loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. نمایندگان مجلس از قهرمان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) تقدیر کردند   ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور 202 نفر از نمایندگان به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و مو

طاهر مهدوی بازدید : 13 دوشنبه 30 مرداد 1402 نظرات (0)

.

نمایندگان مجلس

از قهرمان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) تقدیر کردند

  ۱۴۰۲/۰۵/۲۹

مجلس از قهرمان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ تجلیل کرد - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agencyتصاویر لحظه تقدیر نمایندگان مجلس از قهرمان حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) |  شعارهای نمایندگان را ببینید - همشهری آنلاین

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور 202 نفر از نمایندگان به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و مواردی چون گزارش کمیسیون امور داخلی در مورد طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار وکلای ملت قرار گرفت.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی، در آغاز نشست علنی روز گذشته به مناسبت سالروز کودتای 28 مرداد، گفت: سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد، یادآور روزهای سیاهی است که اراده سیاستمداران زیاده‌خواه خارجی و سازمان‌های امنیتی آنها بر اراده ملت استوار ایران و دولتمردان کشور، چیره بود.
قالیباف تصریح کرد: امروز این اراده ملت ایران است که توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و نیروهای مسلح کشور اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت ایران دشمنان ایران را ناامید کرده‌اند.
وی افزود: ایالات متحده آمریکا می‌داند که احساسات و اقدامات ضدآمریکایی در سراسر جهان، مستقیماً در نتیجه رفتارهای تبهکارانه آن دولت، علیه ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان است.
قالیباف، تاکید کرد: بیداری ملت‌ها و شعارهای مرگ بر آمریکا، حاصل سال‌ها غارت کودتا تحریم‌های ضد انسانی، جنگ و تهاجم فرهنگی توسط دولت‌های آمریکا در سراسر دنیا است.
وی تصریح کرد: ملت ایران بیدار است و به پشتوانه اتکا به خداوند متعال و با قدرت‌ اندیشه و عمل جوانان خود هرگز اجازه نخواهد داد تا ایران دوباره حیاط خلوت زورگویان عالم شود.
تقدیر از قهرمان شاهچراغ در صحن بهارستان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز گذشته از فرزاد بادپا، قهرمان رشید حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ در صحن مجلس شورای اسلامی تقدیر کردند.
فرزاد بادپا با حضور در جایگاه هیئت‌رئیسه مجلس، تقدیرنامه خود را از رئیس ‌مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.
قالیباف در مورد فرزاد بادپا اظهار داشت: این برادر عزیز در حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شجاعانه وارد صحنه شد و نشان داد که به تمام معنا یک ایثارگر است. شاید هیچ وظیفه قانونی نداشت اما با وظیفه اسلامی و روحیه شهادت‌طلبی و فرهنگ شهادت و شجاعت و در راستای دفاع از ملت در حرم اهل بیت از جان زائران اهل بیت شجاعانه دفاع کرد و ما امروز در صحن مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت ایران از ایشان تقدیر می‌کنیم.
بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون به پایان رسید
لایحه عفاف و حجاب مدتی پیش با تصویب اکثریت نمایندگان ذیل اصل 85 قانون اساسی قرار گرفت و قرار شد به جای صحن در کمیسیون قضایی بررسی شود. روز گذشته اعلام شد بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب طبق اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و تنها برای رأی‌گیری در خصوص مدت زمان اجرای آزمایشی به صحن مجلس باز می‌گردد.
طبق اصل 85 قانون اساسی، قوانینی که این‌گونه به تصویب می‌رسند، آزمایشی هستند و مدت زمان اجرای آنها تا سقف 5 سال است. بر همین اساس مصوبه کمیسیون قضایی طبق اصل 85 قانون اساسی تنها برای رأی‌گیری در‌باره مدت زمان اجرای آزمایشی این مصوبه در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شود و پس از آن به شورای نگهبان برای اعلام نظر ارسال خواهد شد.
حجت‌الاسلام نوروزی، نایب‌رئیس‌کمیسیون قضایی به فارس گفت: این لایحه برای همه دستگاه‌های اجرایی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و غیره وظایفی را تعیین کرده است. همچنین برای قوه قضائیه ضابطین خاص و ضابطین عام نیز وظایفی در این لایحه در نظر گرفته شده است.
همکاری ایران و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات
ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ‌اشاره به جلسه روز یکشنبه این کمیسیون گفت: در این جلسه لایحه «موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه» پس از بحث و تبادل نطر در کمیسیون تصویب شد.
وی خاطرنشان کرد: این موافقتنامه در سال ۱۳۹۹ بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در ۹ ماده به امضا رسیده و در قالب لایحه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. بر اساس این موافقتنامه، ایران و روسیه تقویت امنیت اطلاعات، مبارزه با جرائم مبتنی بر فناوری اطلاعات، ارائه کمک‌های فنی و فناورانه با هدف حفظ صلح، امنیت و ثبات بین‌المللی و چارچوب مقررات داخلی و مبتنی بر هنجارهای حقوق بین‌الملل همکاری خواهند کرد.
ابعاد حادثه شاهچراغ در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد
روز گذشته جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز برگزار شد و ابعاد حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با حضور وزیر کشور و استاندار شیراز مورد بررسی قرار گرفت.
ولی‌الله بیاتی در این رابطه اظهار داشت: نمایندگانی از دستگاه‌های امنیتی نیز در این نشست حضور داشتند، گزارشی از ابعاد حادثه و اقداماتی که از قبل انجام شده بود، ارائه شد.
وی ادامه داد: متأسفانه فرد تروریست از قبل در نزدیکی حرم خانه گرفته بود و توانسته بود سلاح و مهمات خود را وارد کند. برنامه گسترده‌ای داشتند اما موفق نشدند آن را انجام دهند. در این نشست نقطه‌نظرات گفته شد و در نهایت بنا شد تا لایحه ساماندهی اتباع بیگانه حتما تعیین تکلیف شود تا ورود و خروج اتباع خارجی به کشور کنترل شده باشد. 
نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از طرف دیگر قرار شد امکانات لازم مانند دوربین در اطراف این اماکن برای کنترل بیشتر رفت و آمدها نصب شود. کمیسیون عمران این موضوع را دنبال خواهد کرد. انجام اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است و امنیت اماکن مذهبی باید برای مردم تأمین شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟