loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه انجام شد: به‌کارگیری پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی   ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب

طاهر مهدوی بازدید : 17 شنبه 14 مرداد 1402 نظرات (0)
.
در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه انجام شد:
به‌کارگیری پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین
مجهز به هوش مصنوعی
  ۱۴۰۲/۰۵/۱۳

سردار علی عظمایی به درجه سرتیپ تمامی نائل شد | خبرگزاری فارسبه‌کارگیری پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی - ایسنا

رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج‌فارس با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و مقامات محلی در جزیره بوموسی برگزار شد.
به گزارش فارس، این رزمایش با نام «سردار شهید اسحاق دارا» و با هدف «نمایش اقتدار و آمادگی‌های دفاعی رزمی نیروی دریایی سپاه در صیانت از امنیت خلیج‌فارس و جزایر ایرانی» و اجرای تمرینات و وضعیت‌های متنوع توسط یگان‌های رزمی عملیاتی، شناوری، موشکی، پهپادی، هوا دریا، جنگال، واکنش سریع، گردان‌های امام حسین‌(ع) استان هرمزگان و بسیج دریایی با پشتیبانی هوایی نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.
در این رزمایش انواع سامانه‌ها و تجهیزات بومی و تولید شده در صنایع دفاعی و دانش بنیان کشور به‌کارگیری شدند. شناورهای موشک‌انداز با سرعت ۹۰ نات، پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین مدیریت‌پذیر از راه دور و مجهز به هوش مصنوعی، هواپیماهای دوزیست و موشک‌های بالستیک نقطه زن دریایی در بخش‌های مختلف رزمایش به اجرای عملیات‌های هوشمند و دقیق پرداختند. همچنین انتقال یگان‌های بسیجی استان‌های فارس و هرمزگان از ساحل به جزیره در کمترین زمان ممکن و رژه با شکوه و مقتدر دریایی با حضور ناو شهید ناظری، ناو شهید مهدوی، ناو شهید رودکی، شناورهای کلاس تندر شهیدان دارا و رئیسی، شناورهای مردمی بسیج دریایی و موشک‌اندازهای کلاس ذوالفقار برگزار شد.
الحاق سامانه موشکی قدیر و موشک فتح مجهز به هوش مصنوعی به نیروی دریایی سپاه
در این رزمایش برای اولین بار،‌ سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح ۳۶۰ مجهز به هوش مصنوعی رونمایی و به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.
تجهیز شناورهای جدید سپاه به موشک‌هایی با برد 600 کیلومتر
سردار علی عظمایی، فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر‌(ع) نیروی دریایی سپاه در حاشیه برگزاری رزمایش اقتدار ندسا گفت: در این رزمایش شناور‌های یگان ویژه شهید حججی با موشک برد بلند ۶۰۰ کیلومتری برای دفاع از حریم جزیره حضور داشتند. وی تأکید کرد: منطقه خلیج‌فارس متعلق به ما و کشور‌های همسایه است و ما باید خودمان با کشور‌های همسایه امنیت آن را برقرار کنیم و جای کشور‌های فرامنطقه‌ای نیز این‌جا نیست و آنها باید بروند و در ساحل و کشور‌های خود امنیت برقرار کنند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟