تشکیل ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت را تصویب کردند.
در این جلسه همچنین مقرر شد افراد غیر عضو در شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی نیز بتوانند به عنوان رئیس‌ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی منصوب شوند.
تعیین شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی حرفه معلمی برای ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با تصویب شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مصوبات جلسه این شورا بود.
تبیین تاثیر شیوه جدید برگزاری کنکور  در ارتقای کیفیت آموزش در مدارس
در این جلسه بر اساس گزارش وزیر آموزش و پرورش، درباره تجربه برگزاری آزمون نهایی خرداد امسال، عنوان شد که مصوبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شیوه جدید برگزاری کنکور و لحاظ معدل دوره دبیرستان دانش‌آموزان در نتیجه کنکور، علاوه‌بر موثر بودن در اعتباربخشی به مدرسه، کیفیت آموزش معلم و کتب درسی، حضور بیشتر دانش‌آموزان مناطق محروم در میان رتبه‌های برتر کنکور را موجب شده و انتظار می‌رود اجرای این مصوبه در سال‌های آتی دستاوردهای بیشتر و مؤثرتری در تغییر کنکور از یک آزمون حافظه‌محور به سنجشی واقعی‌تر از کیفیت آموزش برای دانش‌آموزان تبدیل شود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟